X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרשת השבוע "במדבר"

"באין חזון ייפרע עם"

אני מתייחס בכאב רב להוראה, שאינה מבליטה את המחויבות למיצוי שפת הלשון וההידברות עם הזר אני מביע את כאבי למקרא הוראה בפרשת השבוע בספר הספרים היקר לי לקטול את חיי אדם זר, המתקרב למשכן הקדוש
▪  ▪  ▪
בנפשו של הדובר [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

על פרשת השבוע שלנו "במדבר" ניתן לומר את הפסוק מספר "משלי" פרק כ"ט פסוק י"ח - "בְּאֵין חָזוֹן יִפָּרַע עַם...". החכם באדם, שנתן ביטוי לסערת נפשו באמירות נוקבות, ביקש להנחיל לנו את הראייה, שעתיד קשה צפוי לעם חסר הנהגה בעלת חזון וראייה לטווח ארוך.
אני מקליד את הגיגי על פרשת השבוע, כשמהמרקע עולות תמונות האימה של הרס בחולון ובאשקלון, בעזה וברפיח. פרשת השבוע שלנו מתמקדת בביטוי - "וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמַת". ואני העולה במעלות העשור התשיעי לחיי שואל - מדוע? אני שואל מדוע חוזרת ונשנית הוראה קשה הדורשת "וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמַת" - בפרק א' פסוק נ"א, בפרק ג' פסוק י' ובאותו פרק גם בפסוק ל"ח.
אני מתייחס בכאב רב להוראה, שאינה מבליטה את המחויבות למיצוי שפת הלשון וההידברות עם הזר. אני מביע את כאבי למקרא הוראה בפרשת השבוע בספר הספרים היקר לי לקטול את חיי אדם זר, המתקרב למשכן הקדוש. כואב לי השימוש, שעשה בפסוק זה רב שהתראיין לערוץ "כאן" בדורשו כי תקרום עור וגידים ההוראה - "וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמַת".
נראה, שההוראה להמית את הזר המתקרב היא בנפשו של הדובר, כי אחרת לא ניתן להסביר איך באותה פרשה בסמיכות רבה ישנה חזרה מודגשת על אותה הוראה "יוּמַת" שלוש פעמים. וביתר חומרה היא חוזרת ונשנית גם במקומות נוספים מחוץ לפרשה בספר "במדבר", כמו: בפרק י"ז פסוק כ"ז ובפרק י"ח פסוק ז', שם חוזרת ההוראה לְהָמִית את הזר המתקרב למקום הקדוש. קשה לי לקבל, שפגיעה בקדושת החיים - לקטול את חייו של אדם חוטא - היא אמצעי להענשה, כשהחטא הוא מעידה במישור הריטואלי. אני מוכן להסכים עם מתן עונש מוות, אם אדם רצח. אני שולל קטילת חיי אדם על אי-עמידה בכללי הטקס הדתי.
אנחנו נקרא השבת את פרשת "במדבר". נחזור ונשנה שלוש פעמים תוך כדי קריאת הפרשה את ההוראה המחייבת להמית זר המתקרב לקודש הקודשים. אנחנו קוראים את הפרשה ערב חג השבועות, בו גולת הכותרת במגילה אותה נקרא - מגילת "רות" - מתייחסת לקרבתה של אישה זָרָה לקודש הקודשים של החיים, ועד כמה הַזָּרָה היא זו שעשויה לתרום לחיינו ולחלץ את נעמי, בת עמנו, מוכת השכול, ואותה זָרָה תהיה הסבתא רבתא של מי שעתיד להיות המלך הראשון בישראל.
קשה לי לקבל, שפסו כל האמצעים החינוכיים, ונותר רק אמצעי יחידי והוא הפגיעה בקדושת החיים - "יוּמַת", יומת הזר המתקרב למקום הקדוש - ".
אני נותרתי עם המשאלה, שיתקרבו הזרים, שירבו להתקרב וימשיכו להתקרב למשכנו של ארון הספרים היהודי, למשכנו של ארון הספרים שנתן את השבת לעובד, לארון הספרים הַמְּקַדֵּשׁ את החיים בדיבר "לֹא תִּרְצַח", מקדש את המשפחה בדיבר המחייב "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ", מקדש את הקניין של האדם בדיבר "לֹא תִגְנֹב".
אני מצר על המוות ככלי תגובה ראשוני למי שמעד במישוריות הריטואלית, וזאת במיוחד שאני צמא להתקרבות ולהפריה ההדדית בין התרבויות של העמים.

