X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יכול מאוד להיות שהגורמים למזג האוויר הקיצוני הם זיהום הסביבה והגורם האנושי אשר משפיעים בין השאר על תהליך ההתחממות הגלובלית שמאפיין את כל העולם בשנים האחרונות כתוצאה מתהליך זה קיימת סכנה שהים יעלה על גדותיו ויציף חלק גדול מערי החוף
▪  ▪  ▪
[צילום: ג'ון פרושאואר/AP]

מה שמאפיין את הקיץ הישראלי הוא החום הכבד, שהוא שילוב של טמפרטורה ולחות ונחילי מדוזות שמגיעים לחופי הים. אך כל שנה יש גלי חום גם בארצות אחרות אשר אינן רגילות לכך ברוב ימות השנה. בשנים האחרונות סבלה יבשת אירופה מגל חום כבד, ונראה שהשנה הגיעה תורם של קנדה ומערב ארצות-הברית.
ניתן לראות כי מדובר בגל חום שובר שיאים גם מבחינת משך הזמן שבו הוא מתרחש, וגם מבחינת הטמפ׳ המרביות שנמדדו. גל החום מלווה את אזרחי ארה"ב כמעט שבועיים, לאורך כל רצועת החוף המערבי, כאשר מדובר בעומס חום כבד עד קיצוני, שבו הטמפ׳ נמדדות סביב 40 מעלות וזה למרות האפקט הממתן של האוקיינוס השקט.
לפי נתונים שספקו מרכזי הרפואה במערב ארצות הברית אכן נרשמה עלייה משמעותית במקרי ההתייבשות ומכות החום. בשונה מגל החום ששרר באזור זה בשנה שעברה, לפי שעה לא נרשמו מקרים חריגים של שריפות אך גם בנושא זה ברשויות הביעו חשש.
מומחי האקלים טוענים כי למרות שמאוד קשה לשייך אירוע מזג אוויר בודד למגמה מסוימת, צוין כי אכן נרשמה עלייה בתדירות גלי החום באזור. בנוסף נרשמה עלייה במשך גלי החום האלו ובטמפרטורות המקסימום שנמדדות.
נתונים סטטיסטים
ארגון המטאורולוגיה הלאומי פרסם בימים האחרונים אזהרת עומס חום חמורה ורחבה שכוללת את המדינות הבאות: וושינגטון, אורגון, איידהו וקליפורניה. היום הצטרף לגל החום גם אזור מחוז קולומביה הבריטית שבמערב קנדה שבו נמדדו בין 45-42 מעלות.
ניתן לראות כי בשעות האחרונות נשבר בקנדה שיא הטמפרטורות של כל הזמנים לאזור: 45.5 מעלות. מדובר למעשה בחצי מעלה יותר מהטמפ׳ הגבוהה שנרשמה שם ביולי 1937. בשבוע שעבר בקו הגבול שבין מדינת קליפורניה למדינת נוודה, נמדדה בפארק הלאומי "עמק המוות", טמפ׳ של 54 מעלות (בצל). רק לשם השוואה, הטמפרטורה הרשמית הגבוהה ביותר שנמדדה אי-פעם באזור כלשהו בעולם עומדת על 56 מעלות.
יכול מאוד להיות שהגורמים למזג-האוויר הקיצוני הם זיהום הסביבה והגורם האנושי אשר משפיעים בין השאר על תהליך ההתחממות הגלובלית שמאפיין את כל העולם בשנים האחרונות. כתוצאה מתהליך זה קיימת סכנה שהים יעלה על גדותיו ויציף חלק גדול מערי החוף. לגבי המזג-האוויר החריג נראה שגם בישראל וגם באזור מערב קנדה וארצות-הברית גל החום יימשך עד לסוף השבוע בתקווה שהוא לא ישוב בהמשך הקיץ.

תאריך:  30/06/2021   |   עודכן:  30/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
עידן יוסף
השרה להגנת הסביבה הנכנסת, תמר זנדברג: "נחוקק חוק אקלים עם מנגנון תמחור פחמן"    השרה היוצאת גילה גמליאל: "עוזבת את המשרד עם דאגה וחשש בנוגע להסכמי קצא"א. גיבשנו את חוק האקלים הישראלי, החלנו את חוק הפיקדון על בקבוקים גדולים וקידמנו את סגירת המפעלים במפרץ חיפה"
יואל גוז'נסקי, קים נח
יורש העצר מנסה להפוך את ארצו למובילה גם בתחום הסביבה, כחלק מן הגמילה מנפט    היוזמה שאפתנית ואולי מופרכת – אבל על ישראל לשים לב אליה
איתמר לוין
ביידן מבטיח להפחית את פליטת גזי החממה ב-50% עד 2030 - אך בדרך יש מכשולים רבים; נקודת אור היא המחויבות של מדינות, ערים ועסקים ליעד זה
איתמר לוין
הרפובליקנים טוענים שתוכניותיו של ביידן יפגעו במשק האמריקני, וצפויים מכשולים פוליטיים ומשפטיים רבים בדרך ליישומן - מציין וושינגטון פוסט
מירב ארד
דוח הפעילות שמגישה המינהלת מדגיש, כי על הממשלה לפעול מיד על-מנת למנוע ולהפחית ככל הניתן את השפעות שינוי האקלים על ישראל, באמצעות תקצוב והכנסה של ההמלצות המופיעות בדוח לתוך תוכניות העבודה של משרדי הממשלה השונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il