X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בנוגע לשימוש בכלים חד-פעמיים בחוף, נציגת חברת "אתרים" הודיעה כי הנושא נמצא בראש סדר העדיפות של עיריית תל אביב-יפו ושל חברת "אתרים"
▪  ▪  ▪
בקרוב... [צילום: מאיר יעקנין/פלאש 90]

בראשית אוקטובר השנה פרסמתי בפוסט מכתב של שוֹן דוד פוגל לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ובו הוא מפנה תשומת לב העירייה על זיהום החוף בכליי פלסטיק אשר מסופקים לסועדים במסעדות לאורך החוף. בין היתר הוא מספר על החוויה "הפלסטית" שלו.
"המלצר הגיע, לקח הזמנה וכעבור זמן סביר חזר עם שקית מפלסטיק ובתוכה קופסת פלסטיק המכילה את הסלט, אריזת פלסטיק המכילה את הסכו"ם מפלסטיק, כוס מפלסטיק עם קש מפלסטיק. אין שום פח ברדיוס לפחות של 50 מטר סביבנו, והמלצר כמובן הגיש את כל זה בפלסטיק כיוון שהוא ממש לא מתכוון לאסוף אחרינו דבר. ולכן ארזתי אני את כל הפלסטיקים ועוד כמה שאריות פלסטיק שהתגלגלו בחוף כלומר שאריות מאנשים אחרים וזרקתי לפח (הרגיל, חס וחלילה לא פח מחזור) את כל הפסולת שהייתה ככה קרובה להפוך לזיהום פלסטיק של הים". במכתב מציין שון כי המסעדות לא רק משרתות את הלקוחות המצויים במתחם שלהם אלא את כל הבאים אל החוף.
היום קבלתי את תשובת העירייה לפניה. ובה נאמר כי בנוגע לשימוש בכלים חד-פעמיים בחוף, נציגת חברת "אתרים" הודיעה כי הנושא נמצא בראש סדר העדיפות של עיריית תל אביב-יפו ושל חברת "אתרים". "אנו רואים בכל סוגי הכלים החד-פעמיים מטרד סביבתי ברצועת החוף ללא קשר לחומר מהם הם עשויים", נאמר בתשובה. צוין כי טרם מגיפת הקורונה אופיין חוק עזר עירוני לאיסור השימוש בכלים חד-פעמיים ברצועת החוף, הן על-ידי עסקים והן על-ידי מבקרים בחוף. חברת אתרים פעלה לאפיון תוכנית עסקית מוסדרת לעסקים בנושא, ורגע לפני מימוש הפיילוט באחת ממסעדות החוף נכנסה המדינה לסגר הראשון.
"לצערנו מגיפת הקורונה החמירה את המצב בשימוש בכלים חד-פעמיים, שכן בשם ההיגיינה השימוש בכלים חד-פעמיים התגבר משמעותית. על-אף שהחוק עבר, התקבלה החלטה להשהות את המימוש שלו ולאפשר למסעדות בחוף להתאושש מהתקופה הקשה אותה עברו בשנה האחרונה", צוין בהמשך. אולם עכשיו יש החלטה חד-משמעית. מימוש האיסור לשימוש בכלים חד-פעמיים עתיד לצאת לפועל בעונת הרחצה הבאה. זאת בשורה לא רק לשון דוד פוגל אלא לכל שוחריי הסביבה ובעיקר לאחר ועידת החרום העולמית בגלזגו בנושא האקלים.

תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  03/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת האקלים
מרדכי שחם
במצב הנמשך הקיים, וכאשר כל הצעת פתרון נבחנת ממילא על-פי התייחסויות צפויות של מדינות חוץ, אשר הן עצמן מושפעות משינויים פנימיים ומשינויים גלובאליים – מוצע לחפש דרך מוצא שתוביל אלי פתרון אפשרי עתידי, לא רק בחיפוש במרחבי המזרח-התיכון ובין תיאוריות אקדמאיות, אלא גם... במרחבי-הזמן ובשינויי-הזמן של העתיד הקרוב
מירב ארד
מוקדם יותר היום נועד עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי    ג'ונסון בפגישה עם בנט: "צריכים ללמוד ממבצע הבוסטר בישראל"    רה"מ הבריטי התנצל בפני השרה אלהרר על כך שנמנעה ממנה הכניסה לוועידה
איציק וולף
ראש ממשלת הודו, נדרנרה מודי, הודיע בוועידת גלזגו כי עד לשנת 2030 תעבור מחצית ממשק החשמל ההודי לאנרגיות מתחדשות ועד לשנת 2070 תגיע ליעד של אפס פליטות פחמן
איציק וולף
הטכנולוגיה שבה משתמשת באטמ תוצג בימים הקרובים בוועידת האקלים המתקיימת בגלזגו שבסקוטלנד על-ידי נשיא צ'אד    המכרז שבו זכתה הוא בהיקף של כ-910 אלף אירו
עידן יוסף
בוועידת האקלים אמר רה"מ בנט: "טביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל ההשפעה שלנו על שינויי האקלים - יכולה להיות אדירה"    "נרתום את החדשנות הטכנולוגית של ישראל למאבק בשינוי האקלים"    "נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו. ישראל יכולה להיות אומת חדשנות האקלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il