X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ליבת קמפלר יועצת מס, סוכנת ביטוח וגרנטולוגית פיננסית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מגיפת הקורונה ותוצאותיה, שגרמו לרובנו לטלטלה בכל תחומי החיים מחייבים אותנו לחשב מסלול מחדש ולתכנן את הפרישה המיטבית ללא חשש כלכלי לעתידנו
▪  ▪  ▪
להתכונן מראש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

לאורך חיינו אנחנו מפקידים לקופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, חסכונות פנסיוניים, ביטוחי בריאות, סיעוד ועוד, וזאת בכדי שנוכל לקבל פנסיה מכובדת בפרישה וליהנות מהנאות החיים. מגיפת הקורונה ותוצאותיה, שגרמו לרובנו לטלטלה בכל תחומי החיים מחייבים אותנו לחשב מסלול מחדש ולתכנן את הפרישה המיטבית ללא חשש כלכלי לעתידנו. בסופו של דבר אם לא תבדקו לא תקבלו ויפה שעה אחת קודם.
איך לבצע תכנון פיננסי נכון לפני הפרישה שיאפשר לממש את החלומות שתמיד רציתם ויצמצם נזקים עתידיים, ואיך לנהל לאחר הפרישה את הכסף שנחסך והצטבר.
1. להתחיל להתכונן לפנסיה העתידית כבר מגיל צעיר! בגיל 55-50 כבר לעשות הכנה לקראת פרישה בכדי להגיע לגיל הפרישה עם ידיעה של כמה פנסיה יש לי ואם יש צורך בהשלמות, ולהתכונן לכך בהתאם. זה הזמן לבצע בדיקה של הפנסיה העתידית שלכם.
2. אישור על זקיפות מס - שכירים עם משכורות גבוהות, ששילמו בתלוש השכר "זקיפת מס" בגין פנסיה - חובה ליידע את מס הכנסה על כך ובזמן הפרישה בפועל לקבל מהמעסיק אישור על זקיפות המס של הפיצויים והתגמולים לאורך השנים - אם לא, פשוט תשלמו מס כפול עם קבלת הפנסיה.
3. לשמור לאורך כל החיים טפסי 161 - טופס 161 הוא הודעת המעסיק על עזיבת העובד בו מצוינת תקופת ההעסקה של העובד, וכמה פיצויים צבר, ואם פטור או חייב. יש לשמור טפסים אלו שכן יש להציגם למס הכנסה בכדי לקבל פטור על הפנסיה שלכם.
אם לא שמרתם את טפסי ה-161 וכבר סיימתם עבודה אצל המעסיק, כדאי בהקדם לפנות למעסיקים ולבקש העתק, או לפנות לחברות הביטוח או לסוכני הביטוח שלכם ולבקש שיוציאו עבורכם מהארכיון. העיקר - שתשיגו וכמה מוקדם את הטפסים; יהיה הרבה יותר קשה להשיגם לאחר 40-30 שנה.
4. לעשות הליך ניתוח תיק פנסיוני, לנסות לגלות כספים אבודים, או אולי כספי פיצויים שלא נעשתה עליהם התחשבנות מס, וכנראה שתופתעו לטובה.
5. הגעה לגיל פרישה (נשים 62 וגברים 67) - אתם לא צריכים להפסיק לעבוד כדי לקבל פנסיה חודשית! אתם יכולים להתחיל לקבל פנסיה, ולהמשיך לעבוד ללא חשש.
6. תשלום מס מופחת - מפחדים שתשלמו מס גבוה אם תעבדו ותקבלו פנסיה? בהליך חד-פעמי מיוחד מול מס הכנסה ניתן להפחית משמעותית את המס ואף אולי לקבל פטור מלא על הפנסיה כך שתיווצר לכם הכנסה נטו נוספת מעבר לשכרכם.
7. אין לכם מה לעשות עם ההכנסה של הפנסיה? פתחו קופת גמל להשקעה או תוכנית חיסכון בחברת ביטוח בתנאים מצוינים ובדקו מסלולי השקעה שלא יהיו מנייתיים מדי ולא סולידיים מדי. לעתיד, תוכלו למשוך משם את הכסף פטור או קצבה חודשית נוספת פטורה ממס! בעצם, תרוויחו מהכסף הזה פעמיים.
8. יש לכם פוליסות פנסיוניות? הגעתם לגיל הפרישה? לא בטוח שכדאי יהיה לכם לקחת את הפנסיה מהמקום בו הכספים שלכם נמצאים - בדקו עם סוכן ביטוח או יועץ מומחה על האופציות העומדות לרשותכם - ייתכן שתחסכו כסף רב מהכנסה גדולה הרבה יותר אם תניידו את הכספים למקום אחר.
9. שכירים - במידה יש לכם ביטוח בריאות פרטי מיד עם הפרישה פנו לחברת הביטוח להמשיך את הפוליסה בתנאי פורשים, ללא הצהרת בריאות. בדקו מול סוכן הביטוח אם אתם זקוקים לכל הכיסויים שיש שם ומה חסר, והבינו מה יש לכם במקרה חס וחלילה תביעה - שתדעו מה צריך לעשות. כדאי ומומלץ לפנות ליועץ לבדוק את הכיסויים אחת לתקופה.

הכותבת היא מומחית בהכוונה לפרישה ומייסדת קהילת "פורשים בקליק" שהוקמה מתוך מטרה להוביל שינוי חברתי וחדשני בהבנת הפרישה ומשמעותה לתועלת הפורשים בישראל. הקהילה משלבת מגוון פעילויות פנאי והעשרה לרווחת הפורשים. המיזם החדש, מאפשר לפורשים ולאלה המתכננים לצאת לפרישה תמיכה מלאה ומעטפת רחבה של שירותים כדי לתכנן באופן פשוט ומעשי את העתיד האישי, הכלכלי והחברתי על-מנת לבצע את המעבר לפנסיה בצורה חלקה ומיטבית.
תאריך:  08/11/2021   |   עודכן:  08/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ישראל משלמת ברבית-דרבית את מחיר ההחלטה החובבנית של גנץ    אני מציע לכל משרד החוץ והביטחון והמל"ל לקרוא היום את מאמרה של החוקרת זנהה אגהה ב"ניו-יורק טיימס" - Israel is silencing us
יעקב קורי
הם הביאו את המשק לשיתוק, ניצחו על מלאכת הסגר ועמדו חסרי אונים למותם של ששת אלפים איש מהקורונה - תנטוס, בלי תקציב, בלי כיוון, עם פערים עצומים, עם עוני מחריד, עם שיסוי והשמצות
יורם אטינגר
אימוץ עמדת מחלקת המדינה בסוגיית ירושלים יהווה הפרה של החוק האמריקני, התעלמות ממציאות בת-3,000 שנים המתועדת למשעי בממצאים ארכיאולוגים ונוספים, סטירת לחי למורשת האבות-המייסדים של ארה"ב, ותפגע באינטרסים מדיניים-ביטחוניים של ארה"ב
יוסף אליעז
מה שפחות מובן הוא מדוע ראש הממשלה נטל עמו 140 בני לוויה לפסגה בת יומיים    טיסתם לבטח לא תרמה להגנת הסביבה
בעז שפירא
תאוות השלטון מחד ושנאה פתולוגית לבנימין נתניהו מאידך הם שאפשרו לכם לחצות את הרוביקון, לשבת חבוקים עם השמאל הקיצוני ולהעניק לו בכך לגיטימציה, להיתמך בקולות המפלגה האיסלאמית ולקיים ממשלה המפקירה את אדמות המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il