X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
נזיפה לעצמי: אפשר שאני חוטא לזכרו של בגין כאשר אני מרבה להשוות בינו לבין ח"כ ביבי מבחינה מוסרית ביבי אינו ראוי שישוו אותו לבגין
▪  ▪  ▪
מגלגלים עיניים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הערות שוליים ראשוניות לתוצאת ההצבעה אמש בכנסת בה נפל חוק המשפחות בתיק"ו:
- מנחם בגין לעולם, ממש לעולם, לא היה מצביע נגד חוק שהוא סבור כי חיוני לביטחון המדינה רק כדי לבייש את הממשלה. אפילו לא להפיל אותה, רק לבייש אותה. כמותו גם יצחק שמיר. רק ח"כ ביבי מסוגל למחטף כזה בשם המחנה הלאומי.
מבקש לפשפש בזיכרוני העמום: בימים אלה מלאו 45 שנים למבצע אנטבה. בימים שקדמו לפעולת המופת של צה"ל היסס ראש הממשלה יצחק רבין אם לשגר את מיטב הלוחמים מרחק של אלפי קילומטרים מן הבית, ללא תוכנית חילוץ ממשית. בדיווחים מהארץ (הייתי אז שליח הארץ בוושינגטון) בלטו הדיכאון והייאוש והמבוכה, מה לעשות? בעוד רבין מהסס, ובצדק, טלפן אליו יריבו ראש האופוזיציה בגין ואמר לו בערך כך: יש מצבים שאי אפשר קבל את ההחלטה להפעיל כוח. אם תבחר ללכת בדרך אחרת של משא-ומתן (שפירושו גם ויתורים ופשרה), האופוזיציה לא תרקוד על דמך ולא תבוא איתך חשבון אלא תקבל זאת בהבנה.
המלים - שלי. התוכן - מאת בגין. תבדקו אם זה נכון. ועכשיו דברו עם עצמכם ותגיעו בקלות למסקנה, שח"כ ביבי אינו מסוגל לנהוג כמנהיג בגין.
וגם נזיפה לעצמי: אפשר שאני חוטא לזכרו של בגין כאשר אני מרבה להשוות בינו לבין ח"כ ביבי. מבחינה מוסרית ביבי אינו ראוי שישוו אותו לבגין.
- אל תספרו לי יותר על הח"כ בעל הערכים עמיחי שיקאלי. תגידו לי שיקאלי, ואני חירש. הוא הפנה עורף למי שהכניס אותו לכנסת ראש הממשלה נפתלי בנט בשם הערכים. הוא הצביע אתמול נגד חוק המשפחות כמאכער עלוב חסר ערכים. לא מוסר ולא ערכים. בוודאי לא הוא שרוממות הביטחון בפיו. בעיקר, כאמור, שידע כי בעשותו מעשה אשר לדעתו החליש את ביטחונה של הממשלה לא תרם להפלתה.
- ניר ברקת, יואב גלנט, אבי דיכטר, יואב קיש ומירי רגב ממערכת הביטחון, ועימם גילה גמליאל, יריב לוין ויובל שטייניץ - מגלגלי עיניים לשמיים - הצדיקו את הגדרתו של יאיר לפיד, שהם העדיפו את עויינותם לממשלה על פני טובת מדינת ישראל. לבני בגין ולציפי לבני וללימור לבנת ולדן מרידור זה לעולם לא היה קורה.
- ההצבעה על חוק המשפחות אינה רק מפלה לממשלה. היא גם הודאה של הליכוד, שאין לו חיץ בין האינטרס האישי של ח"כ ביבי לבין טובת המדינה.
- סביר להניח כי ההצבעה דחתה את המשך ההתפוררות של חבורת ח"כ ביבי בראש הליכוד, אבל לא סביר שהתהליך ייעצר.
- רעם: אחת משתיים, או שסיעה זו מקבלת בחלקה תכתיבים מגורמים זרים, שלעיניהם האינטרס של חמאס ודומיו, או שאין לחבריה כל הבנה ששילוב המגזר הערבי בשלטון הישראלי הוא עניין לתהליך, ותחילה יש להסתפק בפשרות קטנות ולא מספקות. "לא עליך המלאכה לגמור" כבר בהצבעה הראשונה. אבל זה נאמר בעברית, ואין תרגום לערבית בגוף הכנסת.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  07/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקחים ומסקנות מליל בלהות פרלמנטרי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה חוטא גם לביבי כשאתה מעלה
סניל  |  7/07/21 14:42
2
מי מדבר על מוסר
ראו  |  7/07/21 15:36
3
מרגלית, הממשלה שאתה דן לכף
סניל  |  8/07/21 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
דה מרקר, המגזין הכלכלי היומי של הארץ, הוא המגאפון למאקרו כלכלה ולעסקים, ומנוף שיווקי של מוספים וכנסים, אך אינו מוצא לראוי לעסוק בנושא הרכוש היהודי בפולין, שלו יש רבבות יורשים בישראל, או ביתרת השילומים מגרמניה
רועי אורן
מחקר שבוצע באיסלנד הראה שלמרות שחברות רבות עברו לעבוד ארבעה ימים בשבוע תפוקת העובדים עלתה והם נראים מאושרים יותר במקומות העבודה    יכול להיות שגם מדינת ישראל צריכה לערוך ניסוי זה
עמנואל בן-סבו
אט אט החלה להתרחש מהפכה קלה בתזמורת    נשמעו קולות חדשים, צלילים אחרים, הטרומבוניסטים והסקסופוניסטים עדיין השמיעו צליליהם בעוז לצד הטובה והתופים, עדיין שלטו בתזמורת והובילו אותה
מרגלית מולנר גויטיין
טינה, או בשמה המקורי אן מיי בולוק, נולדה לקוטפי כותנה בעיירה שכוחת-אל בנאטבוש טנסי, על גדות המיסיספי
מרדכי ליפמן
כשאנו מדברים על "שתיקת הכבשים", של התקשורת. למשל ב"העיתון של המדינה", מובחן כי שוטחים שם "אריות התקשורת", סדיני תשבחות לרבלין הנערץ    וראה זה פלא: אין שם ולו מילה אחת על הלקחנות, אם להתבטא בעדינות, שיצרו מעלליו האחרונים... משל היה טלית שכולה תכלת... גם ההתעלמות של התקשורת, ממשפטו של נתניהו, למעשה מעת שהוחל בחקירתו הנגדית של עד התביעה הראשי ישועה, מדברת בעד עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il