X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוסר האפשרות להגיע לאתר ולהתרשם מהדירה גרם במהלך השנה האחרונה לכל חברות הבנייה ולכלל מערך השיווק לאלץ טכניקה הפוכה שמטרתה להביא באופן וירטואלי את הדירה אל סלון הבית הפרטי
▪  ▪  ▪
אין צורך להגיע [צילום: אלעד כהן, דוברות משטרת מחוז ת"א]

את מגבלות מגיפת הקורונה בשוק הדיור ובכלל, כולנו יודעים. חוסר האפשרות הכמעט מוחלטת להגיע למשרדי המכירות ולאתרי הבנייה, הפכה, לכאורה, את האפשרות לרכישת דירה לבלתי אפשרית. מדובר הלוא בהגיון צרוב: אם לקנות עגבניות בסופר ב-10 שקלים, אתה צריך לבוא ולמשש אותן, קל וחומר בנכס היקר ביותר שתרכוש בימי חייך ויעלה לך בממון רב.
אולם, וזה אולם גדול, דווקא בתקופת הקורונה קרה תהליך בלתי צפוי לחלוטין. אם עד לימי המגיפה היה מקובל לתת לרוכשים כמה שפחות אינפורמציה מוקדמת, בין אם מדובר במודעת פרסום או בשיחה טלפונית מוקדמת, זאת במטרה לאתגר את הרוכש הפוטנציאלי ולגרות אותו להגיע לאתר המכירות ואז לשכנע אותו לרכוש דירה, הרי שבימי הקורונה קרה תהליך הפוך לחלוטין.
חוסר האפשרות להגיע לאתר ולהתרשם מהדירה גרם במהלך השנה האחרונה לכל חברות הבנייה ולכלל מערך השיווק לאלץ טכניקה הפוכה שמטרתה להביא באופן וירטואלי את הדירה אל סלון הבית הפרטי.
מה שמדהים במיוחד בתופעה זו הינה העובדה שדווקא הישראלים, הידועים בקידמת דנא בחשדנותם ובספקותם הרבה, לא רק שקיבלו בזרועות פתוחות את הגישה החדשה, אלא אף רכשו בימי הקורונה כמות דירות שלא נרכשה מזה עשור שנים. לדוגמה, במהלך הרבעון האחרון נתוני הלמ"ס והאוצר הצביעו על עלייה של כ-45 אחוזים במכירת דירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הייתי מסבירה תופעה זו בארבע סיבות עיקריות
האחת, פסיכולוגית מובהקת, דווקא ההצטנפות בתוך הבית יצרה אצל הרוכשים הפוטנציאליים אתגר לפעול באופן כזה או אחר, זאת על-מנת לשבור את הרוטינה הבלתי אפשרית של סגרים ממושכים בתוך הבית. השנייה, ובאותו עניין, המחנק כשלעצמו בסגרים יצר רצון עז לקדם שדרוג לבית עם גינה או דירה בעלת מרפסת מרווחת, מה שיקל באופן כזה או אחר את השהות על בני הבית בימי הקורונה הממושכים.
השלישית, ב"הפוך על הפוך" דווקא המצב הכלכלי הקשה ובד בבד אי-הבהירות לגבי עתיד שוק הדיור יצרו דחיפה משמעותית נוספת לרכישת דירה דווקא בימים אלה, זאת גם אם מדובר ברכישה שהינה בשלט רחוק. הרביעית, הריבית על המשכנתאות שהינה כיום נמוכה ללא תקדים היוותה ללא ספק גורם משמעותי נוסף שהביא לרכישה בעת הזאת.
אודה ואתוודה. אינני זוכרת מעולם במהלך שנותיי הרבות בנדל"ן תופעה שכזו ומסקרן לדעת האם גם כשתשכך מגיפת הקורונה המגמה הזו תמשך, או שמא היא תחזור למסלול הרגיל של ביקורים באתרי המכירות ומשא-ומתן קלאסי פנים מול פנים.
כאמור, אם בעבר הלא רחוק אנשי השיווק והמכירות נהגו לספק לרוכשים הפוטנציאליים מינימום אינפורמציה, על-מנת למשוך אותם לפגישה במשרד המכירות. הרי שכיום ובמהלך עידן הקורונה, המגמה התהפכה כתוצאה מהסגרים וסגירת משרדי המכירות וכיום המדיניות החדשה היא לשטוף את המתעניינים בכמה שיותר אינפורמציה על-מנת לחפות על חוסר האפשרות להגיע למשרד המכירות.
לשם כך אנו נעזרים באמצעים הבאים: נדיבות במידע בשיחות טלפון, במייל או בזום, המחשת הדירה באמצעות שליחת תוכניות דירה דיגיטליות וחוברת דיגיטלית עם מפרט הדירה והפרויקט, תמונות הדירה, הנוף הנשקף מהדירה והקירבה למוסדות חינוך, תרבות, קניות, בילוי ופנאי וכן באמצעות הדמיות וסרטוני וידאו של הדירה והפרויקט. כיום, כל נושא בחירת הדירה וההתרשמות מהפרויקט נעשה יותר ויותר דיגיטלי מה שמצריך יצירתיות ויכולת ליצירת קשר וקירבה עם הלקוח גם באמצעים אלקטרוניים, אנחנו מאוד מאמינים בקיום שיחות וידאו עם הקונים וחיבור אישי עם הקונה גם אם זה חיבור דיגיטלי.

הכותבת היא סמנכ"לית השיווק בחברת מ.אביב.
תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקורונה כהזדמנות לחופש מידע בנדל"ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
כשהוגדר ראש הממשלה בתחילת דרכו הפוליטית כקוסם היה בזה מימד של התפעלות, השתאות, אפילו נשמעו מעת לעת מחיאות כפיים על יכולתו ליצור יש מאין
יוסי אחימאיר
ואני מהרהר בלבי, לאילו עוד שיאים היה מגיע יאיר, לו נשאר בחיים? האם היה פונה לפוליטיקה, להנהגה, או לספרות, למדע ולהגות? אילו עוד תרומות היה מביא לעמו? אכן, הפסד גדול של כולנו
קרן אופק
רצח נשים הוא תולדה של חברה שמעודדת גברים ומקטינה נשים, לא מפרגנת וומעלימה אותן    לוחמות כמו שירה איסקוב, שלא שותקות אל מול האלימות כלפיהן, מייצרות כאן תודעה חדשה
דקלה אפשטיין
אמנם זו לא תקופה מאוד טובה לחפש עבודה ובכל סגר ותחת כל הגדרה של מגבלות חדשות ישנו חשש להיפלט בחזרה לשוק, אך הפתרון הוא לא לשבת בבית ולחכות
צילה שיר-אל
גדעון סער פוליטיקאי מוכר נמצא עכשיו בנקודת מפנה משמעותית בחייו האישיים והפוליטיים    יום הלידה שלו הינו בסימן מספר 9 שזהו מספר שמלמד על יכולת וחוזקה של אדם לבצע מהלכים משמעותיים בחייו ואין בו פחד לסיים באופן מוחלט את הישן לטובת משהו חדש ונכון יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il