|
תאריך:
|
15/08/2021
|
|
|
עודכן:
|
15/08/2021
|
הרהורים בעקבות פרשת "כי תצא" (א')
|
|
1 |
|
|
דוגמא מהפרשה על חמלה על ציפורה, ציפורה נתגלתה על ידי בעלה הטרי כלא בתולה: וְאִם-אֱמֶת הָיָה, הַדָּבָר הַזֶּה: לֹא-נִמְצְאוּ בְתוּלִים, לַנַּעֲרָ. וְהוֹצִיאוּ אֶת-הַנַּעֲרָ אֶל-פֶּתַח בֵּית-אָבִיהָ, וּסְקָלוּהָ אַנְשֵׁי עִירָהּ בָּאֲבָנִים וָמֵתָה--כִּי-עָשְׂתָה נְבָלָה בְּיִשְׂרָאֵל, לִזְנוֹת בֵּית אָבִיהָ; ובקשר לאויבים: לֹא-יָבֹא עַמּוֹנִי וּמוֹאָבִי, בִּקְהַל יְהוָה: גַּם דּוֹר עֲשִׂירִי, לֹא-יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְהוָה עַד-עוֹלָם...... לֹא-תִדְרֹשׁ שְׁלֹמָם, וְטֹבָתָם, כָּל-יָמֶיךָ, לְעוֹלָם איתן כל כך מדייק בפרטים ומביא תמונה כל כך מאוזנת, לא כולתי למנע מלספר את תשבחות איתן, על אף רצוני העז להיפרד מהמדור לשלום |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
2 |
|
|
איתן, הפעם המאמר אינו לרוחי. איתן, לא מקובל עלי המסע הסלקטיבי שאתה עושה. אתה פוסח על הוראות של השמדת הזרים. כמו המואבים ועמונים, ודולה בפינצטה את הפסוקים, שנראים לך כמו היחס החיובי לבני אדום ולמצרים ישנן לא מעט נוראות שמגלות אכזריות כלפי מי שלא מבני עמנו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאיתן בכאב רב |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
גם אם אינני מסכימה איתך איתן , אני מאחלת לך מכל הלה יום הולדת שמח. רק אני מנסה לנחש האם מדובר ביום הולדת לציון 84 שנים או 85 שנים...רק לא 86 |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
התגנבה שמועה |
|
|
4 |
|
|
איתן הדגיש ברבים ממאמריו, שהוא אתיאיסט. כאתיאסט יש לו ויכוח קשה עם נקודות מוצא לא מעטות של המחוקק המקראי, ואנחנו פוגשים את הוויכוחים האלו במאמריו. אני מעריכה את נקודת המוצא, שבאה לידי ביטוי במאמר הזה למצוא את המשותף עם הנכסים ההומניים והמוסריים, שבאים לידי ביטוי. אין כאן דלייה בפינצטה, אלא מסע חיובי של אתיאסט מרכסיסט אל המשותף , אל היפה שבדרישה "לא לתעב אדומי כי אחיך הוא" ליפה שבדרישה לשחרר חייל משרות מבאי כי נטע כרם ולא בצר את הפרי הראשון. זה היפה למצוא את המשותף, את מה שיכול לאחד אותנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיבה מס' 2 |
|
|
|
|
|
כותרת המשנה של איתן היא "המשותף לכל הנושאים בפרשה מתבטא בהתייחסות ובאכפתיות כלפי האחר - ניכרת במיוחד הדגשה והבלטת החמלה לחלש, שגורלו נתון בידינו" איתן פשוט מכזב, פשוט זורה חול בעיני הקוראים. גזר דין מוות לבחורה צעירה שבמוצאי ערב חופתה איננה בתולה לא תמות אצלנו, ומי שקבע כך בין אם היום ובין אם לפני אלפי שנים, לא התייחס באכפתיות לאחר וכמו כן אין כל חמלה בסקילתה, נהפוך הוא, מדובר במעשה אכזרי שרק הטאליבן משתווה אליו באכזריותו. כן, הפרשה הזו היא לא מציאה כל כך גדולה, יש בה מן הטוב, יש בה מן הרע, כמכלול היא איננה מודל לחיקוי ח"ו. ספר התנ"ך הוא ספר התקומה הלאומית של היהודים בארץ ישראל, זה עיקר מקומו בחיינו, הבחירה מכל העמים, המצוות, אלה ההומניות ואלה הבלתי הומניות, עשרת הדיברות, הכל, מוסד שלם, מכלול, אשר כל יהודי בוחר לעצמו מה לקיים מתוכו, ואשר אפילו המימסד הרבני מחליט מה לא לקיים מתוכו. עם ישראל הוא עם מאמין, אינו עם בטוח, יש כאן קיצונים שבטוחים בקיומו של אלוהים, קיצונים, יש כאלה שבטוחים באי קיומו, אלה גם אלה כופרים בעיקר. קומונסיטטים מרכסיסטים אתאיסטים אשר לא מסתדר להם רעיון הבחירה ראוי שיפתרו את הבעיות שלהם עם ספר הספרים (ככל שיש פתרון לסתירות מהותיות האלה) בשיטות יצירתיות אך ודאי לא בשיטות של כזב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א שלח מכתב מחאה לרמב"ם שהלך מאתנו בשית 2004, כי בספר משנה תורה הוא מדגיש כי פרשת כי תצא את פרשה עטופה ברחמים , בחסד ובחמלה גדולה. כותרת המשנה
לפרק על פרשת כיתצא היא החמלה בכל הדרה. ה.א , אהא שלח מכתב תגובה זועם לרמב"ם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א דבק בטיפשותו |
|
|
|
|
|
