X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
היבטים רבים לשינויים הגדולים החלים בדיור בבנייה ובאיכלוס בישראל, בהתייחס לשינויים גלובליים המשנים סדרי בראשית זה נוגע גם להיבטי סכנות אקלים, סביבה, גאולוגיה וגיאופיסיקה, בקרה דמוגרפית ומוניציפליות-מגלופוליסית, פינוי-בינוי וכן למצבי התמוטטות וקריסת מבנים סוכנים, יציבות קרקע ומגדליזציה מאסיבית
▪  ▪  ▪
גידול בלתי מבוקר [צילום: מתניה טאוזיג/פלאש 90]

ישראל 2021 מונה קרוב לתשעה וחצי מיליון אזרחים, תושבים ושוהי קבע. עוד מספר מיליוני פלשתינים מתגוררים בגדה המערבית עד תיחום נהר הירדן, במצב של זכויות אדם מופחתות, כשעתידם לא ברור ולא מוסדר. מדובר במדינה שגבולותיה המזרחיים אינם מוגדרים, ששיטחה יחסית לאוכלוסייתה קטן ביותר, שקצב גידול אוכלוסייתה בימינו הוא המהיר ביותר בעולם. תחזיות צופות אוכלוסייה בסדר גודל מוכפל תוך כ-30-20 שנים. מדובר במדינה עתידית צפופה ביותר, שהמגמות הדמוגרפיות בה מתקדמות ומתפתחות בהיפוך למגמות הגלובליות המתוכננות והמתהוות בפלנטת "ארץ", שבה אנו חיים. מדובר בעולם שבו הסדר העולמי החדש גורס קידום מגמות קיטון והפחתה משמעותיים בגידול בלתי מבוקר של האוכלוסייה. זה לא כולל בשלב זה את ישראל.
גידול האוכלוסייה הבלתי מבוקר בישראל עומד בניגוד לטרנד "הסדר העולמי החדש". לפי התפיסות הסביבתיות החדשות, ירוכזו רוב יושבי מדינות העולם הגלובלי בריכוזי אוכלוסייה עצומים בצפיפות גדולה ב"מגה סיטיס", במגדלים או במבנים אליפטיים ענקיים. המגדלים ילכו ויגבהו משלושים קומות לשישים ובהמשך לתשעים קומות. התחבורה תהיה ברובה מסילתית/רכבתית. השטחים מחוץ לערים ישארו פתוחים וכמות הקרקעות שתוקדש לחקלאות תופחת על כל ההשלכות הכרוכות והמשתמעות מכך. הישובים העירוניים הבינוניים והישובים הכפריים הקטנים יבלעו בחלקם במגלופוליסים העתידיים. כמות ערי הביניים והישובים הקטנים תופחת באופן תהליכי או אוטריטרי רגולטורי-מהיר, ולא ינתן לבנות חדשים. כל זה יביא להיווצרות של מדיניות דמוגרפית מפחיתת אוכלוסין. גם ישראל, למרות חריגותה תצטרך להתאים עצמה לכללי "הסדר העולמי החדש". לפי המסתמן ולפי העולה מאידיקטורים רבים, ישראל היא כבר חלק בלתי נפרד ממנו. זה כולל הצטרפות תהליכית ולא שקופה לאמנות בינלאומיות שונות.
המדינה הישראלית מחזיקה בבעלות יותר מתשעים אחוזים מקרקעות המדינה באמצעות רשות המקרקעין וקרן קיימת לישראל. משרד הפנים שולט על גופי התכנון והבניה בהיותו צנטרליסטי, ברוח המנדט הבריטי. משרד הפנים מכין באמצעות מינהל התכנון והמועצה הארצית לתכנון ולבניה תוכניות מתאר כלל ארציות. כיום מתכננים שישראל תהיה מורכבת מארבעה מגלופוליסים עצומים שבכל אחד מהם כארבעה מיליון בני אדם. בכל מגלופוליס יהיה מטרו שיחבר את כל חלקיו ומרכיביו. בין המגלופוליסים תחברנה רכבות כבדות שמופעלות על-ידי החברה הממשלתית "רכבת -ישראל". חברה זאת, כפי שמתברר בזמן קורונה, תקבל הוראות תפעול מממשלת ישראל באמצעות משרד התחבורה (כיום היא לא פועלת בשעות הערב/לילה וכן מושבתת באופן כולל בשישי-שבת). המגלופוליסים המתוכננים הם: ירושלים רבתי-רבתי: גוש-דן מורחב רבתי: חיפה וקריות המפרץ: באר שבע רבתי כולל עיירות צפון הנגב.
