X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - גרסת ינקותי, גמול, חומת-מפגע לחרפות השמאל וחגיגות פגאניות "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
▪  ▪  ▪
[צילום: אביתר בן-צדף]

פיטנגו
נולדתי בעין התכלת - שכונה של̤וָה ומרוחקת בצפון נתניה, ואבי התעקש לגדל סביב ביתנו גדר-חיה. כלומר, חומה צמחית, דווקא משיחי פיטנגו. מאז אני מטורף אחרי הפרי האדמדם, שלפעמים סמוק כמו דובדבן, וטעמו מורכב - מתוק וחמוץ גם כשהוא בשל.
כשקניתי לפני כמה שנים את ביתי בשרון, לא היה בי האומץ לכרות את שיחי פיקוס בנימיני, שגידרו את חזיתו, ולהחליפם בשיחי פסיפלורה, או בפיטנגו. אבל בלי פיטנגו אי-אפשי. שתלתי כמה שיחי פיטנגו בגינתי, ואני חוגג על פירותיהם כל סוף אביב. "גרסתא דינקותא לא במהרה משתכחא (גרסת ילדות אינה נשכחת במהרה)", קבעו חז"ל.
בגרסת ינקותי נמצאים גם הפירות האהובים על אבי - גואיבה ואנונה - שהיו נדירים אז בחצרות הבתים, ואבי גידלם בחצרנו הענקית עם פירות הדר (זכור לטוב מביניהם - תפוז-דם) ועם כרם ענבים קטן.
אסיים בזיכרון כואב מימים מוקדמים בילדותי - אצלנו, כאמור, היו פירות פיטנגו אדומים על הגדר-החיה. אצל שכנינו התימנים היו פלפלונים אדומים קטנים. בעיניי - זאטוט בן שלוש-ארבע - לא היה הבדל, ויום אחד שלחתי את ידי, קטמתי פלפלון, ולעסתיו. באותו היום הצבתי, כנראה, שיא עולמי בריצת אמוק הביתה כשפי בוער.
הלנו אתם או לצרינו?
חברת סלקום ועובדיה השביתו את החברה למשך שעה ביום שלישי - להזדהות עם הפרעות, שעושים ערבים ביהודים, בעת שחמאס ואחרים יורים עלינו. צריך לגמול לחברה הנבזית ולעובדיה, כיוון שבעת חירום בחרו להזדהות עם אויבינו תחת כסות של מוסרנות אינפנטילית מלאה בצדקנות, ואינם מתנצלים על חוצפתם התהומית, אלא מפרסמים ללא הרף הודעות לעיתונות, המצדיקות את עצמם.
בינתיים כבר נפלה מניית החברה, ואלפים ביטלו את חוזיהם עם החברה הנבזית, שמניסיוני, גם בימי שגרה אינה נותנת שירות נאות. יידעו הסייענים לאויבינו, כי יש דין ויש חשבון.
שק חבטות
מאז שפרש מהניסיון להקים ממשלת שמאל בחסות הרשימה המשותפת, עוכרת ישראל, סר חִנו של נפתלי בנט בעיני הקומיסארים של השמאל ותועמלניו בתקשורת ומחוצה לה, שרואים במעשהו בגידה. בנט ושקד תקעו סיכה בבלון חלומם להשתלט על המדינה, למרות הכרעת הבוחר.
לכן, שב בנט להיות שק החבטות של השמאל המאוכזב, שמוכן לכל תעלול ולכל נבלה, שיעלוהו לשלטון. השמאל אינו מקבל, שבנט ושקד מחויבים לבוחריהם, ולא לתאוות השלטון של השמאלנים המיואשים, שמוכנים למכור הכל ובכל מחיר, כדי להתיישב על כסאות שרים, וחלומם מתרחק, והופך לעורבא פרח.
לפני כמה שבועות, כשהודיע בנט על בגידתו בהבטחותיו לבוחריו, הפך ליקיר השמאל, ואפילו בטאונם, הארץ, הפך את עורו, ושיבחו. כעת הוא שב להיות מדרס לרגלי השמאלנים וחומת-מִפגע לחרפותיהם. יופיטר אתה כועס, וזה סימן שאינך צודק, אמרו הרומאים. כך, גם עוללו תאבי-השלטון ויהי-מה לבני גנץ, שהיה התקווה הלבנה האחרונה של השמאל - עד שהתעשת, וביכר להכניס את "כחול-לבן" לממשלת נתניהו, כדי לחתור תחתיה, מאשר לשתף פעולה עם הרשימה המשותפת.
מנוגבים
החגים נגמרו, ומבט בלוח השנה מלמד, כי בינינו לראש-השנה מפרידים צום י"ז בתמוז, ימי בין המצָרים וצום תשעה באב. נחמה מסוימת יעניק לנו ט"ו באב, חג האהבה היהודי.
את החגים עיקרו ממהותם כבר בראשית ימי ההתיישבות הציונית בארץ-ישראל. הוציאו מהם את הממד הדתי, ונותרו חגיגות פגאניות רעשניות, המלוות באכילה מופרזת. כמובן, נטשו את הצומות, ונותרו עם קליפה דקה ותפלה, כיוון שזרקו את הפרי העסיסי עצמו.
ניסיתי להבין את מקור הסטייה, וגיליתי אותו במערכת החינוך הממלכתית, שמעקרת שנים את תלמידי ישראל מכל ידע בעברית, בהיסטוריה יהודית וביהדות - "מנוגב מכל ידע ביהדות", קרא ש"י עגנון הדגול לתוצרה העלוב.

תאריך:  20/05/2021   |   עודכן:  20/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרסת ילדות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בשמאל עדין לא תוקפים את בנט
סניל  |  20/05/21 13:33
2
למה הקיץ מיובש מחגים של שמחה?
יהודה אלידע  |  23/05/21 14:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
מירב ארד
לטובת הפרויקט הוקצו - 80 מיליון שקל שיופנו ליצירת הכשרות ומתן תמריצים להשמה של כ-4000 בוגרי ההכשרה במקומות עבודה בשכר בפריון גבוה
זוהר בן-אשר
ומה צריכה מיכאלי לעשות    האיש שהכי לא רוצה בחירות נוספות הוא בנט, כי הצֶפי הוא שהוא יימחק לחלוטין, בעיקר כיוון שמה שכל העולם יזכור לו הוא את היותו אופורטוניסט שכל מה שמעניין אותו הוא לגור בבלפור כמה חודשים
אפרים הלפרין
מרס 2020, גנץ נבחר לכנסת ובניגוד להבטחתו לבוחר הוא חובר לנתניהו, מאי 2021 בנט נבחר לכנסת ובניגוד להבטחתו לבוחר הוא שוקל לחבור ללפיד, מה ההבדל? אין הבדל
דן מרגלית
"יש המאבד עולמו בשעה אחת"    אם בגלל התיקים שהיא דורשת לעצמה לא תקום מיד ממשלה חלופית, ובנימין נתניהו ינצל את המתח כדי להישאר בשלטון היא תישא את הכתם על כתפיה הפוליטיים לעולמי-עד
אביעד ויסולי
נפתלי בנט התחייב לציבור בעל פה ובכתב "לעולם ובשום תנאי אני לא אתן את ידי להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד, לא בצורה רגילה ולא ברוטציה ולא בשום דרך"    וכן "אני לא מקים ממשלת שמאל כי אני ימני...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il