X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיגות אישית היא נטילת אחריות אישית של האדם - על גורלו, על מסלול חייו ועל תודעתו "אינני יכול לשנות את כיוון הרוח, אבל אני יכול לכוון את המפרשים שלי כך שתמיד אגיע ליעד שלי"
▪  ▪  ▪
מרטין לותר קינג. להמשיך להתקדם [צילום: AP]

אנשים רבים מאמינים כי קיים גורם חיצוני כלשהו, ש'מסד"ר בעבורם את החיים. אלא שהאמונה הזו - בגורל או בכוח חיצוני שיבוא ויציל את האדם - חוסמת אותם. היא אינה מאפשרת להם לפעול כדי לקדם את עצמם ואת מטרותיהם. עליהם לדעת: ההצלה תבוא תמיד מהאדם עצמו - לעצמו.
מרטין לותר קינג, מנהיג המאבק למען זכויות השחורים בארצות הברית, אמר: "אם אתה לא יכול לעוף, תרוץ; אם אתה לא יכול לרוץ, תלך; אם אתה לא יכול ללכת, תזחל. לא משנה מה אתה עושה - עליך להמשיך להתקדם".
אחד הרעיונות המרכזיים של תנועת ההשכלה, שצמחה באירופה במאה ה-18, גורס שכל אדם אחראי לעצב את גורלו, וכך גם אומות העולם. זוהי תפיסה רציונלית של החיים, המטילה על האדם את האחריות המלאה לגורלו ולחייו. ואכן, המפתח לחיינו נמצא בידינו ולא בידי אנשים אחרים, בידי אלוהים או בידי הגורל או כל גורם חיצוני אחר, ממשי או מדומיין.
ונוס וויליאמס, הטניסאית האמריקנית מספר אחת בעולם, אמרה באחד מנאומיה: "אני לא מתמקדת במה שניצב נגדי. אני מתמקדת במטרות שלי, ואני מנסה להתעלם מהשאר". יש אנשים החיים בפסיביות תמידית. הם מניחים לחיים לגרור אותם בעוד הם עצמם רק מגיבים לפעולות של אנשים אחרים או לתופעות שנכפו עליהם. הם ויתרו מראש על חופש הבחירה. אנשים אחרים חשים שהם קורבנות של נסיבות החיים, ובמשך כל חייהם הם יחוו תסכול שישפיע על בריאותם הפיזית והנפשית. הם יישארו תקועים וקפואים במשבצת חייהם ולא ייזמו שינויים ומהלכים לשיפור המציאות. הפסיביות תוקעת את האדם, ובפועל, היא מסיגה אותו לאחור.
כיצד המנהיגות האישית באה לידי ביטוי בחיינו?
· מנהיגות אישית היא קודם כל הצבת מטרות. נציב לעצמנו מטרות ("מגדלור") ויעדים אישיים, מקצועיים וחברתיים, ונדמיין את עצמנו הכי רחוק והכי פרוע שאפשר. כי ראשית כל מעשה היא בחלום.
· מנהיגות אישית פירושה שאנחנו אלה שקובעים את סדר היום שלנו: אנחנו מזהים מניפולציות רגשיות ואחרות שאנשים מסוימים מפעילים עלינו, ואיננו נותנים לאיש לנהל אותנו, לא בדרך ישירה ולא בדרך עקיפה.
הסופרת שרלוט ברונטה כותבת בספרה "ג'יין אייר": "אינני ציפור; אף רשת אינה לוכדת אותי. אני אדם חופשי עם רצון עצמאי" (הוצאת ידיעות ספרים, 2007, בתרגום שרון פרמינגר). ואילו לאונרדו דה ווינצ'י, מגדולי אמני הרנסנס, אמר: "הגעתי להבנה שאנשים בעלי הישגים נותנים לדברים לקרות להם רק לעתים רחוקות. הם תמיד יצרו את הדברים לעצמם".
· מנהיגות אישית פירושה נטילת אחריות על הקשר עם אנשים אחרים ועל מערכות היחסים איתם, וגם על ההחלטה להיות מובילים ולא מובלים.
· מנהיגות אישית אומרת שלעולם לא נימצא בעמדה של קורבנות. נחיה חיים מוסריים שיש בהם קבלה ונתינה, והנתינה והשפע יחזרו אלינו, כי לחיים יש אמת פנימית של איזון.
· מנהיגות אישית דורשת מאתנו לנסות ולהבין את הזולת, להקשיב לו ולדעת שאנו חושבים מנקודת מבטנו (הסובייקטיבית) בלבד. ועוד נזכור תמיד, כי הומניות לעולם לא תהיה סלקטיבית. היא תתייחס ותשפיע על כולם.
· מנהיגות אישית אומרת שלא נזדקק ולא נשתמש לעולם באלימות פיזית או מילולית. נדע שאנחנו חלק ממעגל החיים הקוסמי, ושחוקי הטבע חלים עלינו. חיינו קצובים, ולכן עלינו לממש אותם במלואם ולחיות אותם במלוא העוצמה.
