X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: בית המכירות תאג' ארט - Taj Art]
כוס הקידוש של האדמו"ר הקדוש מטשורטקוב עומדת למכירה
האדמו"ר היה ידוע בקדושתו ובפרישותו מהבלי העולם הזה ובדבקותו המתמדת בקב"ה הוא היה ידוע גם בעדינות נפשו ובאהבת ישראל שלו לכל יהודי באשר הוא
[צילום: בית המכירות תאג' ארט - Taj Art]

[צילום: בית המכירות תאג' ארט - Taj Art]

כוס ישועות אשא: כוס הקידוש של האדמו"ר הקדוש מטשורטקוב עומדת למכירה פומבית. הגביע נעשה במחצית השנייה של המאה ה-19. על גבי הגביע ישנה עבודת חריטה פרחונית מרהיבה. במרכז יש חריטה מרגשת במיוחד: "מן הצדיק מטשרטקוב". ידוע הסיפור המרגש והפלאי שמופיע בספר 'נדע בקדושים', על הרבי הקדוש ר' דוד משה מטשורטקוב, שבשעת הקידוש, כשהיה ר' דוד ברתחא דקדושה, היין שבגביע היה מתחמם ורותח ממש.
בבית המכירות מספרים כי "זה גביע כסף איכותי, עדין ויפה. מדובר על פריט יחידי במינו, פריט של נשמה, רגש וקדושה. כזה שהוא מרגש ובעל חשיבות.
הרב דוד משה פרידמן מצ'ורטקוב (ז' בסיון תקפ"ז, 1827 - כ"א בתשרי תרס"ד, 1903) היה מייסדה של חסידות צ'ורטקוב, בנו של רבי ישראל מרוז'ין והנין של המגיד ממזריטש. הוא היה חתנו של רבי אהרון מצ'רנוביל. כשהיה תינוק אביו אמר עליו כי "בקרבו מקננת נשמה גדולה שתקרב את לבבות ישראל לאלוקים." ואכן, עוד מילדותו הרב היה ידוע כילד מוכשר מאוד.
נאמר עליו: "וכל איש אשר רצה להשתתף בצרות ישראל, היה יכול לשמוע צרות ישראל בלי שיעור אצל האדמו"ר הקדוש בטשורטקוב, שבאו אליו מכל פינות ישראל..."
האדמו"ר היה ידוע בקדושתו ובפרישותו מהבלי העולם הזה ובדבקותו המתמדת בקב"ה. הוא היה ידוע גם בעדינות נפשו ובאהבת ישראל שלו לכל יהודי באשר הוא ובדרך הזו הוא אף הדריך את חסידיו. בתקופתו חסידות טשורטקוב הייתה בשיאה ואלפי חסידים מכל אירופה גדשו את בית המדרש.
על רגישותו לזולת בצורה מדהימה ניתן ללמוד מהסיפור הבא: הרבי מסדיגורה סיפר שדודו רבי ישראל מטשורטקוב היה נוהג לטייל לפעמים בגני העיר וינה לצרכי בריאותו, והוא היה מתלווה אליו ולומד מאורחותיו. באחד מהטיולים הם התיישבו על אחד הספסלים שבגן. לפתע התיישבה אישה נוכרייה בקצה השני של הספסל. האדמו"ר מסדיגורה הצעיר רצה לקום מיד ממקומו, אבל האדמו"ר מטשורטקוב רמז לו להמשיך לשבת, כדי שלא לפגוע באותה אישה. לאחר כמה רגעים הרבי הוציא את השעון שלו, הסתכל בו ואמר: "או, השעה מאוחרת, צריכים ללכת". וקם ממקומו.
סיפור נוסף מלמד על רוח הקודש שהייתה לו: פעם אחת בא ר' שמואל הלפרין זצ"ל, שהיה הרב של אמסטרדם, והרב הראשון של שכונת זיכרון מאיר בבני ברק לביקור בוינה. הוא נכנס אל האדמו"ר ששאל אותו "מה הביא אותך לוינה"? ר' שמואל השיב לו: "אני מאמין באמונה שלמה, שהרבי יודע למה אני באתי"! הרבי הביט בו ואמר: "הגעת בגלל רופא"! ואכן כך היה.
כמו-כן, בהקשר הזה של הצדיקים אשר השתמשו בכוסות לקידוש שנעשו ממטבעות של צדקה ראוי להזכיר פריט מרגש נוסף: קופת צדקה מהציון הקדוש של רבי לוי יצחק מברדיטשב-סנגורם של ישראל. מדובר על קופת צדקה עשויה עץ, ישנה ומרגשת, אשר שכנה עשרות שנים בציון הקדוש של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב.
זוהי קופסת עץ גדולה, עם הכיתוב "צדקה גדולה" על גבייה, ומנעולי מתכת בראשה, שלדברי גבאי המקום שכנה בציון עשרות שנים, ורבבות יהודים שפכו ליבם ופתחו ידם ונדבו לזכותו של רבנו הקדוש סנגורם של ישראל-רבי לוי יצחק בן שרה סאשה.
הפריטים המרגשים עומדים כעת למכירה פומבית בבית המכירות תאג' ארט - Taj Art ביום שלישי, 2.3.21, בשעה 19:00 בירושלים.

תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  22/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוס הקידוש של האדמו"ר הקדוש מטשורטקוב עומדת למכירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף כהן-אלרן
ביקורות קצרות על שישה ספרי סיפורת (קבוצה א'): "נער האופניים" מאת אלי עמיר, "הפירט האחרון" מאת בילי טרובתי, "ברבורים בג'רוזלם ביץ'" מאת לילי פרי, "באתי, ראיתי, חוויתי" מאת משה גרנות, "גורלות" מאת גבי זיו, "בלעדייך איני שווה", מאת אסתר ח"ג ויתקון-זילבר
עו"ד גיא ברכה טשרניחובסקי
מהלך העשור שחלף השתנו בכל זאת מספר משתנים משמעותיים    סוללות ההטענה השתפרו לבלי הכר וכן המודעות לרכב החשמלי במדינות רבות בעולם    העובדה שרכב זה הינו לא רק חסכוני, אלא גם שקט, לא מזהם, ובקיצור נמרץ "אקולוגי"
איתן קלינסקי
על-פי ציוויי הפרשה נר התמיד אמור לדלוק באהל מועד מחוץ לפרוכת    הצו הזה מופיע גם בספר "ויקרא" כ"ד המדגיש "צו את ישראל ויקחו אליך שמן זית להעלות נר תמיד"    זה נר הדולק תמיד וללא הפסק
יוני בן-מנחם
הרש"פ שיגרה מכתב לממשל ביידן שבו היא מסבירה את השתתפות תנועת חמאס בבחירות אך היא מסתירה את העובדה כי מדובר בארגון טרור הדוגל בהשמדת ישראל. יו"ר הרש"פ מנסה "להכשיר את השרץ" ולהשיג לגיטימציה אמריקנית לחמאס כשותף פוליטי של הרש"פ הרשאי להשתתף בבחירות למרות שהסכמי אוסלו אוסרים השתתפות בבחירות של ארגוני טרור
דן מרגלית
יש מתווה: יאיר לפיד או גדעון סער יתחייבו בפני הפרופסור ירון זליכה, שכישוריו רבים ועקשותו אינה נופלת מיכולתו המקצועית כי אם ישתתפו בקואליציה ובממשלה הוא יהיה שר מטעמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il