X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל נמצאת בדילמה ביטחונית קשה: בין הצורך הדחוף לעצור את ששת המחבלים הנמלטים ובין הצורך למנוע הסלמה בגדה וברצועה ארגוני הטרור מנסים באמצעות איומים לשבש את המצוד הישראלי אחר המחבלים ההנחיות הן לעצור את המחבלים חיים אם הם לא ינסו לבצע פיגועים או להתנגד בנשק חם למעצר
▪  ▪  ▪
המצוד אחרי המחבלים שנמלטו [צילום: פלאש 90]

המצוד אחרי ששת המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע נמשך באמצעות כוחות גדולים של צה"ל, המשטרה והשב"כ, תוך התמקדות במישור המודיעיני והחקירתי. ברקע, איומים של ארגוני הטרור לצאת לסבב לחימה נוסף נגד ישראל מרצועת עזה ולהתסיס את האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.
ארגוני הטרור הפלשתיני פועלים במאמץ להרתיע את ישראל, לרפות את ידיה כדי להציג ניצחון תודעתי בדעת הקהל הפלשתיני ולשמר אותו לאורך זמן כדי שיעודד את המשך "ההתנגדות" נגד ישראל.
ככל שחולף הזמן, גובר זרם המידע המודיעיני אל השב"כ. כוחות גדולים של צה"ל צרים על אחד האזורים ועורכים חיפושים בכפרים שבהם התגוררו המחבלים. במקביל, השב"כ מפעיל לחץ על משפחות המחבלים כדי שיסגירו אותם תוך איום כי הם יחוסלו אם יסרבו.
מחבלים חמושים של ארגוני פתח והג'יהאד האיסלאמי עברו מאותו אזור אל מחנה הפליטים הצמוד אליו כדי לתגבר אותו. ההנחה שלהם היא שזהו מקום המסתור הטוב ביותר עבור המחבלים הנמלטים והם ינסו להגיע אליו.
בשטחים יש אופוריה גדולה כתוצאה מבריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע, בצד דאגה וחשש שהם יחוסלו על-ידי ישראל. הבריחה מהכלא, מחד-גיסא, חיזקה את הגאווה הלאומית הפלשתינית ונותנת רוח גבית לטרור. מאידך-גיסא, תושבי השטחים מבינים שהמחדל הביטחוני הישראלי הוא זמני. השב"כ יתאושש והיוצרות יתהפכו במהירות. ישראל איננה הולכת לשום מקום.
המצב בבתי הכלא
המתיחות בבתי הכלא בישראל שבהם יש אסירים ביטחוניים גברה מאוד, בעקבות בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע, ולאחר ששירות בתי הסוהר נקט בשורה של צעדים מיידים למנוע התארגנות לבריחה מבתי כלא נוספים:
א) כ-80 אסירים ביטחוניים של הג'יהאד האיסלאמי הועברו מכלא גלבוע לבתי כלא אחרים;
ב) החל מבצע של שב"ס לפזר את כל האסירים הביטחוניים המשתייכים לארגון הגי'האד האיסלאמי בכמה בתי כלא ולערבבם בתאים עם אסירים ביטחוניים אחרים מהפתח, חמאס והחזית העממית. החשש הוא שהבריחה תהווה מודל לחיקוי לאסירים ביטחוניים אחרים;
ג) השב"כ חקר חמישה אסירים ביטחוניים בכירים מארגון הג'יהאד האיסלאמי בניסיון לדלות מהם מידע על הבריחה;
ד) זמן הצעדה היומית (אלפורה-בערבית) ברחבות בתי הכלא צומצם לשעה אחת בלבד ונסגרו הקנטינות.
על-פי גורמים ביטחוניים, ארגוני הטרור מנסים להתסיס, באמצעות קשר של טלפונים סלולרים שהוברחו לכמה בתי כלא, את האסירים הביטחוניים לשורה של פעולות מחאה כדי להפעיל לחץ על ישראל כדי שתפסיק את המצוד אחרי המחבלים הנמלטים מחשש להסלמה. בין הרעיונות הנבחנים: הצתת תאי המעצר ושביתת רעב כללית של כל האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר בישראל.
האתגר הישראלי
ישראל נמצאת במצב ביטחוני מורכב מאוד ורגיש בתקופת החגים מחד-גיסא, היא רוצה ללכוד במהירות את ששת המחבלים הנמלטים ולשקם את תדמיתה הביטחונית שנפגעה קשות; מאידך-גיסא, היא אינה מעוניינת בהסלמה שתביא לסבב לחימה חדש ברצועת עזה, לאינתיפאדה בשטחי הגדה ולתסיסה בקרב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.
ההנחיות לכוחות הביטחון הן ללכוד את ששת המחבלים הנמלטים בחיים. אבל אם הם ינסו להתנגד בנשק למעצר או לבצע פיגועים ויסכנו חיי אזרחים וחיילים, זה כבר סיפור אחר וגורלם נחרץ.
גם מעצרם של המחבלים עלול לחמם את גבול הרצועה ולהביא לירי רקטות והתפרעויות בשטחי הגדה. צה"ל מתייחס ברצינות לאיומי ארגון הג'יהאד האיסלאמי ונערך לכל התרחישים.
גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי אם ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע הצליחו לחצות את הגבול ולהגיע לירדן, הם יעצרו על-ידי המודיעין הירדני. אולם, המלך עבדאללה לא יסגיר אותם לישראל מחשש מתגובת הרחוב הירדני והוא יגרש אותם לאחת ממדינות ערב, ייתכן שללבנון.
לסיכום, מה שצריך להכתיב את דרך הפעולה בנושא ששת המחבלים הנמלטים הוא האינטרסים הביטחוניים של ישראל בלבד. לא תאוות נקם ולא שום שיקול זר אחר. צריך להסתכל על מכלול השיקולים הביטחוניים המקומיים, האזוריים והבינלאומיים כשיגיע המידע על מקום הימצאם של מחבלים או סייעניהם ואז לפעול בשיקול דעת.

