אז׳ן יונסקו (1909-1994) נמנה על קבוצת מחזאי תיאטרון האבסורד שהיה במוקד ההתעניינות באמצע המאה העשרים כ
מישל דה גלדרודה הבלגי,
פרננדו ארבאל הספרדי ו
סמואל בקט האירי, כך גם יונסקו הרומני איווה לשבת פאריס, שהייתה אז מרכז העולם התיאטרלי. מחזותיו היו לאבני דרך בתרבות. וכש"המלך הולך למות" עולה כאן, זועקת המלכה בהצגה: "באתי לראות טרגדיה וקיבלתי קומדיה". ואכן, הודות לתרגומו הנפלא של דורי פרנס, והעיבוד הכה ייחודי שעשתה הבימאית הצעירה המחוננת מתן דרעי בדש, זוכה הקהל למופע מרהיב המבוסס על עיצוב תנועה מסחרר של
אמנון פלד, תלבושות עשירות בפרטים ועשויות באותנטיות שיצרה
נטע אמיתי, יוצרת התפאורה גם כן, עם מוזיקה שיצר
דניאל שמר, והעיקר: בחירתה הכה קולעת של הבימאית בשני שחקנים בוגרי ניסן נתיב מלפני שנתיים,
גל דורנפלד העושה נפלאות בתפקיד הרופא, ו
טל וניג בתפקיד המלך בראנז׳ה - שחקן שעוד בהיותו תלמיד בניסן נתיב לכד את העין והאוזן בכשרונו ויכולותיו.
כאן, טל וניג כובש בסערה את הצופים במשחקו כמלך שכולם מעוניינים להיפטר ממנו, כולל אשתו המלכה מרגרט (
דנה אלעזר המוכשרת ומלאת האכספרסיה), בעוד אשתו האחרת, המלכה מארי (
שיר ברנשטיין העדינה מלאת הרגש והאהבה) היא היחידה שעומדת כנגד כל הסובבים אותו הרוצים בחיסולו. סצינת הסיום שלו ושל המחזה היא שיא בהצגה, עד כדי כך, שאחת הצופות סיפרה אחרי ההצגה את הזדהותה עמו, שלנוכח סבלו וזחילתו באין אונים על הרצפה, רצתה לחוש ולקום לעזרתו. עד כדי כך משחקו היה ריאלי, נוקב וכה מרשים.