חסד, חמלה, אכזריות ורצח, הכל יש בפרשה, ואם הרמב"ם דיבר שטויות, ככל שדיבר, זה לא מתיר לאיתן לדבר שטויות. ואם הרמב"ם קיבל את התורה כמכלול (האנושי והלא אנושי שבה) כי דבר אלוהים היא, איתן לא רואה בתורה בדבר אלוהים ולכן אין הרמב"ם ןאיתן בני השוואה כלל. איתן מכזב לקוראים, איתן מטעה את הקוראים, איתן מדבר על חצי כוס כאילו היא הכוס המלאה, איתן מעלים במזיד את הרוע, האכזריות, אשר אם באים כגזרה משמיים אז "זה מה יש" אך לדעת איתן הם באים מאדם, אותו מנהיג דגול, משה, אותו אדם אשר איתן משתחווה לרגליו, לכן אין לאיתן מוצא אלא לשקר ולהעלים את הרע, כי אחרת כיצד איתן סוגד לאדם כזה אכזר וחסר רחמים אשר במצוותו נסקלת למוות באבנים נערה על לא עוול בכפה?. ורק חבורה מרכסיסטית שטופת מוח לא רואה את זה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א, אתה קורא בפתח המאמר את ההסבר של איתן שיש לו ביקורת נוקבת על חוקי התורה, אך למרות השיח והשיג הביקורתי הוא מחפש מסילות ליפה ולטוב. ואתה ה.א משקר!!!!!! שאיתן פשוט מעלים את חצי הכוס ומגיע לשיא ההשתטתות בכותבך שהרמב"ם כתב שטויות. איתן הסב את תשומת ליבך לכותרת המשנה בספר "משנה תורה" וכותרת המשנה היא פרשת החמלה, ואתה בחוצפת יהירותך כותב על הרמב"ם, שהוא כותב שטויות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה |
|
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה |
|
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה |
|
|
|
|
|
ה.א קובע, שאיתן מכזב. לדבריו, איתן בזדון ובכזב ממלא חצי כוס . ה.א מתעלם מכך שאיתן מדגיש שיש לו ביקורת על העולם הדתי, אך כאן איתן מבקש לא להעלות את הביקורתיות, אלא הוא מחפש את נקודות המפגש בין השקפת עולמו האתיאיסטית ובין המונותאיזים הדתי. איזה "חטא" גדול "חטא" איתן, לגישתו המטופשת של המגיב ה.א , שמניע אותו - אפרים הלפרין - לפרוץ בפרצים רוויי רדידות ולהשתולל כמטורף. וזאת אני כותבת כמי שאינני מסכימה עם איתן במסע ההתקרבות שלו חמה שנראה בעיניו הטוב והיפה בחוק המקראי. . אני חלוקה בדעתי עם איתן, המבקש להבליט ולהדגיש כל נקודת המוצא רווית הערכים בעולם המקראי. ה.א , אתה מציג את עצמך בקלונך. אנא, עמוד בהבטחתך להיעלם מאתנו. מאלו האוהבים את כתיבתו של איתן . וכשאנחנו חלוקים על דרכו איננו מוציאים את המילה שטויות. כמו שהמגיב ה.א הוציא כלפי ענק הרוח הרמב"ם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א טועה |
|
|
|
|
|
מר ה.א נהנה מנקודות חולשה בחוק המקראי. אני האתיאיסטית בזה לך ה.א. עם איתן אינני מסכימה, אבל אני מעריכה את גישתו. לך , מר ה.א, אני בזה. איתן עושה את כל המאמצים לסלק את ביקורתו ומחפש את נקודות האור , ואילו אתה מר ה.א נהנה מנקודות החושך. אתה פוסח על דרישת המחוקק לגלות יחס אנושי לשבויית מלחמה ומחייב את השובה לתת לה חודש להתאבל על יקיריה, אבל אתה ממש נהנה מהיחס הלא אנושי כלפי נערה שאינה בתולה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מר ה.א נהנה |
|
|
|
|
|
אני מוצא גם הטוב וגם את הרע, ממש כפי שבספר החוקים דהיום אני מוצא גם את הטוב וגם את הרע, אני לא סוגד לטוב, אני לא כותב על הטוב כאילו הוא משוש נפשי, ואני גם לא מתקומם נגד הרע, חבילה, זה מה יש, העיקר הוא להכיר במקור הסמכות, מי שלא מכיר במקור הסמכות - אסור לו מוסרית ופיזית לגעת בספר החוקים, בי הוא מטמא אותו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א יכול לומר, שהרמב"ם טעה. ניתן לומר שהמגיב חולק על דעתו, אבל כשהמגיב ה.א אומר על הרמב"ם שהוא מקשקש -זו יהירות, זו שחצנות. חבל שהמגיב ה.א נע בקו בין התבהמות ובין יהירות, שמרשה לו להוציא את הביטוי מקשקש על הרמב"ם, שמספר רב של פעמים מכתיר את חוקת התורה ובמיוחד את 74 המצוות של פרשת "כי תצא", כפרשת החמלה, החסד והרחמים. "לך לך ה.א לחיק טיפשותך". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המגיב ה.א שכח |
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי ממשיך במסע הארוך שלו להסתמך על התנ"ך [למרות היותו אתאיסט כדבריו] כדי להוכיח את מדינת ישראל על יחסה לפלסטינים. שיטתו היא לצטט את פסוקי התורה המתייחסים לערך הרחמים כלפי הגר והשונה, כאסמכתא להיותה של ישראל חסרת רחמים ונטולת מוסר ביחס לפלסטינים.