מתחת לרובד המדינה קיים גם רובד השלטון המקומי, שהוא מוחלש יחסית (על-פי החקיקה המנדטורית הבריטית שלא עודכנה) מול השלטון המרכזי. ראשי העיר נבחרים ישירות על-ידי תושבי ישובי וערי השלטון המקומי. למרות זאת לשר הפנים מעמד חזק יותר מאשר לראשי הרשויות המקומיות. הוא יכול בפרוצדורות משפטיות שעומדות לרשותו להזיזם מתפקידיהם ולהשפיע על תקציביהם בנסיבות יחודיות ומסוימות. יש לראשי המוניציפליות השפעה על תוכניות בניה בעריהם ובישוביהם, כי הם בדרך כלל יושבים בראש הוועדות המקומיות לתכנון ולבניה של ישוביהם,נאך הכל מתקיים במערכת של איזונים ובלמים מול ועדות מחוזיות-ממשלתיות וארציות לתכנון ולבניה.
תפקיד חשוב שמתפתח לאחרונה בהתייחס לרשויות מקומיות וראשיהן הוא טיפול במבנים מסוכנים שגם קורסים לא רק ברעידות אדמה וזעזועי קרקע כפי שחווינו בישראל לאחרונה.נתפקיד השלטון המרכזי הוא לבנות יחד עם השלטון המקומי מנגנוני טיפול אינטגרטיביים במצבים טרגיים וקטסטרופליים אלה. זה כולל מגוון היבטים, בין היתר: כלכלי, ביטוחי, פיצויי, שיקומי, קימומי, בינויי, פיזי, משפטי, חיקוקי, הנדסי, אנושי, רווחתי, חברתי, קהילתי ועוד.
קיים גם צפי לאילוצי מצבי משבר גאולוגיים וגיאופיזיים שכוללים רעידות אדמה וצונאמים במחזוריות, שהסתברות התפרצותם בזמנינו היא מקסימאלית, בהתייחס לנקודות הזמן ברצף המחזורי של הפעילות הגאולוגית שבו אנו מצויים. יש לקחת בחשבון את הציפוף הישראלי במתכונת ובתהליכים שתוארו במאמר זה ולחשוב איך הוא יושפע מפעילות גאולוגית מאסיבית. צריך לזכור שישראל נמצאת באזור גאולוגי-גיאופיזי שנתוניו העובדתיים מסוכנים ביותר.

תאריך:  04/11/2021   |   עודכן:  04/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס התערב בסכסוך המשפטי בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים והשפיע על המשפחות הפלשתיניות לדחות את הצעת הפשרה של בית המשפט, מנהיג חמאס הבטיח למשפחות הגנה של הארגון מפני פינויין. חמאס פועל לשמר את הנוסחה "עזה-ירושלים" כדי לשמר את מעמדו ותדמיתו כ"מגן ירושלים ומסגד אל-אקצה"
אפרים הלפרין
הקמתה של מפלגת יש עתיד לוותה ב"מאמר הקמה" של יאיר לפיד בשם "איפה הכסף"?    מי שמאמין לתוכן המאמר הזה, ולאור המציאות של היום, חייב להסיק שמפלגת יש עתיד הגיעה לסוף דרכה
רונן מואס
ההדלפה מאתר אטרף, וכעת ממטופלי מכון מור היא דגל אדום, דגל אדום רציני. כשמדובר כבר בנתונים רפואיים, או העדפות מיניות, יש כאן נושאים רגישים במיוחד שפגיעה בהם עלולה לעלות בחיי אדם
צבי גיל
בנוגע לשימוש בכלים חד-פעמיים בחוף, נציגת חברת "אתרים" הודיעה כי הנושא נמצא בראש סדר העדיפות של עיריית תל אביב-יפו ושל חברת "אתרים"
דן מרגלית
רצח רבין התבצע בידיו המגואלות של יגאל עמיר, אך לא נולד במוחו. בוודאי לא רק במוחו. בדרך לרצח ראש הממשלה היו תחנות מסוכנות כפשעי מחתרת הטרור היהודי והרוצחים יונה אברושמי וברוך גולדשטיין, ולחצים של מנהיגי ימין לנהוג ביד רכה בעבריינים שכיוונו את נשקם לעבר פלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il