תאריך:  08/09/2021   |   עודכן:  08/09/2021
+ח"כ כסיף: ישראל פועלת בנקמנות בעקבות בריחת האסירים
21:53 08/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חבר הכנסת עופר כסיף הביע הבנה למחבלים שברחו מן הכלא הישראלי בערב ראש השנה  ▪  "שום חומה או נקמנות מצד הכובש - בקציעות או בשאטה, בגדה, בעזה או בירושלים המזרחית - לא ימנעו מהפלשתינים את המשק המאבק לשחרור מהדיכוי הרצחני שמפעילה עליו ישראל"

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המצוד אחרי האסירים: הוארך הסגר על יו"ש
20:26 08/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הסגר על יהודה ושומרון הוארך עד מוצאי שבת בחצות, כפוף להערכת מצב  ▪  כוחות צה"ל המנסים לאתר את ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו בערב ראש השנה תוגברו בכוחות גדולים הכוללים גדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס  ▪  מעבר הסחורות ברצועת עזה ייפתח הלילה בחצות כמתוכנן  ▪  ראש הממשלה קיים דיון הערכת מצב: "לאירועים יש פוטנציאל השפעה על מספר גזרות, ולכן מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות הביטחון, ישראל ערוכה לכל תרחיש"

כיבוי הדליקה בכלא קציעות [צילום: דוברות שב
כוחות מיוחדים של המשטרה במהלך החיפושים [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האתגר - לכידת המחבלים במינימום הסלמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
דיווח על מצלמה באזור פארק בית שאן תיעדה שניים מן המחבלים שנמלטו הלילה מכלא גלבוע    מנהיג הג'יהאד האיסלאמי קורא לתומכיו "לקיים את מצוות השמירה של הלוחמים האמיצים", כלשונו    במשטרה בודקים האם היו סוהרים שסייעו לאסירים בבריחה
עידן יוסף
השר הוסיף: "ההתרשמות היא כי הבריחה תוכננה במדויק"    השישה נמלטו באמצעות מנהרה שחפרו    מסוקים ורחפנים של המשטרה פתחו בחיפושים אחר האסירים הביטחוניים    השב"כ ולוחמי צה"ל מסייעים בסריקות    תגוברו הכוחות במעברי הגבול והתפר    בנמלטים גם המחבל זכריה זבידי
איציק וולף
ראשי רשויות מקומיות ואזוריות בשומרון מוחים על הקפאת 4,000 יחידות דיור ועל האישורים הצפויים לבניית 1,000 יחידות דיור עבור פלשתינים בשטחי סי    "לא יקנו אותנו ביחידה אחת או שתיים"
יוני בן-מנחם
חמאס מתכוון להסלים את הפעילות העממית על גבול הרצועה בתקופת החגים כדי לאלץ את ישראל להיענות לדרישותיו. מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר,מאיים על ישראל בעימות צבאי נוסף אם לא יתקבלו דרישות ארגונו בנושא הסרת המצור על הרצועה
איציק וולף
הרמטכ"ל מגיב באיגרת ששלח למפקדי צה"ל על הביקורת שהופנתה לעבר צה"ל לאחר שנמנע מנקיטת צעדים נגד המפקדים בזירת העימות בגבול הרצועה שבה נהרג לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי מטווח אפס    "אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו טעויות, ובלחימה מול האויב במיוחד"    "חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שיילחם עבורה. הנכונות לשאת באב"דות היא תנאי לחוסן לאומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il