X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההדלפה מאתר אטרף, וכעת ממטופלי מכון מור היא דגל אדום, דגל אדום רציני. כשמדובר כבר בנתונים רפואיים, או העדפות מיניות, יש כאן נושאים רגישים במיוחד שפגיעה בהם עלולה לעלות בחיי אדם
▪  ▪  ▪
מתקפת סייבר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ללא ספק אנו רואים עליית מדרגה בכל הקשור למתקפות הסייבר. בחודש שעבר זה היה בית החולים הלל יפה על הכוונת, וכעת קבוצת ההאקרים האירנית Black Shadow פורצת לחברת השרתים Cyberserve, משיגה דאטה משמעותית של לקוחות החברות שלה, מאיימת ומתחילה בפרסום והפצה של המידע.
ההדלפה מאתר אטרף, וכעת ממטופלי מכון מור היא דגל אדום, דגל אדום רציני. לצערי כבר התרגלנו לכך שסיסמאות שלנו, כתובות מייל, טלפונים ואפילו פרטי האשראי שלנו מודלפים אחת לתקופה במסגרת אירועי אבטחת מידע. אבל כשמדובר כבר בנתונים רפואיים, או העדפות מיניות, יש כאן נושאים רגישים במיוחד שפגיעה בהם עלולה לעלות בחיי אדם.
חשוב להבין, תקיפות הסייבר שקורות בתדירות כה גבוהה, וכעת גם בעוצמת פגיעה חזקה במיוחד, לגמרי יכולות להימנע. השאלה האם ההגנה על המידע שלנו צריכה להיות בידי החברות עצמן או בידי המדינה, מבחינתי היא כבר ממש לא שאלה. באופן חד-משמעי צריכים להיות סטנדרטים של אבטחת מידע ותקנים שהארגונים שמחזיקים את המידע שלנו יהיו חייבים לעמוד בהם ושיהיה מי שיאכוף ויוודא את זה.
היום בשוק פתרונות האבטחה זמינים וניתנים להטמעה בקלות שמאפשרת את ההגנה ההכרחית. אנחנו כבר יודעים שמרגע שתוקף הצליח להיכנס לארגון, הוא קודם כל יעביר כמה חודשים בהתבססות במערכות שלו, בלמידה של אופן העבודה והמידע שהשיג אליו גישה. עד לרגע התקיפה, לוקח זמן. ארגונים צריכים לנצל את הזמן הזה כדי להגן טוב יותר עליהם ועל הלקוחות שלהם. פתרונות EDR שמיועדים לזיהוי ותגובה, מנטרים בזמן אמת תהליכים חשודים ומסייעים להגיב בזמן לאירועי אבטחה. זו לא צריכה להיות שאלה האם להשתמש בהגנה מהסוג הזה. זו צריכה להיות חובה. בטח כשהמידע הרגיש שלנו נמצא בידיים של החברות.
לא ייתכן מצב כי מערך הסייבר או חברות אבטחה יעדכנו ארגונים על בעיות אבטחה ואלו יבחרו להמשיך בשגרת היום יום מבלי לטפל בכך. למדינה/מערך הסייבר צריכה להתווסף סמכות של אכיפה, סמכות לבדוק שנעשה כל מה שצריך וטופלו כל נושאי האבטחה.
אם המצב ימשיך כך, אני מאמין כי השיא עוד לפנינו. בחו"ל כבר קרו מקרים בהם בגלל מתקפות סייבר, מתו אנשים, אם זו אישה בגרמניה שהייתה צריכה טיפול רפואי דחוף, הגיעה לבית חולים שהיה תחת מתקפת סייבר, נאלצה לעבור לבית חולים אחר ונפטרה בדרך, או משתמשים של אתר אשלי מדיסון שהתאבדו לאחר שהמידע על הבגידות שלהם נחשף. המצב הזה לא יכול להימשך. לא ייתכן כי חברות שמחזיקות במידע אישי מאוד שלנו, לא יעשו כל מה שצריך כדי לחזק את ההגנה עליהם כעסק ועלינו כלקוחות.
כשמידע נחשף ומופץ ברבים, עולה גם החשש מפני מתקפות פישינג ממוקדות. חשוב לשים לב ולהיות ערניים מפני ניסיונות להשיג מידע נוסף שלנו באמצעות מיילים מתחזים או הודעות זדוניות.

תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  03/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפצת מידע אישי במתקפת הסייבר - עליית מדרגה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
בנוגע לשימוש בכלים חד-פעמיים בחוף, נציגת חברת "אתרים" הודיעה כי הנושא נמצא בראש סדר העדיפות של עיריית תל אביב-יפו ושל חברת "אתרים"
דן מרגלית
רצח רבין התבצע בידיו המגואלות של יגאל עמיר, אך לא נולד במוחו. בוודאי לא רק במוחו. בדרך לרצח ראש הממשלה היו תחנות מסוכנות כפשעי מחתרת הטרור היהודי והרוצחים יונה אברושמי וברוך גולדשטיין, ולחצים של מנהיגי ימין לנהוג ביד רכה בעבריינים שכיוונו את נשקם לעבר פלשתינים
ד"ר רבקה שפק-ליסק
בדיון של קבוצת העבודה של הפרלמנט האירופי נגד אנטישמיות, הצהירה האחראית על המזרח התיכון במנהלת הנציבות האירופית כי ספרי לימוד של הרשות הפלשתינית הם בלתי נסבלים בצורתם הנוכחית ויש הכרח בשינויים בתוכנית הלימודים כדי להבטיח רפורמה    עד היום, למרות הפניות מצד האיחוד האירופי, לא נעשו שינויים בתוכניות הלימודים
רוני מזרחי
מאז 1997, עת אושרה תוכנית המתאר של בת ים, גילו מקבלי ההחלטות בעיר, חוסר מעוף וחוסר הבנה בסיסית של כדאיות כלכלית של היזמים ולא הבינו כי לא ניתן לקדם תב"עות חדשות בהתייחסות גורפת אחידה לכולן
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
צבע טרי, יריד האמנות והעיצוב השנתי בישראל, חודש לאחר שבוטל בשנה שעברה עקב הקורונה, ונמשך 6 ימים    האולם בו התקיים היריד היה קטן בהרבה מהמצופה, ומחולק לתאים קטנים לטובת הגלריות המציגות וכמה אמנים "חזקים" שיכולים להרשות לעצמם תא עצמאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il