X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההצדעה של פיקודיו לפלוגת אהבה [צילום: בתיה דורי]
אהוד גרוס תודה
משהגעתי לימ"ח במלחמת יום הכיפורים קרא לי אהוד, שמונה למפקד הפלוגה במקום המפקד הקבוע ששהה בחו"ל, וביקשני לשמש כתותחן בטנק שבפיקודו לחבריי אמרתי שמהיכרותי עם אהוד מהשרות הסדיר סיכויי להישאר בחיים עלו בעשרות אחוזים
גרוס הצעיר במדים [צילום: באדיבות המשפחה]

אתמול ליוויתי למנוחת עולמים, יחד עם מאות רבות של חברים, את חברי ומפקדי אהוד גרוס. אהוד גרוס נכנע, בפעם הראשונה, אחרי שנתיים של התמודדות עיקשת שופעת אופטימיות, בקרב על חייו.
את אהוד הכרתי לראשונה כשמונה לסגן מפקד מדור תותחנות טנקים בבית ספר לשריון בג'וליס בשנת 1969 (כמדומני). נוצר בינינו קליק די מהיר (אני מדריך והוא סגן המפקד של קהלני). מיד התוודעתי לחוכמתו, למנהיגותו ולאנושיותו. אהוד היה טנקיסט מזן מיוחד מוסיקולוג ושחמטאי ( אלוף צה"ל).
משהגעתי לימ"ח במלחמת יום הכיפורים קרא לי אהוד, שמונה למפקד הפלוגה במקום המפקד הקבוע ששהה בחו"ל, וביקשני לשמש כתותחן בטנק שבפיקודו. לחבריי אמרתי שמהיכרותי עם אהוד מהשרות הסדיר סיכויי להישאר בחיים עלו בעשרות אחוזים. לפלוגה שלנו - פלוגה א - קראו בקשר בשם הקוד אהבה. לא ניתן היה למצוא שם מדויק יותר לפלוגה שאהוד היה מפקדה. שם מוצלח יותר לפלוגה שאהוד מפקדה. "תחנות אהבה כאן אהבה" שמענו בקשר עשרות פעמים.
רגישות לחיי אדם
אהוד היה תכלית הניגוד למפקדי השריון שכיכבו בספרים ובאלבומים אחרי מלחמת ששת הימים. חכם, צנוע ורגיש. לא פעם אמרו עליו "אהוד אינו מתאים להיות מפקד בשריון". מוסיקולוג, שחמטאי על, מומחה לתרבות ולאמנות. במלחמה הוכיח כי אין מתאים ממנו לפקד ולהוביל. אומץ לבו, כישרונו כשחמטאי לצפות ולתכנן מהלכים מראש ורגישותו לחיי אדם הביאה את פלוגת "אהבה" בפיקודו להצלחות גדולות בשדה הקרב עם מינימום אבדות. פלוגת "אהבה" בפיקודו ספגה הרוג אחד, יוסי כהן מפרוד (119 מלוחמי החטיבה מצאו מותם במלחמה). על ההרוג האחד התייסר עד יום מותו. כשישבתי תחתיו בטנק, על כסא תותחן, הרגשתי מין תחושת ביטחון שיש לי על מי לסמוך.
לא רק לשמור על חיי חייליו ידע אהוד אלא גם להעז ולהצליח במשימות שהוטלו עלינו. במבצע" אבירי לב" בלם אהוד עם עוד 3 טנקים בלבד חטיבה מצרית שלמה - חטיבה 25. על תפקודו זה היה ראוי לקבל עיטור גבורה אך נראה שפוליטיקת חלוקת האותות אחרי המלחמה מנעה זאת ממנו. אצלנו, הלוחמים בשטח הוא זכה בעיטור הגבוה ביותר.
אהוד היה סמל האופטימיות בעולם. משאובחן, לפני כשנתיים, כחולה בסרטן הלבלב. כמי שחי על זמן שאול של 4 חודשים אמר לי אני אנצח גם בקרב הזה. בהתנהלותו מול מחלתו הזכיר לי את דבריו של שמעון פרס שזכיתי לעבוד במחיצתו 26 שנים: "אין מצבים אבודים יש רק אנשים אובדניים". משלקיתי אני, באירוע מוחי, נהג לעודדני ולנסוך בי תקווה שאשוב לתפקוד מלא. אמר וצדק.
אחרי שנתיים של מאבק הרואי נפרד אהוד מאתנו. ואסיים דבריי אלו במילות תודה: תודה לך המ"פ. תודה לך על שהשארת אותנו בחיים במלחמה שרבים מחברנו לחטיבה לא חזרו. ותודה לך בשם עם ישראל על שבלמת את המצרים מלכבוש את מסדרון הצליחה שאלמלא תפקודך אולי פני מלחמת יום הכיפורים היו שונים.
מצדיע לך, המפקד, יורם דורי, תותחן "ג של אהבה" בשמי ובשם חבריי לצוות שלך, משה משה ויצחק אפו.

גרוס החייכן [צילום: בתיה דורי]
גרוס החייכן [צילום: בתיה דורי]
אהוד גרוס ויורם דורי [צילום: בתיה דורי]
תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהוד גרוס תודה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אכן מפקד ואדם יחיד ומיוחד
הירונימוס  |  11/05/21 23:53
2
כתבה מעוררת הערצה למפקד ולאדם!
יב"ח  |  14/05/21 10:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חלי ממן
לרגל יום החומוס הבינלאומי, אספנו 10 עובדות חשובות שתדעו על החומוס והיינו יכולים גם יותר    הקטניות, והחומוס ביניהם, הם מקור טוב לוויטמינים מקבוצת ה-B, כמו החומצה הפולית
דוד ארגז
מי שצפה אתמול בערוצי השטנה של הטלוויזיה ראה מסע הפחדה, ניסיון מאורגן לזרוע פניקה מהול בשמחה לאיד    הפוגרום הערבי והפגיעה בריבונות ישראל לא באמת הזיזו לשדרנים באולפן    מבחינתם הסכנה האמיתית היא שהאירועים יעכבו הקמת "ממשלת ריפוי"
אביתר ב-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - ליודעים לשאול, מסך עשן, יאמיר, מומחוי וכוחות מיוחדים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
צ'לו רוזנברג
רציתי לשאול אותך, שרה לשעבר ולוחמת גדולה למען ערכים ימניים, הז'אן דארק של הימים כביכול, איך את ישנה בלילה בימים אלה?
רון בריימן
במצב שנוצר מבחינה צבאית, פוליטית ומדינית קיימות גם הזדמנויות, ועל ראש הממשלה כמו גם על אלה המתיימרים לרשת אותו, מוטלת החובה לנצל את ההזדמנויות שנוצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il