X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
...לא מצאו חן אותם החרדים לדבר השם: "לבושם היה משונה מאכליהם מוזרים, שמותיהם מצחיקים, מתנגדים בעוז לחינוך היווני הנאור, ומלמדים בעצמם את ילדיהם בשפת אבותיהם את קורות עמם ועל איזה אליל מוזר בשם "אלוהים" שאין לו לא דמות ולא מראה, ויתרה מכך, נוהגים בבוז בפסלי האלילים היפים שטרח להציב בכל כיכרות הערים, והכי מרגיז, הם מקפידים לעשות שביתה כל יום שביעי יש להם כינוי מוזר ליום הזה: "שבת", הם מכנים אותה
▪  ▪  ▪
לוחשים לפרעה ...[צילום: AP]

במאה ה-13 לפני הספירה קם במצרים מנהיג בשם רעמסס השני, הוא פרעה, אשר לא ידע את יוסף. הוא הסתכל סביבו, ראה עברים בני יעקב רבים מספור, ונבהל.
מייד כינס את יועציו ושריו ואמר בלשון סגי נהור, "שימעו. אני שמח, אפילו מאוד שמח, שיש עברים בארצנו. וידוע לי גם סיפור העובר אצלנו במשפחה על אחד מהם, יוסף שמו, שהציל אותנו, את השושלת שלנו ואת עמנו מאבדון מוחלט. אך נורא מה שקורה היום! הם נמצאים בכל מקום עם הלבוש המגוחך שלהם, ומנהגיהם המשונים. אפילו חדרו למערכי השלטון במדינה. תנו עצה איך נגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם..."
כעבור כ-800 שנה, בזמן מלכות פרס ומדי, טיפס בסולם הדרגות המלכותי איש בשם המן בן המדתא האגגי, וכיוון שמצא חן בעיני המלך חשיארש הראשון, הוא אחשוורוש, מינה אותו זה להיות ראש שריו ויועציו. הוא התבונן סביבו וראה המונים מבני העם השמי הזה, היהודים, בעיקר את אלו המסתובבים באזור שערי העיר.
מייד ביקש פגישה דחופה עם אחשוורוש, וכך אמר לו: "הריני להביא לידיעתך, מלכי, שיש עם אחד שדתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים. אם על המלך טוב, יכתב לאבדם. מה דעתך"?
לא חלפו יותר מ-650 שנה ובעיני מלך הממלכה הסלאוקית, הוא אנטיוכוס הרביעי, לא מצאו חן אותם החרדים לדבר השם: "לבושם היה משונה. מאכליהם מוזרים. שמותיהם מצחיקים. מתנגדים בעוז לחינוך היווני הנאור, ומלמדים בעצמם את ילדיהם בשפת אבותיהם את קורות עמם ועל איזה אליל מוזר בשם "אלוהים" שאין לא דמות ולא מראה, ויתרה מכך, נוהגים בבוז בפסלי האלילים היפים שטרח להציב בכל כיכרות הערים, והכי מרגיז, הם מקפידים לעשות שביתה כל יום שביעי. יש להם כינוי מוזר ליום הזה: "שבת", הם מכנים אותה. אנשים מוזרים ומסוכנים"!
לכן כינס את יועציו הקרובים וביקש מהם פתרון מהיר להגבלת ההשפעה שלהם. אדריאנוס, עמיתו, שחי במאה הראשונה לספירה, ניסה אף הוא למצוא פתרון איך ניתן להיפטר מ"היהודים האלה". לכן לא איפשר להם פולחן בבית המקדש וסילק אותם מירושלים וסביבותיה. טיטוס השלים את אשר התחיל. החלה הגלות הגדולה.
וכשהקהילה היהודית שגשגה בספרד כעבור 1,300 שנה, גם איזבלה ופרננדו טיכסו עצה וביקשו מענה כיצד ניתן להיפטר מהיהודים ומההשפעה הפוליטית שלהם. ואין צורך להרחיב את הדיבור ולספר לכם כמה סבלו היהודים באירופה ובארצות האיסלאם כשמנהיגים של אותן מדינות בהם חיו, מצאו פתרונות שונים ומשונים איך להיפטר מהם, או למיצער, להגביל את התרבותם ואת כוחם.
ב-14 במאי 1948 נוסדה בארץ ישראל מדינה ללאום היהודי היא מדינת ישראל. ואף על-פי כן, לא חלפו למעלה מ-73 שנה, וגם ראשיה ושריה של המדינה דנן מחפשים פתרון איך להיפטר מ"היהודים הללו", או להגביל את כוחם הפוליטי. אחד מהם אפילו הציע לקחת אותם במריצה ולזרוק אותם לאשפה, וכפרס על מוכנותו לממש את כוונתו זו מונה כשר האוצר.

מקורות:
1. נפתלי בנט: "אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם" (ועידת ג'רוסלם פוסט, אוקטובר 2021).
2. אביגדור ליברמן: "את החרדים יחד עם ביבי על מריצה יחד למזבלה" (בתוכנית "אופירה וברקו", 11.3.21).
תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני שמח שיש חרדים, אך..."
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נאה ושנון.
מ. עמיר  |  18/10/21 10:49
 
- תגובה
רחלי בן-צור  |  18/10/21 15:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
קשה להשלים עם מהלך פוליטי בלתי מוסרי, שהסתיים בכך שחמשת ילדיה יהיו מוקעים בהר, נופלים מומתים, ולדוד מלך ישראל יש יד בכך
יוסף קנדלקר
התפללתי על הבנות שלי שלא יחוו שום פגיעה - לא בנפש ולא בגוף    שיזהרו בעלייתן במדרגות, עם כל התיקים הכבדים האלו    שיספיקו לאכול את ארוחת הבוקר והצהרים שלהן מבלי שמישהו ייקח להן
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה בנט יפגש השבוע עם הנשיא הרוסי פוטין ובמרכז הפגישה יעמוד נושא ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה. ישראל חידשה את הפעילות הצבאית נגד היעדים האירניים בסוריה, על-פי גורמי ביטחון בישראל, אירן מתקשה לממש את תוכניתו של קאסם סולימאני להפיכת שטח סוריה לבסיס צבאי גדול נגד ישראל
רפי לאופרט
"הליכוד" בהנהגת נתניהו פועל נגד הממשלה הנבחרת של ישראל כמחלה אוטו-אימונית; בנט פועל לפי שעה כחיסון ייעודי לקורונה. לאחר אישור התקציב, נדרש שינוי מהותי בתיפקודי השניים: בנט יהפוך ל"מערכת החיסון הראשית" של המדינה ונתניהו יטופל כמיחוש משני. לשם כך על בנט לתפקד כמנהיג - להציג תוכנית פעולה לאומית ולפעול בנחישות לביצועה; אין לו מה לחפש במשרד רה"מ אם לא יעשה כן
יעקב קורי
רק אנשים קטנים מנסים להקטין אחרים    גם אם לעיתים הגיעו לעמדות בכירות האנשים הקטנים מרגישים בכל זאת מאוימים ומנסים להקטין אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il