X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביושבי על כיסא רופא השניים, כשד"ר ברקו הסתובב לרגע, החלקתי מהכיסא, והסתלקתי לא ראיתיו יותר, ירד לשוודיה
▪  ▪  ▪
כאב... [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

עברה שנה וחצי, כבר שבועיים אחרי החיסון השני של פייזר, הגיע הזמן ל"תיקונים" שנתיים של הגוף, שבחלוף הזמן דורש תחזוקה יותר שוטפת.
אתמול הייתי אצל ד"ר ארז צור, כאן אצלנו במודיעין. הוא רופא מהולל, שהגיע מהדסה, פריודנט, מנתח, ששמו הולך לפניו. התקבלתי אליו בפרוטקציה. לצערי, אישי היקר, נזקק לשירותיו, אז, אחרי זמן, הסכים לקבל גם אותי.
"מה כואב לך", שאל, "לא, רק באתי לבדיקה שנתית". הקפדתי לנקות את שיני היטב, לא הלכתי לשיננית - השתדלתי לא לבצע שום פעולה מיותרת בימי הקורונה.
הוא והסייעת שלו לבושים היו בבגדי חלל, מסכות על פניהם, נראו מנותקים, ואפילו חיוך לא בצבץ בזויות עיניהם. התיישבתי. תורידי את המסכה, אמר, תפתחי את הפה, יותר רחב, תפתחי, תפתחי, והצטלמתי. "את מצחצחת היטב? רואים שלא היית אצל השיננית".
מיפה את פי והסביר לסיעת: שן 48 חסרה, שן 38 חסרה, בדק את עומק נסיגת החניכיים ופירט: 32 - 1 מ"מ, 31−2 מ"מ, D, B, 4 מ"מ וממשיך והיא רושמת.
בהבזק עברתי למציאות אחרת: אצלנו בשיכון, בקריית היובל, ברחוב בורוכוב, גר ד"ר ברקו. רופא שיניים מהולל, שהיה החבר של אבא שלי, ד"ר כגן. הם היו חברים עוד מפולין. זה היה מזמן, הייתי אז בת שלוש עשרה, בראשית שנות הששים. הגיע הזמן לביקורת שיניים תקופתית, אבא אמר שאני חייבת ללכת. שניהם היו קפדנים.
פעם ד"ר ברקו תפס את הבן שלו, שלקח סיר בישול מביתם, וטיגן בו תפוחי אדמה על גבי מדורה, במגרש הצמוד לביתנו. רדף אחרי המסכן עם הסיר וצרח בפולנית, פעמים אין ספור: "קטו ויצ'ישצ'י מי טן גארנק", כלומר: "מי יצחצח לי את הסיר, אתה תצחצח לי את הסיר", שכבנו על הרצפה מרוב צחוק...
"תפתחי את הלוע", פקד עלי ד"ר ברקו, כשהגעתי אליו כמצוות אבי, "לא צחצחת את שינייך, למה את לא מצחצחת שיניים", צעק.
כשהייתי אצלו קודם, עשה לי סתימה מכסף. קדח, כאב לי, כל הראש הזדעזע וגם הגולגולת. כשהייתי ילדה בפולין, הייתה לי דלקת שקדים חמורה והוציאו לי אותם, בישיבה על כיסא של רופא שיניים, עם הרדמה מפוקפקת, בבית חולים לנזירות, הורי לא נוכחו. קשרו אותי ברצועות לכיסא. הדם פרץ מגרוני - והצרחות, חבל"ז.
אולי מאז איני מתלהבת ממצב ישיבה בכיסא של רופא שיניים. ביושבי על כיסא רופא השניים, כשד"ר ברקו הסתובב לרגע, החלקתי מהכיסא, והסתלקתי. לא ראיתיו יותר, ירד לשוודיה. מס הכנסה חיפש אותו, הצהיר על כל הכנסותיו, והם לא האמינו, בלילות היה מצחצח את חדר קבלת החולים, להכינו ליום עמל הבא, היה מאוד ישר. מדינה מושחתת קבע.
חזרתי למציאות − ד"ר ארז צור עדיין מיפה את שיני. אמרתי לו, שאם המצב חמור כל כך אולי אסתלק לי, הוא חשב שזה ברצינות, וצחקנו שלושתנו.

הכותבת היא מורה, מחנכת ומרצה מעט על עצמה; משוררת ואמנית לשעבר ב"יד ושם". שותפה בחברת הייטק קטנה. בת הדור השני רעות.
תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מול התחזקות גוש הימין (הציוני-לאומי), מתווה ומקדם השמאל הפוסט-מודרני והפוסט-ציוני (בהשראה ותמיכה של חוגים ביהדות ארה"ב), אנרכיה, וניסיון להחליף בעזרתה את המשטר הדמוקרטי במשטר אוטוקרטי-משפטני. הליכוד כיום הוא למעשה מפלגה ישראלית, שמרנית, מסורתית, ליברלית ודמוקרטית; מוביל ממשלות ישראל בדור האחרון
מרדכי ליפמן
פרשת ילדי תימן מסרבת לשקוע אל תוך נבכי ההיסטוריה של מדינת ישראל, וטוב שכך    מלבד העוול שנעשה למשפחות הללו, אי-אפשר שלא לשאול גם, מי היה בין הגורמים שלפחות ידעו עליו, ולא עשו מאומה להפסיקו
דן מרגלית
אין לי שום בעיה עם ההחלטה של סטרשנוב (למנוע לזות שפתיים: התחסנתי פעמיים מזמן)    אני מניח כמעט בוודאות שהוא צודק    אך אני יודע מספרי ההיסטוריה כי כך יוצאת הדיקטטורה לדרך
אורי שרגיל
החילוניות הישראלית בעיני היא שאיפה נטו לחיים ללא שותפות גורל, ללא זהות קהילתית, מלבד - מנוע החיים הביולוגיים מלופף בסולנואידים של חוסר-משמעות קולקטיבי    נאורות מנוערת
ד"ר יעקב קורי
למי נוטים להאמין? לראש ממשלה כל יכול גם אם הוא משקר, מעליל, מתחמן, או לפוליטיקאי חסר ניסיון? לטייקון וחברת ענק עם קשרים לכל המי ומי, תקציבי פרסום ושלל עורכי דין או למנהל בכיר אבל אלמוני, שאיבד את רוב כספו בהונאת ענק של החברה המתעללת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il