X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כדי להבין ממה נובעת האנטישמיות יש להרחיק כמה אלפי שנים לאחור - מיציאת מצרים דרך כיבושי האימפריות העתיקות, מסעי הצלב, האינקוויזיציה, עד לאנטישמיות המודרנית
▪  ▪  ▪
עומדים עלינו לכלותינו

האנטישמיות, במובנה המובהק - העוינות לעם ישראל מצד עמים (גויים) אחרים - בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא התחילה רק בימי הביניים אלא אלפי שנים לפני כן, עוד מהזמן ש-12 בניו של יעקב-ישראל התרבו במצרים, הפכו ל-12 שבטים של עם רב ודוכאו על-ידי המצרים שעינו אותם והרגו בהם כדי לכלותם. ומאז ועד היום, כפי שצויין בהגדה של פסח, "לֹא אֶחָד בִּלְבַד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ, אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וְדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ" - החל מהאימפריות העתיקות כמו מצרים, אשור, בבל, יוון, רומא, המשך במעצמות האירופיות מימי הבינים, השואה, ועד אנטישמיות בימינו אלה מצד האיסלאם והשמאל הקיצוני במסווה של "אנטי ממשלת ישראל". ונשאלת השאלה - מה גורם לעוינות החריפה הזו שאין לה אח ורע בשום עם אחר.
יהדות זעירה בכמות ועצומה באיכות
כדי להסביר תופעה עולמית ייחודית זו, אסתייע תחילה במדע הביולוגיה. ידוע שכל גוף זר שחודר לאורגניזם גורם מיידית לדחיית הגוף הזה, כאמצעי הגנה בסיסי. עם ישראל נתפס תמיד כגוף זר בכל מקום ומקום על הגלובוס, יותר מכל מיעוט אחר. בילדותי ונערותי היה להוריי לול עופות בחצרנו במושבה (דאז) נתניה בה לרוב התושבים היה אז (שנות הארבעים והחמישים) משק עזר. נהגתי לצפות ארוכות בהתנהגות של העופות והבחנתי שברגע שאחד האפרוחים נפגע ומתנהג באורח שונה מכולם - מתנפלים עליו שאר האפרוחים ומנקרים אותו למוות. זה העיקרון הדרוויניסטי שנועד לשמור על אופי המין הביולוגי כך שהחזקים שורדים וממשיכים לשפר את הישרדותם בדרך זו.
אבל מה גורם לרושם הכללי הזה שעם ישראל הוא גוף זר בכל העמים, ומה מקור הסיפור כאילו עמנו מתפזר בעולם כדי להשתלט עליו, מה שגורם פחד ותיעוב בכל עם שמיעוט יהודי יושב בתוכו? יש עובדה אחת שאי אפשר להתעלם ממנה: העם היהודי הוא מהזעירים ביותר בכמות ומהעצומים ביותר באיכות. זה מה שגורם לפחד הזה מהשתלטות יהודית על העולם שהפרוטוקולים של זיקני ציון הם הביטוי הידוע ביותר שלה.
הנצרות והאיסלאם שהתיימרו לתפוס את מקום היהדות הוסיפו על הפחד הזה מהשתלטות יהודית, כי התברר שלמרות שבאמת בכל דור ודור מנסים לחסל את העם היהודי ואת תרבותו ואמונותיו - הוא עדיין לא רק שמצליח לשרוד, אלא - כמו עוף החול - מצליח בכל דור להשליט את רוחו ומורשתו בעם גופו ולהפגין את יכולתו ועוצמתו הרוחנית לעיני כל, ודי לנו אם נחשב את מספרם של זוכי פרס הנובל היהודיים למשל לעומת מספרם בכלל העמים.
איך למנוע אנטישמיות
ואם כל זה נכון - האם יש דרך למנוע אנטישמיות או לפחות להמעיט את התופעה ההרסנית הזו? לא נראה שאפשר להתגבר על תכונות אלה של עם ישראל שהתהוו במשך אלפי שנים וגם היום יש להן עדנה. לא נראה שאפשר להתכחש למהות הציונות אותה הגו ראשוני הציונים על נהרות בבל לאחר חורבן בית ראשון: הקמת חברת מופת של עם ישראל בארץ ישראל שיהיה אור לגויים, ברוח האמת והצדק של התורה והנביאים, ומציון תצא תורה לכל העמים. לא הקמת המדינה היא מטרת הציונות. המדינה מהווה רק כלי ואמצעי להגשמת המשימה הסופית הזו שעם ישראל חייב לשאוף אליה. זו השליחות הקדומה שהוטלה על עמנו מאז הנדודים במדבר סיני ועד לנדודים בתפוצות הגולה וההתנחלות בארץ ישראל. זו המשימה הציונית שמניעה אותנו להילחם על הישרדותנו בכל דור ודור. עַם יִשְׂרָאֵל חַי וְנֶצַח יִשְׂרָאֵל לֹא יְשַׁקֵּר.

הכותב הוא דובר מייסדי הליכוד, מוותיקי תנועת בית"ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.
תאריך:  25/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
בעשור האחרון, הפך נתניהו לדמות המזוהה ביותר עם מדינת ישראל, ובתור שכזה קנה מקום של כבוד בגלריה המכובדת של מנהיגים בינלאומיים
רפי לאופרט
הופעתו של נתניהו ב-21.4.2021 בטלוויזיה, בה הגיב על דיברי בנט לפניו, הייתה מהפחות מוצלחות הזכורות לי בשנים האחרונות. שולבו בה לא מעט סממנים המעידים על נסיגה במעמדו וביכולותיו להמשיך בתרגילים פוליטיים ולסחוף אחריו את רוב הציבור. נותרו לו ימים מעטים לקבל החלטות דרמטיות לעיצוב ממשל ימני בישראל. וכולן מחייבות הודאה בפועל בהיחלשות מעמדו, לצד אופציה ודאית פחות לשיקום שלטונו
ארי בוסל
הבורסה עולה ועולה, מחירי הבתים מזנקים, הכל פתוח, הקניות בעיצומן, טוב ונעים לנו, למה להתעמק במה שקורה שם בביצה של המדינה ה-51?
יוני בן-מנחם
לרש"פ ותנועת חמאס יש אינטרס משותף להמשיך בהסלמת המצב הביטחוני במזרח ירושלים,שתיהן מציגות את עצמן כמגינות על ירושלים ומסגד אל-אקצה לקראת ההודעה הצפויה על דחיית הבחירות הפלשתיניות. ההערכה של גורמי הביטחון היא כי חודש רמאדאן הינו חודש נפיץ מאוד וכי המתיחות הביטחונית במזרח ירושלים ובגבול הרצועה תימשך ואף תסלים אם מחמוד עבאס ידחה את הבחירות
אברהם בנמלך
אין ברירה, לדמוקרטיה יש מחיר    אבל הפעם הם הגזימו    הם תמיד מגזימים    למה?    כי הם בעד זכויות האזרח    גם אני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il