X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"דיברטימנטו" של התזמורת הקאמרית הישראלית - מופע עם תו ירוק הסנונית הקלאסית הראשונה של החזרה לשגרת האקוסטיקה והצלילים
▪  ▪  ▪
חוזרים לשגרה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אז אחרי שקראנו את המייל, שפשפנו את העיניים, הסדרנו את הנשימה, לפתע האותיות הסתדרו בשורה והמסר היה אחיד: חוזרים להופיע. הופעה אמיתית, האולם אמיתי, מול קהל אמיתי ומוחשי, בלתי וירטואלי בעליל.
התזמורת הקאמרי הישראלית היא הסנונית הקלאסית הראשונה של החזרה לשגרת האקוסטיקה והצלילים. ביום רביעי הקרוב (אם ירצה השם, מתגנבת לה התוספת בלי להתכוון...) מוזאון ת"א יפתח את שעריו, וזוגות זוגות, קפסולות קפסולות יצעדו לתוכו כשמסיכות על פניהם, תו ירוק בידיהם, ויעבור אותם אז רטט של..."דיברטימנטו". של מה?
שש עשרה מלאו לנער, נקרא לו מוצרט, כשיצר את שלושת הפרקים המבדרים הללו. הוא נהג לנסוע עם הוריו לביקורים בבירות אירופה, ושם הפליא את אוזני השומעים. פירוש המונח "דיברטימנטו", מגלה לנו התוכנייה, הוא שעשוע, הסחה, ביזור. אחרי השנה החולפת אנחנו משתוקקים להסחת דעת מוזיקאלית מהכובד ומהתלאות, ומי כמו מוצרט הצעיר יספק לנו אותה:
בפרק הראשון בטרילוגיה אנחנו מתוודעים באיטיות לעננת איום מרחפת, כזאת שבליל של סולמות מתערבב בה. ואז מגיע הפרק השני בדמותו של "אלגרו די מולטו" שפירושו שמחה רבה. העננים מתפזרים קמעה, והם מרימים להנחתה היישר לפרק השלישי, שכל כולו מחול אוסטרי שמרכיב קולאז' של חווייה משובבת נפש.
לצידו של הענק הנצחי נמצא גם את פאול בן-חיים ואיגור סטרווינסקי. יצירתו של בן-חיים קרויה "מוזיקה לכלי קשת", שנכתבה בשנת 1956 בהשראת מוזיקת ליווי שהלחין להצגה "מדיאה" בהבימה. סוויטה בת חמישה פרקים, שהקו המלודי שורה בה, והנוסטלגיה נוכחת בכל תו ותו בצליליה, מעין צל הנלווה לביוגרפיה המרתקת של יוצרה, ולתחנות הנדידה של חייו.
"אפולו מנהיג המוזות" של סטרווינסקי יחתום את הערב. בשנת 1928 היא נחשפה לעולם, באיפיון מופתי של רב-תחומיות. האל היווני כאמור עומד בבסיסה, כשלאחר לידתו הוא חווה את חינוכו משלוש מוזות: קליופה (מוזת השירה), פוליהימניה (מוזת הפנטומימה) וטרפסיכורה (מוזת המחול ). ביצירתו המפעימה של סטרווינסקי תוכלו לזהות מוטיבים של ניאו-קלאסיות, רומנטיקה, בארוק וג'אז. המגוון המונומנטלי שייפרש לפניכם יתובל, איך לא, בהומור, אפרופו שם הקונצרט. הקומפוזיציה המורכבת הזאת תינתן בשרביטו של המנצח אילן וולקוב, וכל מה שנותר לכם הוא להותיר את העגמומיות הוויראלית מאחור, להתרווח בכסאות, ולחזור ולהסניף את המילה "תרבות" שנדמה שקצת נשתכחה לה בלקסיקון.
יום רביעי 3.3.2021 מוזאון ת"א.

תאריך:  03/03/2021   |   עודכן:  03/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
מבלי להתייחס לכל העוולות שנגרמו בשנות שלטונו הארוכות של השמאל, או כפי שכונה בעברו הרחוק: 'ההתיישבות העובדת', עצם הצהרתם של בניו ש'גנבו' להם את המדינה, מצביעה על הכשל המוסרי העמוק של המגזר הזה ואין צורך להסביר
אליהו קאופמן
פסיקת בג"ץ - בנוגע ל"גיורים" הרפורמים והקונסרבטיביים איננה בבחינת הפתעה    ספק אם רוב ה"גיורים האורתודוקסים" כיום הם "מהודרים" משל הרפורמים והקונסרבטיביים אבל הפסיקה החדשה לא תהיה כל כך בעלת השפעה דתית כמו שתהיה לה השפעה דמוגרפית    הקורבנות הדמוגרפיים שלה הם החרדים והערבים ואילו שתי מפלגות - מהימין הקיצוני ומהשמאל הקיצוני, הן בעצם הנהנות הגדולות ממנה
איילת פדה-גולדשטיין, איתי הל-אור
מתום סגר שלישי - שלושת סודות הפרזנטציה וההשפעה שיסייעו לנו לחזור מהר לעניינים    כלל חשוב מאין כמוהו בפרזנטציה: התמקדו בשפת הגוף שאתם משדרים!
עמנואל בן-סבו
התמונות הקשות של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב שגויסו למשימת אכיפה כשהם עומדים חסרי אונים, נבוכים, מבולבלים אל מול המון מפר סגר, או המון חוסם כבישים הם הבבואה המטרידה של ההתרסה מרימת הראש והמאיימת על שינוי סדרי עם
יהודה קונפורטס
הצעת חוק חדשה מציעה להרחיב את סמכויותיו של מערך הסייבר, כך שיהיה רגולטור בתחומו של כל עסק, חברה וארגון במדינה    זה מנוגד לייעודיו של המערך ועלול להוות פתח מסוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il