X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התעוזה לתקוף נער בן ישיבה ברכבת קלה עמוסת נוסעים ברחובה של עיר ללא מורא היא הפתיח לתקיפת חסיד עד ניפוץ ראשו בסמוך לשריד קודשי ישראל
▪  ▪  ▪
תקיפת חרדים ברכבת הקלה [צילום: מתוך טיק טוק]

גל עכור של שנאת בני מיעוטים נגד חרדים מתפשט בירושלים. צבר האירועים בו משתתפים צעירים ערבים כולל מכות, דחיפות, ניפוץ שמשות, השפלות והתגרויות מופנה כלפי יהודים חרדים, על-ידי הביריוניים הערבים לעין כל, מתועד על-ידי חבריהם ומועלה לרשת החברתית טיקטוק.
המתיחות בין היהודים לערבים בירושלים היא מובנית ואינה חדשה ברם, התעוזה לתקוף נער בן ישיבה ברכבת קלה עמוסת נוסעים ברחובה של עיר ללא מורא היא הפתיח לתקיפת חסיד עד ניפוץ ראשו בסמוך לשריד קודשי ישראל, ניפוץ שמשות של חרדים בשכונה חרדית והתעמתות עם היהודים, החטפת מכות וביזוי סממנים יהודים כמו מגבעת של צעיר חרדי, מעידה על שינוי מגמה.
לגורמים להתפרצות תופעה מטרידה זו של מעשה אלימות כלפי יהודים חרדים מספר סיבות, הראשונה היא זיהוי היהודי החרדי כיהודי במובן הפשוט של המילה. היהודי החרדי מסמל את היהודי, כמו אז כן היום.
עבור הצעירים הערבים התוקפים דווקא אוכלוסייה זו המסר אחד הוא, זו לא תהייה מדינה יהודית ולכן צריך לתקוף את 'היהודי' המסמל יהודיות. להטיל עליו מורא, לפגוע בו פיזית, להשפיל אותו מוראלית, להפוך אותו לנרדף.
ברשתות החברתיות הזעם גואה ומתפרץ, התמונות המשוות בין רב בשואה מושפל על ברכיו לחרדי בלב העיר שחוברה לה יחדיו מוטל על הכביש מדמם לכל צחוקו של האספסוף הביריוני, אינן במקומן. האספסוף אינו נאצי והרב המותקף אינו חסר מגן. פעילות מיידית ממוקדת מול מחוללי הטרום אינתיפאדה תעצור את האלימות הקשה כלפי החרדים בירושלים.
הצעירים הערבים מריחים את מורך השלטון הישראלי, הם חווים את הבלבול, חוסר הוודאות, ניסיונות הקמת ממשלה על כרעי תרנגולת, הם חשים בשעת רצון לעשות ככל העולה על רוחם בגין חוסר המשילות. צעירי ערביי ירושלים מביטים על אחיהם בגליל המשליטים טרור חקלאי בליווי דמי חסות ואימה על היהודים, רואים את אחיהם בדרום, מתנהלים בארץ ההפקר ותוהים, מדוע יגרע חלקם. הכו ביהודים. תעדו. העלו לטיקטוק ואל תחתו.
הצעירים הערבים בירושלים גם יודעים שאם בכל זאת ממשלת ישראל תתאמץ מאוד מאוד ותתחקה אחר עקבותיהם הם יובאו לבית המשפט ושם יזכו ליחס של הבנה, יצאו עם התראה וימהרו לרכבת ברחוב יפו למצוא יהודי חרדי אחר להכות בו ללא רחם וללא דאגה מהעמדה לדין ונשיאה בעונש כבד.
הפוגרומצ'יקים הערבים מירושלים יודעים גם יודעים שגדודי ארגוני זכויות אדם ממומנים לא יגיעו אל החרדים להזדהות עם כאבם, לא יעמדו משמרות מחאה נגד האלימות האנטישמית נגד יהודים, הם גם יודעים שהתקיפות שלהם נגד חרדים לא יזכו לסיקור ראוי והגון, הם יודעים שהתקשורת לא מבזבזת זמן על קטנות כמו מכות לחרדים.
בל נעשה לעצמנו הנחות, אין המדובר בגידולי פרא, בעשבים שוטים, המדובר הוא בתהליך מדאיג ומטריד. מדינת ישראל חייבת לנקוט צעדי ברזל נגד הצעירים הבריונים האנטישמים, שונאי היהודים. משילות ושוב משילות ועוד פעם משילות. המציאות המופקרת של אדוני הארץ בגליל ובדרום אסור לה שתחדור לירושלים. ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים, יו"ר הכנסת חייבים לפעול באופן מהיר וכואב. מערכות המשפט חייבות להבין שההבנה והיחס הסלחני לאנטישמים מבית היא הרסנית ותגרור תגובה ציבורית ברורה וקשה.
ונשיא המדינה שעוד רגע יפרוש לביתו עדיין לא מצא את הזמן להוקיע את התופעה האנטישמית הנאלחת.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  21/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תופעה מתפשטת המחייבת תגובה מיידית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר מואב
יש סתירה בין הטענה הרגילה שרצוי להרחיק "משקיעים" מהשוק, לבין הביקורת המוצדקת על פיקוח שכר דירה שגורם למשקיעים לצאת מהשוק
דן מרגלית
עדיין ביבי יכול לתמרן ואולי אפילו להרכיב ממשלה    אבל הוא בדרך לנפילה הסופית    זה תהליך ההתרסקות
צ'לו רוזנברג
נתניהו מבין שסמוטריץ' עיקש בסירובו להיתמך על-ידי רע"ם ושסער לא מוכן לשבת תחתיו בממשלה, ובגוש הימין מגבשים יוזמה חדשה-ישנה, לפיה יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה בלבד
אורי שרגיל
החוק שהכי-מאיים על שלטון החוק והמשפט הוא החוק הצרפתי, שאמור לדחות משפטם של נבחרי-ציבור עד לסיום כהונתם. במקרה ויתקבל - תאבד האינקוויזיציה המשפטית אמצעי לחץ מובהק שהיועמ"ש הנוכחי מגדירו כ'אחיזה בגרון'
יעקב ברדוגו
משמעותה של ברית המובסים: לחסל את הליכוד    השמאל חייב את החייאתו לפלוגת העריקים מהימין שלכל אחד מהם לבד לא היה סיכוי לפגוע בתמיכה בנתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il