X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדינת ישראל חייבת לסגור מיד את כל הפרצות, להגביר סיורים, לעצור את הנחשול האדיר הנכנס בשטחי ההפקר למדינת ישראל, לקיים מעצרים ולהביא את המסתננים לדין
▪  ▪  ▪
מציאות חמורה [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]

מדינת ישראל בחרה לקשור את גורל פרנסתם של מאות אלפי פלשתינים עם גורלה. מידי בוקר מגיעים מאות אלפים צעירים ומבוגרים המבקשים לפרנס את בני ביתם בכבוד. רובם המכריע מגיע עם אישורי עבודה כחוק, עובר תהליך ארוך ומייגע עד הגעתו למעסיק האוסף אותו מאחד מנקודות האיסוף.
המציאות הכתיבה מתן מקורות תעסוקה ועידוד להשתכרות בכבוד במקום התעסקות בטרור ובפשע. אלא שהמציאות מוכיחה אחרת. עשרות אלפי פלשתינים חוצים בכל יום, ללא מורא, ללא דאגה, בעזות מצח מוחלטת, את השטח מהרשות הפלשתינית ללב מדינת ישראל.
המקומות ידועים, כמו שעות ההגעה, שעות חציית הגבול הדמיוני, שעות חזרתם לביתם בשטחי הרשות, הכל ידוע לצה"ל, למשטרה, ואין מי שמנסה אפילו למראית עין לעצור את מציאות שטחי ההפקר. המעברים מופקרים, שער לישראל בלי שום מינון וסינון, איש הישר בעיניו יעשה, והזרימה נמשכת כנחל איתן. הגדרות הפרוצים לא רק עבור בני אדם אלא גם עבור אוטובוסים ורכבי הובלה.
המציאות המופקרת המתקיימת בקריצת עין של מדינת ישראל על כל אגפיה, מראש הממשלה דרך שר הביטחון, עבור לרמטכ"ל, השלטון המקומי, מערכת המשפט, וזרועות הביטחון היא חרפה ואות קין לכל השותפים שבשתיקה במציאות זו. אם מדינת ישראל מבקשת לאפשר זרימה אנושית חופשית ללא בידוק תתכבד ותבטל את המחסומים הרשמיים.
אך אם מדינת ישראל מבקשת להמשיך בתפיסת הביטחון המגינה על גבולות המדינה ואזרחיה היא חייבת לא להפוך עצמה ללעג וקלס. מדינת ישראל חייבת לסגור מיד את כל הפרצות, להגביר סיורים, לעצור את הנחשול האדיר הנכנס בשטחי ההפקר למדינת ישראל, לקיים מעצרים ולהביא את המסתננים לדין.
אסור לאפשר למציאות חמורה ומופקרת זו להימשך. מעבר לחוסר המשילות והמסר המופקר של גבולות פרוצים לכל דכפין עומדים אזרחי ישראל המביטים מחלונות ביתם יום יום בהפקרות שביציאת טולכרם וג'נין, שכם ורמאללה דרך חצרות בתיהם ובקרבת ביתם, ללא חוק, ללא דין וללא דיין, שטח הפקר. האזרחים הישראלים חשים מופקרים, חסרי ביטחון, חוששים לגורלם ולגורל בני משפחתם, חשים את אוזלת ידה של מדינת ישראל וזרועות הביטחון אל מול המציאות המעוותת.
קבוצות אזרחים אשר חשים בחוסר ביטחון החליטו להקים פלוגות שמירה ואבטחה מקומיות כדי לאפשר חיים ללא תחושת פחד וחרדה. מנגד, אירועי הטרדה ואלימות רבים מתרחשים על-ידי המסתננים בהסכמה משטחי הרשות הפלשתינית ללא כל פיקוח וסינון, אשר שיאה היה מעשה האונס בנערה בת שש עשרה על-ידי מסתנן מהרשות הפלשתינית.
יושב-ראש השלטון המקומי, בעל השפעה משמעותית על מקבלי ההחלטות במדינת ישראל חייב לשמוע את זעקת האזרחים החרדים ממציאות שטחי ההפקר הסמוכים לבתיהם. ולא אמרנו מילה על המסתננים המסוגלים להחדיר לשטחי ישראל אמל"ח ומתאבדים, לא אמרנו מילה על העברת אמל"ח מישראל למחבלים ברשות הפלשתינית, לא אמרנו מילה על הסכנות הביטחוניות ברמה הלאומית.
הסיפור של שטח ההפקר הוא הרבה יותר גדול מההסתננות בהסכמה ובקריצה, זהו סיפור של חוסר משילות המתפשט ברחבי הארץ, מהגליל דרך הדרום ועד מזרח ירושלים. הגדר הפרוצה היא לא הגדר הטובה, היא הגדר המופקרת, השער לארץ ישראל בלי אישור, בלי מיון, בלי אבחנה, עם הרבה דאגה וחשש אשר כבר הוכיחו שיש להם על מה שיסמוכו.
לממשלה החדשה אשר תוקם ישנם אתגרים רבים חשובים ודחופים, המשילות היא אחת מהן וחובה לטפל בה באופן היסודי והמהיר. אסור להמתין לאונס הבא, לרצח הבא, לשוד הבא, למחבל הבא.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגדר הלא טובה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
" השער לארץ ישראל", בן סבו ?
שלמה המגיב  |  23/04/21 07:53
 
- השער לארץ ישראל הוא השער
עמנואל בן סבו   |  23/04/21 09:31
 
- ושאלה לאדון בן סבו
שלמה המגיב  |  23/04/21 12:22
 
- על אף שאני לא בן סבו.
במחילה,  |  25/04/21 10:22
 
- זה לא "משטר אפרטהייד" בכלל
שלמה המגיב  |  25/04/21 11:20
 
- תבחן שוב את ההגדרות שלך.
שליימה ידידי,  |  25/04/21 12:45
 
- "לא מתאימות למציאות" ?
שלמה המגיב  |  25/04/21 19:32
2
של עוול, נישול, דיכוי וגזל.
זו גדר רעה,  |  25/04/21 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
הפשע משתלם: פרס משולש ומסר לצידו לרוצח שרה חלימי הי"ד - על סם, רצח ואנטישמיות    כסיף, שומע? - די לכיבוס
איתן קלינסקי
אני - שכואב את מותם של 6,000 מבני עמי באותה מלחמה - כואב גם את מותם של כפריי סעסע ועין זיתון ומבין שאף פליט מהכפר הזה אינו יכול לראות את הציונות כאידיאולוגיה לאומית רשמית של מדינת ישראל
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שוקל לדחות את הבחירות בשטחים ובכירים בפתח אומרים כי מהלך הבחירות שיזם היה טעות פוליטית גדולה. יו"ר הרש"פ נמנע מגירושו של מרוואן ברגותי מתנועת פתח למרות שנקט צעדים הסותרים את החלטות התנועה, מחמוד עבאס חושש מכוחו הפוליטי של ברגותי ומפרוץ התנגשויות אלימות בתוך פתח
איתן קלינסקי
הרב אריק אשרמן עושה הכל להיות האיש, גם כשבפרק זמן לא קצר הוא היה נתון לתקיפה ברוטלית ואכזרית על-ידי חבורת מתנחלים על אדמות דיר ג'ריר
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס חידש את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל אחרי תקופה ארוכה של שקט יחסי, בתגובה תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועה. חידוש הירי קשור לבחירות לפרלמנט הפלשתיני, חמאס מנסה להפעיל לחץ על ישראל ולא מן הנמנע שבחודש הקרוב נראה הסלמה מחודשת בירי הרקטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il