X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם למערכת כיפת ברזל ו"לאחיותיה" (שרביט קסמים וחץ) השפעה גנטית אשר הפכה אותנו לאומה מכילה ומתגוננת על כל המשתמע מכך?
▪  ▪  ▪
הרגל נעשה טבע [צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון ]

הצלחת מערכת "כיפת ברזל" ואסטרטגיית שכבות ההגנה העניקו אנחת רווחה לתושבי ישראל ולמנהיגיה. הסימן הבולט ביותר לכך היא השאלה השגורה בפי כל "מה היינו עושים בלי כיפת ברזל"? אך למרות יתרונותיה הבלתי מעורערות, אין אנו פתורים מלהשיב לשאלות:-
· האם המערכת שינתה את אופיו של צה"ל מצבא תוקף ומסתער לצבא מגן ומכיל?
· האם היא משמשת כיסוי ואליבי לקברניטי מדינה חסרי יכולת החלטה המשקיפים לטווח הקצר, החרדים ממלחמה ומסתפקים במערכות לחימה קצרות ומכילות?
· האם למערכת כיפת ברזל ו"לאחיותיה" (שרביט קסמים וחץ) השפעה גנטית אשר הפכה אותנו לאומה מכילה ומתגוננת על כל המשתמע מכך?
· האם סר חינה ותוקפה של תפישת המלחמה שטיפח בן-גוריון בראשיתה של המדינה שעיקרה "להעביר את המלחמה לשטחו של האויב" ולחתור להכרעה מהירה (מלחמה קצרה)?
נכון וקשה עד בלתי אפשרי להציג טענה כי לולא כיפת ברזל, היקף ההרוגים והאבדות בנפש הכלתי נסבלות, היו דוחפים ומאלצים את קברניטי המדינה ואת צה"ל "לשבור" את הראש, כדי לחפש פתרונות ולמצוא דרכים כיצד לשמר את אופיו וחיוניותו צל צה"ל כצבא תוקף, מסתער ומכריע. למרות תסריט האימים העולה בידיעה של מה שהיה קורה ללא מערכת זו, אין זה פותר אותנו מעשיית חשבון נפש ולענות על השאלה: מה השפעתם של המערכות ההגנה הללו על תפישת המלחמה והחוסן הלאומי שלנו?
כמו-כן לא ניתן להתעלם מן ההנחה כי במקביל לתפישה שהשתרשה בתוכנו, כיפת ברזל גם אפשרה ודחפה את האויבים סביבנו לפתח ולהצטייד בארסנל טילים בממדים המכסים את כל מדינת ישראל ומסכנים את קיומה הממשי, ביודעם כי לישראל הרגישה לאובדן חיים יש "פתרון" הגנתי המאפשר לה הכלה והבלגה. המציאות שלנגד עינינו היום מראה כי היקף וכמות הרקטות והטילים שצברו סביבנו מהווים איום קיומי המשתק כל היכולות (ואולי גם את הרצון) לתגובה. אם כך אין זה משולל יסוד לקבוע כי כיפת ברזל העניקה ומעניקה מטריית הגנה לאויבנו לא פחות מאשר לנו.
כך גם אפשר לתת פרשנות (חדשנית) לאמרה "הרגל נעשה טבע": ההתמכרות להרגל משנה את הגנטיקה האנושית וכך עם הזמן ההרגל הופך להיות טבעו של האדם. כך היא ההתמכרות להגנת כיפת ברזל. היא הטמיעה ושינתה בנו את הגנים לגנים של הכלה והבלגה ודחקה "החוצה" את הנחישות, הדבקות-במטרה והנכונות להקרבה עד להכרעה וניצחון.
אין אני בא לשלול את קיומם של מערכות הגנה מתקדמות וחכמות כעוד אמצעי לחימה בסל "ארסנל הנשק" של הצבא, אני מלין על כך שאלו הפכו להיות המענה המוביל והעיקרי בתפישת המלחמה כפי שהם באו לידי ביטוי במלחמות האחרונות, שלמרבה הצער באף אחת מהן לא הושגה הכרעה של ממש. אם לא יבוא שינוי ראוי נגזרה עלינו לחיות בסבבי מלחמה בלתי פוסקים בקצבי זמן משתנים. ובין לבין נעסוק בחיפוש דרך כיצד לפתח ולשכלל עוד את מערכות ההגנה.

תאריך:  11/09/2021   |   עודכן:  11/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיפת ברזל וגנטיקת ההגנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אומה מתגוננת לאבדון
טופלה   |  11/09/21 19:58
2
סתם ספקולציות מטופשות
הירונימוס  |  13/09/21 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
בפועל אנחנו לא טובים ולא רעים, בוודאי לא נאצים ורוצחי עם, רק טיפשים בחסד עליון    הבאנו במו ידינו את כל הצרות עם החזרת עשרות אלפי מחבלים לגבולות ישראל וציודם בנשק, עם התנאים המפליגים שאנחנו נותנים לאסירים
יוסף אורן
נס מתרחש לפעמים לסיפורת הישראלית, כאשר עלילה שביסודה התכוונה לתאר באופן ריאליסטי את המציאות הישראלית המורכבת הופכת בה-בעת גם ליצירה אוניברסלית במשמעותה הרעיונית    הנס הזה התרחש לסמי ברדוגו ברומאן "חמור"
צ'לו רוזנברג
באיגרת הנציבה פרי הגיבה לשמועות שמרמזות על עזיבתה הקרבה ולביקורת הרבה שנשמעת נגד ראשי הארגון והבהירה שאין בכוונתה להתפטר: "אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה"
איתן קלינסקי
השנה נדרש שינוי משמעותי, שינוי מציל חיים מאימת הקורונה, ושינוי שיציל אותנו ממציאות חיים מדממת, הגובה מאתנו מחירי דמים יקרים, ויעלה אותנו על פסים של חיי שלום עם שכנינו ועם בני העם הפלשתיני החיים בארצנו
עמנואל בן-סבו
שנה חדשה בפתח, הזדמנויות חדשות, תקוות חדשות ותפילות ישנות    להתחיל את האתמולים עם רוח טובה עם חלומות ושאיפות, עם ארומה שהטוב נמצא כאן בכל פינה, בכל סמטה בכל יובל ושכונה    צריך רק לחשוף אותו, לגעת בו, לחבק אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il