X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אישה צנועה היא מלכה וכוהנת גדולה בביתה ובפנימיותה היא צועדת בגאון ובנחישות נגד השעבוד וההתמכרות לאופנות המערב הזרות
▪  ▪  ▪
לקירוב הגאולה [צילום: AP]

אנו נמצאים בעיצומו של חודש אב. מיד אחרי האבל על חורבן הבית בתשעה באב, אנו חוגגים את טו באב, שבו בנות ישראל יצאו לחולל בכרמים, כדי לצוד חתן ולהקים בית נאמן בישראל. השאלה היא מה הקשר בין ט' באב לט"ו באב, ומה הפשר של המהפך הדרמטי מאבל לשמחה?
בעזרת החונן דעת נראה לי שקיים קשר הדוק בין חורבן הבית לבניית בית חדש בישראל על אדני הטהרה. אם בית המקדש הראשון נחרב בגלל עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים, באה בניית בית טהור בישראל, שיסודו בצניעות, לתקן עבירות חמורות אלה. ואם בית שני נחרב בגלל שנאת חינם - התא המשפחתי ייבנה בצנעת חינם. כי זה חינם (מלשון חן) של בעל ואישה הבונים את ביתם על יסודות הצניעות, הקדושה והטהרה.
גם אחרי חורבן הבית ניתן לבנות את הבית הפרטי שלנו שיהיה משכן השכינה. בני זוג שזכו, כדברי חז"ל - שכינה ביניהם". אישה צנועה, כפי שראינו, היא מלכה וכוהנת גדולה בביתה ובפנימיותה. היא צועדת בגאון ובנחישות נגד השעבוד וההתמכרות לאופנות המערב הזרות ונגד זרמי המתירנות העכורה השוטפת את העולם. אישה, הלבושה בצניעות ושומרת על טהרת הבית, היא אור גדול לעצמה, למשפחתה, לסביבתה, לעמנו היהודי ולכל הגויים. אישה צנועה, השומרת על מקדשה הפרטי, סוללת את הדרך לגאולה הכללית השלימה. ואכן, כך התפייט משורר הפיוט הנפלא 'לכה דודי, המושר בליל שבת, רבי שלמה אלקבץ:
"התנערי מעפר קומי, לבשי בגדי תפארתך עמי, על יד בן ישי בית הלחמי, קרבה אל נפשי גאלה".
בת ישראל יקרה, כשאת לובשת צנוע, את לובשת ומקרינה מלכות (זוכרת? "ותלבש אסתר מלכות"), ומקרבת את הגאולה. אבל יש לך גם טיפ אישי: כשאת מרגישה "עפר", בדיכאון ובדימוי עצמי נמוך, המתכון להתרוממות, לשמחה, ולגאולת הנפש הנחותה היא הצניעות! הצניעות היא מתכון לגאולת הפרט והכלל.
הריקוד הקדוש
אך לחז"ל יש חדשות בשבילנו. בנות ישראל חוללו לא רק בטו באב - גימטריא טוב אב - אלא גם ביום הקדוש ביותר בשנה - ביום הכיפורים! כי לבנות בית בישראל, בצניעות ובטהרה, הוא קודש הקודשים. ואין כמו יום הכיפורים לסמל את מהות הקדושה. מה הפלא שבנות ישראל המחוללות, החסודות והצנועות, לבשו כולן פעמיים בשנה - בשוויון מלא - תלבושת אחידה שכולה לבן, צבע המסמל טוהר.
הקמת בית נאמן וטהור בישראל הוא הבניין הפרטי והמשפחתי שלך, המניח גם נדבך לבניין הלאומי שלנו. בדיוק כך מסתיים שיר ההלל לאשת חיל המושר בכל ליל שבת לכבודה: "שקר החן והבל היופי, אישה יראת ה' היא תתהלל". יופי חיצוני הוא אשליית יופי.
יופי אמיתי הוא יופי פנימי, הנובע מיראת ה', מצניעות וממעשיה הטובים של האישה. הצניעות היא מהות בת ישראל. האופי שלה הוא היופי, המקנה לה את שיבחה. ועל כן, "תנו לה מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה". מעשיה הם שיר ההלל שלה.
בת מלך יקרה,
הצניעות היא חיינו. צניעות זו שמחה. צניעות זו חסינות!
הכסות היא כיפת הברזל שלנו.
זכרי: הצניעות היא הפנים היפות של בנות ישראל, הגילוי הפנימי שלך הוא דרך הכיסוי.
הצניעות היא חלון הראווה שלך המקרין על סביבתך.
צניעות. זה כל ההבדל.
שבת שלום וגאולה שלימה!

תאריך:  18/07/2021   |   עודכן:  18/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
לפיד: "האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט, האנטישמים היו סוחרי עבדים שזרקו מספינות עבדים למי האוקיינוס עבדים כבולים בשרשראות"
עמנואל בן-סבו
השמאל יודע מצוין לשלוט במרכזי העשייה של המדינה, למעלה משנות דור שהשמאל אינו בשלטון ועדיין עוגני ההשפעה שלו יצוקים בפלדה ואינם ניתנים לעקירה    הימין שלט לכאורה אך בפועל לא השכיל לבנות עוגני תרבות ומוקדי מחקר, השפעה, בוודאי לא כמו השמאל
יוני בן-מנחם
גורמים אירופים אומרים כי אירן הודיעה להם כי שיחות הגרעין בוינה יתחדשו לאחר שנשיא אירן החדש יכנס לתפקידו    הנשיא ראיסי אמור לנקוט קו נוקשה במשא-ומתן על החזרה להסכם הגרעין ולסרב לכלול בהסכם את פרויקט הטילים הבליסטיים ומדיניות ההתפשטות של אירן
ציפי לידר
מה המשותף בין מנסור עבאס לשר האוצר איווט ליברמן? הכספומט של המדינה, איך לא, בידי השניים - החוגגים עליו    ולקינוח מה שאיילת את בנט לא גילו לכם
אפרים הלפרין
מהפך, מ-ה-פ-ך הכסף הקטרי לא יועבר במזוודות אלא ב-Work & Cash    יש הבדלים לעומת הסידור הקודם, כי קודם לא ידעו מה החלוקה המדויקת, ואילו כעת יודעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il