X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קיבלנו ביממות האחרונות הוכחות צועקות לכך שהמציאות לא תסתפק באבקת קסם של "רצון טוב" ו"הבנה הדדית" - ומול מציאות מורכבת שמצריכה הכרעות חותכות, אין לנו פריבילגיה לממשלה ש"שמה בצד את הסוגיות במחלוקת"
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. אצבע לעין [צילום: בן דורי/פלאש 90]

אלמלא המהומות, בנט ולפיד היו אמורים לסגור אתמול עם רע"ם. אבל האירוע בוטל. ואולי טוב שכך. הפגישה שבוטלה הייתה כמו אצבע בעין. לדמיין את לפיד ובנט רצים להחתים את רע"ם על חברות בקואליציה תחת אזעקות, בזמן שכוחות הביטחון עסוקים בניסיון להשתלט על מהומות שבסביבת רע"ם מצדיקים - זו כבר סתירה אחת יותר מדי לדעת הקהל.
אז מה עושים? דוחים את הפגישה? מחכים שיירגע? זה לא יעבוד. לא יהיה טיימינג יותר נוח, כי זאת המציאות הישראלית. אי-אפשר לברוח ממנה. אם פגישה של מו"מ קואליציוני מבטלים על-רקע התנגשויות אלימות בבירת ישראל, איך בדיוק ינוהל אירוע בסדר גודל כזה, או אף גדולים וחמורים ממנו, כשהקברניטים תלויים בתנועה האיסלאמית הדרומית?
אי אפשר להחביא את הסכסוך, כמו שאי אפשר לטאטא מתחת לשטיח את שאר סוגיות הליבה. שמן צף. ממשלה צריכה להיבנות על הסכמות יסוד, לא על החלטה "לא להחליט" או הסכמה "לא לטפל בסוגיות שבמחלוקת". קיבלנו ביממות האחרונות הוכחות צועקות לכך שהמציאות לא תסתפק באבקת קסם של "רצון טוב" ו"הבנה הדדית".
כי אין דבר כזה ממשלה בלי אידיאולוגיה. ומי שנכנס לממשלה באמירה ברורה שהוא "שם את האידיאולוגיה בצד", כמוהו כמי שמכר את כל עקרונותיו בשביל כיסא, ולא משנה כמה מילים יפות על "שיתוף פעולה" נשפוך על זה. אידיאולוגיה, תפיסת עולם, היא כלי העבודה של מנהיגים, היא המצפן שלהם, לא איזה משקולת מעיקה שצריך להסיר מהכתפיים כדי שאפשר יהיה להתקדם.
מול מציאות כל כך מורכבת שמצריכה הכרעות חותכות, ממשלה בלי אידיאולוגיה היא כמו אתר בנייה בלי תוכניות הנדסה. אבל בחיים הפוליטיים אין ואקום, ובמקום שבו האחד מבטיח "לשים בצד" את האידיאולוגיה שלו בשביל ההרמוניה הקבוצתית, האחרים ישתלטו, ייקחו בעלות, ויטו את הספינה לכיוונם.
אל המצב האבסורדי הזה נכנס בנט בעיניים פקוחות - והוא יודע את זה. הוא יודע שעם השותפים הנוכחיים הוא לא רק יצטרך "לדחות בכמה שנים" את יישום העקרונות האידיאולוגיים שלו, הוא גם לא יוכל לטפל בהתאם להשקפתו באתגרים ובבעיות שמציפה המציאות היומיומית. נכון, את עתיד יהודה ושומרון או את מעמד הרבנות אולי לא נקבע מחרתיים, אבל גם מהומה בהר-הבית או ירי רקטות או פיגוע טרור מצריכים טיפול - ויש מהם בשפע. וביחס לכל אחד מהתרחישים האלה, בנט נמצא במחלוקת קשה, יסודית ועמוקה עם מיכאלי ועם הורוביץ, עם עמר בר-לב ואפילו עם לפיד - למרות אווירת ה"סחבק". וזה עוד לפני שדיברנו על רע"ם. וזה גם עוד לפני שדיברנו על מלחמה או על מתקפת תביעות בהאג.
בנט ושקד, עזבו רגע את התגובות ברשתות, ואת טורי הזעם ואת ההפגנות. הסתכלו על המציאות. המציאות מנופפת מולכם בדגלי אזהרה אדומים. אין לנו פריבילגיה לחשוב ש"נגיד טוב יהיה טוב". המחנה הלאומי אומנם מאוכזב, אבל הוא עדיין מעריך אתכם מאד. זה לא מאוחר להתעשת. האי-נעימות שתיגרם אולי מהשמאל שכבר מכין את מסיבות הניצחון תהיה הרבה פחות נוראה מההשלכות של ממשלה נטולת דרך. וכן, יש לכם לאן לחזור. תתקבלו בברכה.

תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דגלי אזהרה אדומים מול בנט ושקד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז ביבי קימבן גם את המהומות?!
עמנואל גרטל  |  12/05/21 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
זאב ז'בוטינסקי צפה שערביי ישראל יהיו שותפים בהנהגתה. דווקא כאשר לראשונה מתקרבת מפלגה ערבית להגשמת החזון, באים אירועי הר-הבית ומלמדים שרחוקה הדרך למימוש השאיפה
מרדכי ליפמן
הדוגמה הקשה ביותר והטראגית ביותר, לאובססיה הבג"צית להתערב בהחלטות הממשלה או לצוות עליה "לתקן" אותן, היא פרשת הרצח ליד ציר כיסופים. מקום בו נכחדה, כמעט כולה, משפחת חטואל.
אפרים הלפרין
מרס 2020, גנץ נבחר לכנסת ובניגוד להבטחתו לבוחר הוא חובר לנתניהו, מאי 2021 בנט נבחר לכנסת ובניגוד להבטחתו לבוחר הוא שוקל לחבור ללפיד, מה ההבדל? אין הבדל
דן מרגלית
"יש המאבד עולמו בשעה אחת"    אם בגלל התיקים שהיא דורשת לעצמה לא תקום מיד ממשלה חלופית, ובנימין נתניהו ינצל את המתח כדי להישאר בשלטון היא תישא את הכתם על כתפיה הפוליטיים לעולמי-עד
יוקי לביא
על הכל מתעקשים השרים הפוטנציאלים    נחשו איזה משרד נותר זנוח?    ואם קיים משהו מובהק ששנת הקורונה לימדה אותנו, זה עד כמה לא מדובר בתחום זניח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il