· מנהיגות אישית מעניקה לנו אפשרות לראות מעבר למצוקה הרגעית. בזכותה אנחנו מבינים כי כשלונות ואכזבות הם חלק הכרחי בדרך לצמיחה ולהשתפרות בכל התחומים.
· מנהיגות אישית היא ההבנה שכל הפתרונות נמצאים אצלנו וכי איננו זקוקים לאחרים כדי למצוא את המתכון לאושר. עלינו לקחת אחריות על האושר שלנו ועל מילוי המצברים הנפשיים שלנו ולזהות באילו כלים ואופנים נעשה זאת.
· מנהיגות אישית היא הצבת מטרות ופסגות משלנו, ולא כאלה שהוצבו על-ידי ציוויים ונורמות חברתיות. עלינו לממש את הייחודיות שלנו ולא לפחד להיות שונים.
· מנהיגות אישית קובעת שעלינו להציב גבולות לעצמנו ולאחרים ולהיות אסרטיביים ביחס לצרכים ולרצונות שלנו מול הזולת.
· מנהיגות אישית מאפשרת לנו להתבונן בחיים מנקודת מבט של מלאות ולא של חוסר. בזכותה נודה ונוקיר את מתנות החיים ונוותר על הסבל.
· מנהיגות אישית היא נטילת אחריות על השמחה ועל ההתנהלות שלנו בחיים, והכי חשוב - היא ההבנה שכמעט הכל תלוי בנו, בתודעה, בהתמדה ובכוח הרצון שלנו.
אברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארצות הברית, מגלם בחייו את ההגדרה למנהיגות אישית. לינקולן נולד באזור כפרי עני למשפחה מעוטת אמצעים ולמד שנה אחת בלבד בבית הספר. בגיל תשע התייתם מאמו ומאז סייע לאביו בכל עבודות החווה הקשות, מה שחישל את אופיו. הוא הצטיין בצימאון לידע ולהשכלה, למד בכוחות עצמו והיה לעורך דין. לינקולן חווה הפסדים רבים בדרכו הפוליטית ואף סבל מדיכאון, אלא שהקשיים האדירים בחייו חישלו את רוחו. לינקולן נחשב לאחד האישים שהשפיעו יותר מכל על ההיסטוריה של ארצות הברית. הוא חיזק את אחדות ארצות הברית ומנע את פילוגה בעקבות מלחמת האזרחים והוא האחראי לביטול העבדות.
ברק אובמה, הנשיא השחור הראשון בתולדות ארצות הברית, אמר: "שינוי לא יבוא אם נחכה לאדם אחר או לזמן אחר. אנחנו האדם שחיכינו לו. אנחנו השינוי שאנו מחפשים".
ג'יימס דין, שחקן הקולנוע האמריקני שהיה לאייקון תרבותי, אמר: "אינני יכול לשנות את כיוון הרוח, אבל אני יכול לכוון את המפרשים שלי כך שתמיד אגיע ליעד שלי". אני מאחלת לכם שתכוונו תמיד את המפרשים שלכם בכיוון הרצוי לכם, וכך תגיעו ליעד שבחרתם.

הכותבת כותבת ומרצה בנושא מנהיגות אישית והגשמה עצמית. לאחרונה הוציאה ספרון העצמה אישית בשם: 'להגביה עוף במסלול החיים - האתגר'.
תאריך:  02/09/2021   |   עודכן:  02/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
טיפ לילידי השבוע - כוכב התקשורת המוכר בשמו מרקורי והמוכר גם ככוכב השליט שלכם נמצא השבוע במקום מצוין על-מנת שתוכלו להביע את עצמכם בצורה רהוטה ובמיוחד בתחום הכלכלי
יעקב קורי
הכי גרוע זו מדיניות של הכלה ואי הכלה במקומות ההפוכים, כפי שעשתה גולדה מאיר. היא הכילה את התוקפנות של מצרים ונתנה לה לפתוח במלחמה תוך איבוד אלמנט ההרתעה, אך במקביל הייתה לה מדיניות של אי-הכלה כלפי יוזמות השלום
מרדכי ליפמן
מה בדיוק חיפש גנץ במוקטעה? מה הוא לא ימצא שם Ever? כך הולך לו שר הביטחון בממשלת ישראל לאבו מאזן כאשר אמתחתו ריקה... ומכיוונו של יאיר לפיד אף מהבהבת נורה אדומה, לאמור: אל תכביד על אבו מאזן יתר על המידה
מקסי י' בלום
יחידות הטכנולוגיה למצוינות ולתגובה מהירה, הפועלות בסמוך ליחידות השדה, ערוכות ומוכשרות לפיתוחן של טכנולוגיות שוברות קונספציה במהירות. עם השנים הוכיחו יחידות אלה פעם אחר פעם את נחיצותן בדרך להשגת עליונות מכרעת הנחוצה להשגת יתרון שובר שוויון
איתן קלינסקי
בהצגה באופרה הישראלית בנות לוט מספרות לאמן את הזוועה שפקדה אותן, כשבוטות הלב של אבא שלהן הפקיר את גופן לבהמיות ופרץ יצרים חייתי של גברים בני העיר סדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il