X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה הקשר בין צניעות לשמחה? בשתיהן הפנימיות מקרינה מעושרה, מיופייה ומהטוהר שהיא מגלמת על חיצוניותה ועל הסביבה את שתיהן מאפיינות הענווה, האמונה וההסתפקות במועט תוספת למאמרי הקודם בסידרה "צניעות זה כל ההבדל"
▪  ▪  ▪
הכסות היא כיפת הברזל [צילום: פלאש 90]

ממדבר מתנה
לא מכבר עמדנו על הר סיני וחגגנו את המעמד הנשגב של מתן תורתנו הקדושה. שמתן לב? המוטיב המרכזי החוזר כחוט השני בקבלת התורה הוא 'היום הזה'. כשם שהבורא מחדש בכל יום מעשה בראשית, והיקום שב ונברא מדי יום, כך אנו שבים ומתחדשים ומתרוממים כל יום עם התורה הקדושה, שאנו מקבלים אותה היום מחדש. כך שיש לנו יום יום חג מתן תורה. מתן מלשון מתנה. זאת חוקת התורה - התורה הקדושה היא היא החוקה שלנו. בשבת שעברה קראנו את פרשת חוקת. חוקת ראשי תיבות - חוקת תורה.
מדוע התורה ניתנה במדבר על הר סיני? מה המשותף ביניהם? כפי שמצביעים חכמינו - הצניעות והענווה. הר סיני הצנוע הוא הנמוך מבין ההרים, כמו המדבר הריק מכל נכסים גשמיים, ודווקא משום כך בחר הקב"ה בהם לתת את התורה הגדולה והמעצימה שיסודה בצניעות, שנאמר: "והצנע לכת עם ה' אלקיך".
וממדבר מתנה. במתנה ייחודית זו זכינו אנו הנשים. אמר הקב"ה "אין לך יפה מן הצניעות" (מדרש תנחומא). הצניעות מקרינה את היופי הפנימי שלנו ומשקפת את האופי. הצניעות היא היופי האמיתי. אישה הצנועה בבגדיה, צנועה בכל הליכותיה.
צניעות זה שמחה
כולם חושבים, וזוהי הדעה הרווחת, שאם אני אצליח בפרנסה, בחינוך, בזוגיות וכד', אשיג דירה ואולי גם אזכה בפיס - אני אהיה שמח. כאילו השמחה תלוייה בהישגים הגשמיים ובגורמים חיצוניים. ולא היא. בואו תשמעו פתגם יפהפה, המצביע בדיוק על ההפך - שהשמחה היא מקור ההצלחה:
"לא המנצח שמח, אלא השמח מנצח"!
אתן קוראות נכון. השמחה היא לא תוצאה של הצלחה. השמחה היא הסיבה להצלחה. השמחה מעניקה לאדם אמונה ביכולותיו שהעניק לו הבורא, מאתגרת ומעודדת מוטיבציה, משפרת דימוי עצמי וממלאת את האדם באנרגיה לעשייה. כי, כדברי חז"ל, "אין השכינה שורה אלא בשמחה". ואין השכינה שורה אלא בצניעות, שנאמר: "והצנע לכת עם ה' אלקיך" - בזכות הצניעות את זוכה בשכינה לחסות בצילה תמיד כל חייך.
כפי שראינו צניעות היא יראת ה', היא שמחה היא אופי, היא יופי אמיתי. מה המכנה המשותף לתכונות יסוד ומידות מרכזיות אלה? כולן מקורן בפנימיותך העשירה והן שמעצבות את אישיותך ומעצימות אותה.
כך יעקב אבינו כשהתאבל
על יוסף הסתלקה שכינה ממנו. אך כשהקב"ה הבטיח לו שיספק לו את צרכיו הבסיסיים הצנועים: לחם לאכול, בגד ללבוש ושמירה עליו - שמחו נעשה כל כך קל עד כי נאמר: "וישא יעקב את רגליו". במקום שרגליו ישאו אותו כמקובל, הוא נשא את רגליו.
כך גם כשיעקב שמח לקראת רחל הצנועה והצדקת, אשתו העתידה, הוא הצליח להרים בעצמו את האבן הכבדה מעל-פי הבאר, שבדרך כלל נדרשו ארבעים (!) רועים להרמתה.
וכך, כפי שראינו, אסתר המלכה זכתה בזכות צניעותה שהמלך אחשוורוש הושיט לה את שרביט הזהב, ובכך גאלה את היהודים מגזירת המן.
בת מלך יקרה,
רוצה להתחסן נגד 'הכתר' המיקרוסקופי שתעתע בישראל ובעולם כולו? הסגולה: הבגד הוא הכתר שלך! הצניעות היא חיינו. צניעות זו שמחה. צניעות זו חסינות! הכסות היא כיפת הברזל שלנו.
זכרי: הצניעות היא הפנים היפות של בנות ישראל, הגילוי הפנימי שלך הוא דרך הכיסוי. הצניעות היא חלון הראווה שלך המקרין על סביבתך. צניעות. זה כל ההבדל.

תאריך:  23/06/2021   |   עודכן:  23/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זלמן שובל
המנהיגים משני צידי המתרס הפוליטי הבינו שמשהו לגבי החזון האמריקני השתבש ושיש לחפש תיקון, אף שלגבי איזה תיקון, הפערים רחבים
רועי אורן
שמירה על ארבעת הצעדים כפי שיפורטו להלן תסייע במאבק כנגד זן "דלתא", אך אם יתברר בטווח הקרוב כי זן זה חדר לישראל יהיה צורך לחזור להנהיג את מדיניות התו הירוק במקומות בהן שיעור ההתקהלות הוא גבוה, ומדיניות התו הסגול במקומות שבהן שיעור ההתקהלות הוא נמוך
דן מרגלית
בשיח בין חבריו של אלשיך, שהיו בהם גם פעילים ב"דגלים השחורים" לבינו לא נאמר דבר וחצי דבר על משטרת ישראל    לא מילה ולא חצי מילה על המשטרה
רפי לאופרט
ישראל הפעילה את "החוק הנורווגי" להקמת הממשלה ה-36, ושוב עשתה פלסתר את כוונתו ומטרתו. החוק שנועד לשמר את יכולתו של הפרלמנט להיות מחוקק ומבקר אפקטיבי אינו בא לאפשר הכנסת יושבי "הספסלים האחוריים" בקואליציה לממשלה תוך הגדלה מופרזת של מספר השרים בה
עמנואל בן-סבו
שימוש בתמונות קורבנות טרור וחללי צה"ל על זרועותיו לצורך מחאה מכל סוג, לצרכים פוליטיים נטו, הינה פעולה פסולה ואינה ראויה אלא אם ההורים והמשפחה השכולה ביקשו מהפוליטיקאי להיות זרועו הארוכה במחאה לגיטימית ולהשתמש בזכר ובתמונת יקירם לצורך השפעה על תהליכים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il