X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני מעיין בנאום ומעיין ומעיין בנאומו של הפרופסור שיין ומנסה להגיע לעיקר, ולא מוצא, מנסה להגיע לעיקר ולא מוצא
▪  ▪  ▪
פרופ' יוסי שיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 0]

קראתי בעיון את נאום הבכורה של הפרופסור יוסי שיין (ישראל ביתנו) בכנסת, ונזכרתי בבדיחה. פרופסור אחד מגיע לכפר בדואי ורואה מקומי שרוע מתחת לעץ, חצי מנומנם. הפרופסור שואל את הבדואי למעשיו. עונה לו הבדואי "אני משגיח על החמור שמסובב את הייצול במרחקים, הייצול מעלה פחיות של מים מהבאר ומשקה את הערוגות".
ו"איך אתה יודע שהחמור עובד"? שאל הפרופסור. "בגלל הפעמון שקשרתי לצוואר של החמור שמצלצל כאשר החמור מסתובב", ענה הבדואי. "ואיך אתה יודע שהחמור לא סתם עומד במקום ומנענע בצווארו"? שאל הפרופסור. "כי אם החמור היה כזה חכם, הוא היה בטח פרופסור באוניברסיטה", ענה הבדואי.
אז אני מעיין בנאום ומעיין ומעיין בנאומו של הפרופסור שיין ומנסה להגיע לעיקר, ולא מוצא, מנסה להגיע לעיקר ולא מוצא. והופס מוצא, ממש הופס מוצא: "הוויכוח האמיתי, אם כן, חברותיי וחבריי, הוא על השליטה הפוליטית, האידיאולוגית והחברתית בבית, ועל עיצוב זהותו, ולא על עצם הזכאות לגור בו". כלומר אנו רוצים להיות כאן, בחרנו להיות כאן אך המאבק שלנו הוא על השליטה הפוליטית, האידיאולוגית, החברתית ממש כמו כל מדינה אחרת.
ומהם הקווים המפרידים אם כן במאבק? ובכן הקווים הם ודאי ימין/שמאל מדיני, ימין/שמאל חברתי/בית משפט, דתיים/חילוניים/חרדים, ערבים/יהודים ואם אלה הקווים המפרידים, אז כיצד ממשיך הפרופסור הנכבד מיד אחרי כן ואומר: "הקואליציה הנוכחית באה לשנות. היא מייצגת את הרוב הישראלי הדומם שאינו שבוי רק בהגדרות החדות של עמית אויב, שמבין באופן אינסטינקטיבי כי אחים ובני דודים יכולים לשרת ביחד את המדינה, גם אם קיימים ביניהם פערים גדולים מאוד. מתוך אמונה שהחיים בארץ ובבית הישראלי עדיפים על החיים בכל מקום אחר".
  • ואם הוויכוח האמיתי הוא על השליטה הפוליטית, כיצד ממשלה כה מרובת צבעים פוליטיים יכולה לתפקד, לאיזה כיוון פוליטי היא תיקח אותנו, ומהו החזון הפוליטי שלה?
  • ואם הוויכוח האמיתי הוא על השליטה האידיאולוגית כיצד ממשלה כה מרובת צבעים אידיאולוגיים יכולה לתפקד, לאיזה כיוון אידיאולוגי היא תיקח אותנו, ומהו החזון האידיאולוגי שלה?
  • ואם הוויכוח האמיתי הוא על השליטה החברתית כיצד ממשלה כה מרובת רעיונות חברתיים יכולה לתפקד, לאיזה כיוון חברתי היא תיקח אותנו, ומה החזון החברתי שלה?
  • ואם הוויכוח האמיתי הוא על השליטה על עיצוב זהותנו כיצד ממשלה כה מרובת צבעים שונים של עיצוב זהות יכולה לתפקד, לאיזה כיוון של עיצוב זהות היא תיקח אותנו, ומה החזון של עיצוב הזהות שלה?
אין ספק שאנו חולקים מדינה משותפת וארץ משותפת בין אנשים בעלי פערי אידיאולוגיה, פוליטיקה, חזון, וברור שזה כך בכל מדינות העולם, אבל שלטון עם כאלה פערים? הרי זה אבסורד, ופרופסור יקר אני בטוח שאתה מבין זאת בעצמך, אין צורך להסביר זאת לך, ודאי לך אין צורך להסביר זאת, אתה הרי פרופסור.
שלטון עם כאלה פערים ניתן ורצוי להקים לצרכים ספציפיים, לתקופה קצובה, להתמודדות עם אתגר לאומי מאוד מאוד מורכב:
  • מלחמת ששת הימים (אשכול/בגין/דיין)
  • מיגור האינפלציה (שמיר/פרס/מודעי)
  • מגיפת הקורונה (נתניהו/גנץ)
לו כך הייתה מתוארת ממשלת הקשקוש-שינוי, לו הייתה מתוארת כממשלת המשך למלחמה בקורונה, בלי כל היומרות האבסורדיות כדברי הפרופסור, ניחא. אבל כאשר מוקמת ממשלה עם מנעד רעיוני מאוד רחב, המזניחה את המלחמה במגיפה, ושמה לה למטרה ראשית את סיכול מנהיג היריב באמצעות חקיקה אנטי דמוקרטית, ושליחיה בכנסת המתרבים כפטריות אחר הגשם (חוק נורווגי), מקשקשים על קשקוש-שינוי, ברור לנו שימיה של הממשלה ספורים, ברור לנו שחיינו בסכנה עקב המגיפה אשר עלולה להגיף אותנו, וברור לנו שבראשנו עומדים היום חבורת פוליטיקאים חובבים, רשלנים, חסרי חוט שדרה וחסרי טיפת מצפון.

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ חדש - פרופסור יוסי שיין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נהדר,כל מילה בסלע.
בני בנקר  |  11/08/21 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
"רפורמת הגיור" של שר הדתות מתן כהנא, לא נולדה בימים אלא שהיא כבר צצה בימים שחלק מעם ישראל פנה לרעיון "החילוני" ורצה, כקבוצה חילונית, להתרבות
יוני בן-מנחם
משלחות של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביקרו באירן ונפגשו עם הצמרת המדינית והצבאית שלה. בפגישות סוכם על הידוק התיאום הצבאי עם אירן, ישראל חוששת מפתיחת שתי חזיתות במקביל מולה, בחזית הצפון וברצועת עזה
ניקולא יוזגוף-אורבך
השוואת מעמד האישה למעמד הגבר בסוגיות כגון: קיום פרקטיקות דתיות שהותרו לגברים בלבד והכרה בנשים כסמכות רוחנית-רבנית עוררה זעם רב במפנה המאה ה-20 ונתפסה כאקט מתריס ומסוכן בעיני דמויות רוחניות רבות ביהדות האורתודוקסית, אך גם בתוך הזרם הליבראלי ביהדות
יהודה קונפורטס
אמצעים טכנולוגיים קיימים, וכאלו המפותחים כל העת, יכולים לסייע להגדיל את היקיפי האשפוזים בבית לחולי קורונה ולחולים בכלל, ובכך לסייע בצמצום העומס בבתי החולים - פרמטר קריטי לקביעה האם יוטל עלינו סגר, אם לאו
יורם אטינגר
"הפרוגרסיבים" אינם מכירים את המאפיינים האלימים, הפכפכים, עריצים ונטולי דו-קיום בשלום של המזה"ת במישור הבינערבי והפלשתיני, ולא את היקף התרומה של ישראל לארה"ב, העולה על היקף סיוע החוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il