וכאן בדיוק הכשל המוסרי שלו [למרות הצגתו את עצמו כמורה לתנ"ך וכיו"ב]. משום שהגר המקראי אינו קרוב אפילו לפלסטיני הנוכחי. הגר המקראי אינו אויב אלא בסך הכל מי שמתגורר בטרטוריה יהודית. הפלסטיני כיום אינו גר משום שהוא אויב. הוא אויב איום ונורא יותר מכל אויב אחר לא בשל רצונו להקים מדינה עצמאית [שכן אין לו רצון כזה] אלא משום שהוא שולל את זכות קיומה של מדינת ישראל במרחב הזה של המזרח התיכון.
אדם המחזיק בתפיסה כזו אינו הגר המקראי אליו מכוונת התורה יחס אנושי ונאות.
הפלסטיני הנוכחי הוא אויב שעל פי המוסר המקראי [הבא להורגך השכם להורגו] הוא אויב שיש להכריע.
ולכן יש לדחות על הסף ואף להוקיע את גישתו השקרית של קלינסקי. לא משום שהוא מצדד בפלסטינים [זו זכותו המלאה] אלא משום שהוא מבסס את עמדתו הפוליטית על מוסר יהודי מקראי בדרך של סילוף ומצגי שווא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול א. |
|
|
5 |
|
|
בוקר טוב לעם ישראל. בוקר טוב לכולנו. בוקר טוב עם בשורות טובות על קורונה שבורחת מאתנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בוקר טוב לכולנו |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
ה.א אינו מכיר את הביטוי - אני חולק על דעתו של הרמב"ם. היהירות המטופשת שלו פולטת - "הרמב"ם דיבר שטויות". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
היהירות משבחת |
|
|
צילה שיר-אל
כשהיא עולה על המסלול היא כולה מרוכזת בתוך עצמה כיאה למספר 1 שהוא גם מספרה האישי בנומרולוגיה ויכולת זו גורמת לה להיות מפוקסת במקסימום האפשרי הנדרש
|
|
|
|
|
|
אביתר בן-צדף
על הספר בן ישי - כתב נועז לענייני צבא - היה בחזית, ונפצע כמה פעמים חושף עוד התרעה, שלא השפיעה כלל לקראת מלחמת יום הכיפורים
|
|
|
|
|
|
עמנואל בן-סבו
במדדי הניסים שנעשו לאבותינו ולנו, זהו נס קטן, לא מגה נס כמו שהתרחש לראש הממשלה נפתלי בנט הנס של נתניהו לא מוצה עד תום אחרי שהתפזרו העננים מעל המלאכים ואליהו הנביא כבר יצא למשימה אחרת התחוור לו כי לא הצליח להקים את הממשלה והנס היה למיני נס
|
|
|
|
|
|
יוני בן-מנחם
ממשל ביידן מודאג מאוד מהיחלשות מעמדה של הרש"פ בגדה ומאפשרות השתלטות תנועת חמאס עליה. ראש ה-CIA וויליאם ברנס נועד עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודן עמו בדרכים לחיזוקה של הרש"פ,ממשל ביידן סבור כי הדרך הטובה ביותר כעת היא לחזק את הכלכלה הפלשתינית
|
|
|
|
|
|
יורם אטינגר
תובנות - 11 ספטמבר חושף את העובדה שהטרור האיסלאמי אינו מונחה-יאוש, אלא מונחה חזון בן 1,400 שנים, המדגיש אלימות, חוסר-סובלנות, תחושת-עליונות, עריצות ומגלומניה עולמית
|
|
|