תאריך:  16/05/2021   |   עודכן:  16/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"באין חזון ייפרע עם"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
קלינסקי ב תשמישי מיטה
ב,ל  |  16/05/21 14:16
 
- זה לא יהודי לנשל אדם מביתו.
JEWS  |  16/05/21 15:19
2
כן לַהִדַּבְּרוּת !!!
לא לַמָּוֶת !!!  |  16/05/21 14:34
3
SAY YES TO UNDERSTANDING
SAY NO TO HAT  |  16/05/21 15:07
4
ב.ל אתה יותר גרוע מאיתן.
ישראל בן חורין  |  16/05/21 15:59
 
- לישראל בן חורין
טובה רוזן.  |  16/05/21 20:07
 
- תשובה לישראל בן חריין
ב,ל  |  17/05/21 10:58
 
- סיקיריקי ב.ל נאמן לשליחות דמים
הסיקיריקי ב.ל  |  17/05/21 14:20
 
- לא מוסרי לא יהודי להגיב כ-ב..ל
אלון ר.  |  18/05/21 09:29
5
איתן יקירי מאחל לך בריאות טובה
אלון ר.  |  18/05/21 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
לא בכדי מצווים אנו להתפקד ולעשות חשבון נפש, איש איש על שבטו ואיש איש על מנהגיו ודגלו    אז היה מדובר בשנים עשר השבטים מהם הוקם צבא העם במלחמתו להגשים הבטחת הקב"ה להוריש לו את הארץ ולהכין אותו כעם
איתן לסרי
זוהי קריאת השכמה לכולנו, לממשלה, לכנסת, לשלטון המקומי, לרשויות המשפט ולפרקליטות המדינה: במזרח התיכון, מי שזונח את ההרתעה, עתיד לשאת בתוצאות הקשות. מי שמותיר את העבריינים הערבים להלחם חופשי בתוכם תוך קטילה הדדית של כ-130 נרצחים בשנה, ידע שיום אחד הנשק הרב שצברו יופנה אלינו היהודים באופן מהיר ומפתיע, מי שמשחרר מחבלים ומונע מכוחות הביטחון להיאבק בהם ולהענישם, ידע שהוא מסייע לטרור הערבי נגדנו
רפי לאופרט
את המילים הרתעה, מניעה, הכרעה, ניצחון - מושגי-יסוד בביטחון הלאומי - אנו שומעים בשפע בכל עימות שמתחולל מול אויב. הבנת מונחים אלה ושימוש נכון בהם בניהול מערכה הנם קריטיים לתוצאותיה. זהו המצב גם בעימות הנוכחי, אולם הטעם והניחוח העולים מהם אינם לרוחי. הועיל והסבב הנוכחי חשף חולשות שסכנתם גדולה אל מול מכלול האיומים שמתפתחים באזור, מן הראוי שנעמיק מעט בהבנה במה הדברים אמורים
יורי מור
אלה דווקא הסימנים הראשונים של עידן "הלא-ביבי"    תתרגלו, מחכים לנו בעתיד הקרוב קשיים כלכליים, בריאותיים, ביטחוניים    אויבנו רואים שהעם היהודי מרצונו יורד מנכסיו ומרימים את ראשם
ציפי לידר
טרור בשמי ועל אדמת ישראל? קבלו את האשמים    בנט משדר עסקים כרגיל    היהודים שבגדו בטראמפ הפרו-יהודי ובחרו בביידן    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il