X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סיפור אהבה אסורה [צילום: אור דנון]
הבלן במקווה הטהרה
הצגה מרגשת ויפה על אהבה אסורה במגזר החרדי על-פי בשביס-זינגר - תיאטרון בית ליסין הבמאי עידו רוזנברג העלה הצגה מוצלחת ויפהפייה בזכות השחקנים המוכשרים והמחזה המשובח והקצבי
[צילום: אור דנון]

הנאהבים והנעימים על-פי זוכה פרס נובל יצחק בשביס זינגר, העולה בתיאטרון בית ליסין, היא הצגה מרגשת ויפה עד כאב, הנועצת זרקור צורב באהבת גברים במגזר החרדי בעיירה במזרח אירופה. ההפקה היא חוויה תיאטרלית, שזורה בעברית מליצית, משחק משובח, וכוריאוגרפיה מקסימה לצלילים ענוגים.
המחזה מבוסס על הסיפור הקצר השניים שלא היה ידוע די צרכו, בשעתו, אשר עובד ונכתב על-ידי בנו המנוח של זינגר, ישראל זמיר והמחזאי מוטי לרנר. ההצגה כבר עלתה לפני מספר שנים בהבימה ובהפקה הנוכחית היא קצת שונתה והתווספו לה קטעי מחול מקסימים שמשכפלים את עוצמת החוויה.
העלילה עוסקת בסיפור אהבתם האסורה באותם זמנים של שני תלמידי ישיבה זיסל ועזריאל בעיירה קטנה בפולין. אביו של זיסל, רב הישיבה יודיל, מייעד לו את אסתר'ל לכלה ואוסר עליו להמשיך וללמוד בחברותא עם עזריאל. במקביל, מייעדים את בתו של יודיל, רייזלה לכלה לעזריאל. עזריאל נמלט מאימת החתונה הכפוייה לעיר אחרת ואילו זיסל שנאלץ להינשא, מתחפש לאישה, נוטש את אשתו ונמלט אל אהובו. הם מנסים לחיות בצוותא בסתר, אולם אינם מצליחים להתיר את הסתירה בין אהבתם האסורה לבין אמונתם - עד לסיום הבלתי נמנע. צד קומי קטן בעלילה מתרחש כאשר זיסל, הקרוי עתה זיסלה, מקבל משרה נחשקת - בלנית במקווה הטהרה הנשית שבעיירה.
יניב ביטון מגלם בקלילות ובמשחק קולח את אלחנן, הבדחן המספר, המוכן למכור כל מידע תמורת טיפ הוגן. יניב הוא שחקן מקסים ומוצלח ומשחקו מענג ויפה. ידידיה ויטל מגלם את זיסל במשחק מרשים ומרגש. ניב ניסים מגלם את עזריאל בן זוגו ומשחקו מקצועי ומוצלח. סצינת הסיום הבועטת והדואבת היא מפסגת המשחק, למרות שחלקה בכלל לא מוצג על הבמה. יורם טולדנו, מבכירי השחקנים על הבמה, מגלם בהצלחה רבה את הרב יודיל ומשחקו הוא נוקב ומרטיט.

[צילום: אור דנון]

דניאל חבקוק מגלמת נפלא את רייזלה. דניאל מצליחה להפיק מהדמות את המרב והמיטב בזכות יכולות משחק ותנועה מקסימים. ספיר באומוול נהדרת כאסתר'ל הכלה הנבגדת. ספיר היא גם שחקנית מרגשת וגם זמרת מצוינת (והולכת בדרכה של סבתה המנוחה אסתר באומוול שהייתה בשעתו הזמרת הראשית של האופרה הישראלית הראשונה). אין ספק כי לספיר פוטנציאל תיאטרלי משובח.
קרן צור כרבנית אלקה, אמו של זיסל, מרשימה מאוד במשחקה ובתצורת ההגשה התיאטרלית המיוחדת שלה. קרן בולטת מאוד בכל הופעה שלה על הבמה ואין ספק שמשחקה ראוי ומוצלח. מירי זהבי נפלאה בתפקיד פרומה החדרנית במלון ומשחקה הוא מעולה. אין ספק כי מירי הצליחה לקחת תפקיד משני ולהפוך אותו לנקודת חן בולטת בהצגה. משחקה קולח וחייכני, מהוקצע ונעים.
להקת הרקדנים ניב אלבז, שמואל חלפון, אלדד לוי ועומרי סמסון מפליאים בקטעי המחול המוצלחים ומשרים אוירה קסומה על כל ההצגה. מי שמגיעים לו תשבחות מיוחדות הוא מעצב הכוריאוגרפיה תומר יפרח שהצליח להפיק קטעי תנועה נפלאים ומופלאים שבזכותם ההצגה היא קסומה ואפופת הילה של עולם ענוג ומרשים.
הבמאי עידו רוזנברג העלה הצגה מוצלחת ויפהפייה בזכות השחקנים המוכשרים והמחזה המשובח והקצבי. שני טור עצבה תפאורה נאותה ובין היתר ריהוט הבוקע מן הקיר. אורנה סמורגונסקי עצבה תלבושות מקסימות. אלעד אדר אחראי למוזיקה השמימית. קרן גרנק עצבה תאורה ראויה ומוצלחת.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  23/08/2021   |   עודכן:  23/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ישראל מאופיינת ב-4 שסעים חברתיים עיקריים: לאומי, דתי, פוליטי ואתני; השסע הלאומי מייצג דיכוטומיות שאינן ניתנות לגישור    אצל רבים גוברת ההכרה שדרושה הכרעה ואי-השקט האזרחי הפושה בישראל, שאליו מתלווה חוסר משילות, התפוררות השירותים הציבוריים וחוסר ביטחון אזרחי - מגיעים לממדים מאיימים
אפרים הלפרין
אין ספק שלא מחוסנים המגיעים לטיפול ראויים לעמוד כל הזמן בסוף התור הן לטיפול והן למכשור    הם אדונים לגורלם, הם בוחרים שלא להתחסן, וכל חברה בריאה וחפצת חיים חייבת לשים אותם בסוף עם אוויר, בלי אוויר - בסוף
ירון פרידמן
מדוע מדאיגה השתלטות הטליבאן את כל העולם? מיהם אנשי הטליבאן והאם העניין קשור לישראל? ננסה בקצרה לעשות סדר בבלגן
עליס בליטנטל
תופעת הערצת ההמונים המקפיצה אדם לדרגת כוכב, ובמחי יד שוכחת ממנו היא תופעה הנפוצה ביותר    תיאטרון הקאמרי מעלה את המחזה "גאון בכלוב" שכתבו יואב בר-לב ועירית קפלן ומעניק מעבר לחוויה של הצפיה בשחקנים כה מוכשרים ובבימוי כה מבריק - כמה תובנות המעמידות אותו כהצלחה שתהא בלתי נגמרת
צילה שיר-אל
מאחר שכוכב זה בא לבקר במשך שנה אחת, פעם ב-12 שנים, הרי שחשוב מאוד שתנצלו עובדה זו    אל תהססו לעבור מעסק לעסק אם תרגישו שהמקום בו אתם מתנהלים ביום יום אינו מתפקד כפי שהייתם רוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il