X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בלהה היא אחת מאימהות העם היהודי, היא האם של דן ונפתלי זו הפקרות בלתי נסלחת לפגוע באחת מאימהות העם היהודי, כשבן בכור של יעקב כופה עליה מערכת של חיי מין
▪  ▪  ▪
נזכר מאוחר [צילום: רמברנדט]

בספר בראשית פרק ל"ה, פסוקים י"ט-כ"א אנחנו מתוודעים למותה של רחל אמנו, שנקברה "בְּדֶרֶך אֶפְרָתָה הִיא בֵּית לֶחֶם, וַיַּצֵּב יַעֲקֹב מַצֵּבָה הִיא מַצֶּבֶת קְבֻרַת רָחֵל". בעוד המשפחה נתונה באבל כבד על מות רחל, האישה האהובה על יעקב, קורה מקרה מצער, כשבפרק ל"ה בפסוק כ"ב נפרס בפנינו מידע מזוויע בחומרת הפריצות המינית שלו - "...וַיֵּלֵך רְאוּבֵן, וַיִִשְׁכַּב אֶת-בִּלְהָה פִּילֶגֶש אָבִיו, וַיִּשְׁמַע יִשְׁרָאֵל".
פרק ל"ה בספר בראשית מפגיש אותנו עם מידע, שהוא למעשה פגיעה בכל נדבכי היסוד של המוסר ועולם הערכים, שעוצבו בארון הספרים היהודי. ראובן, בנו בכורו של יעקב, שוכב למעשה עם אישה, שהיא אם אחיו - דן ונפתלי - הוא שוכב עם אישה, שחיה חיי אישות עם אביו, שהביאו שני ילדים לאוויר העולם.
התופעה החמורה בתיאור האירוע המזוויע, שפסוק כ"ב מסתיים בשתי המילים: "וַיִּשְׁמַע יִשְׁרָאֵל". ישראל הוא יעקב אבינו ששמע, ולא נקט בתגובה נמרצת של הוקעה, הוא לא נקט באקט של ענישה חמורה לנוכח התנהגות פרועה נטולת כל רסן של בנו בכורו.
ארבעה עשר פרקים לאחר תיאור האירוע המזוויע, כשיעקב אבינו שוכב כבר על ערש דווי, כשהוא נושא את ברכתו לבניו, אותה נקרא בפרק מ"ט, נמצא ביטוי שירי, המסתייג הסתייגות רפה מאוד מיחסי המין, שכפה ראובן, בנו בכורו של יעקב, על בלהה פילגש אביו - "רְאוּבֵן, בְּכוֹרִי אַתָּה, כּוֹחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי... פַּחַז כַּמַּיִם.... כִּי עָלִיתָ מִשְׁכָֹבֵי אָבִיךָ, אָז חִלַּלְתָּ יצועי..." (בראשית, פרק מ"ט, פסוקים ג'-ד').
בלהה היא אחת מאימהות העם היהודי, היא האם של דן ונפתלי. בלהה היא האם של שני בנים, שהיו לאבות שבטים בישראל - שבט דן, שהתמקם בחלקו במרכז הארץ וחלקו בגליל העליון ושבט נפתלי, שהתפרס על פני הרמות בגליל העליון המזרחי. זו הפקרות בלתי נסלחת לפגוע באחת מאימהות העם היהודי, כשבן בכור של יעקב כופה עליה מערכת של חיי מין.
למעשה, יעקב בהיותו על ערש דווי מסתפק באמירה מאוד רפה לראובן, שהמעשה אותו הוא עשה אינו נאה, לכן יעקב נוטל ממנו את מעמד הבכורה ומעבירו לבנו הרביעי יהודה - "יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ... יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ בְּנֵי אָבִיךָ" (פרק מ"ט, פסוק ח'). מצער מאד, שרק ארבעה עשר פרקים לאחר המעשה באה תגובה של יעקב, שהיא למעשה אינה באה להגן על כבודה של אחת מאימהות העם היהודי.
אני מסיים בהבעת צער, שיעקב אבינו לא נחלץ להגן על כבודה של אחת מאימהות עמנו - בלהה, האם של דן ונפתלי ולא מנע מבנו ראובן לתת דרור ליצריו. חשוב לי להדגיש, שהביקורת שלי במאמר הזה היא מתוך אהבה רבה לספר הספרים, ואינני רוצה שדברי יתקבלו כהתנגחות בספר, שהוא מאוד יקר לי.

תאריך:  14/11/2021   |   עודכן:  14/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים בעקבות פרשת "וישלח" (א')
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בלהה היא אחת משש האימהות שלנו
שש אימהות לעמנו   |  14/11/21 14:58
2
תודה על גישתך היפה למקרא
תודה לאיתן  |  14/11/21 16:27
3
מאחלת שבוע נעים וטוב לעם ישראל ל"ת
מאחלת שבוע נעים  |  14/11/21 16:30
4
הגנה יפה על כבודה של בלהה
רבקה.  |  14/11/21 16:44
5
יום נחמד לעם ישראל ל"ת
יום נחמד  |  16/11/21 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
השפעתו הפחות טובה של נפטון היא בכך שהוא אינו מאפשר יכולת ראייה אובייקטיבית, ולכן תעדיפו לראות את הדברים בדרך אופטימית גם כשהעובדות בשטח מצביעות שעדיין רב הנסתר על הנגלה
יהודה קונפורטס
המשפט האלמותי של ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן-גוריון "בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו" ממשיך להדהד - האם ההיי-טק הוא זה שימצא איך להפוך את האמונה של בן-גוריון לעובדה קיימת?
יוני בן-מנחם
הרש"פ וארגוני זכויות אדם בינלאומיים משתמשים בשערוריית החברה הביטחונית NSO כדי לנגח את ישראל על שהכריזה על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור. הרשעתה של פעילה של החזית העממית בבית משפט צבאי בישראל, על-פי הודאתה, חושפת את צדקת הטענות של מערכת הביטחון נגד ששת הארגונים הפלשתינים
יואב יצחק
דודי ורטהיים הוא אחד מאנשי העסקים החזקים בישראל, בעיקר נוכח שליטתו בקבוצת קוקה קולה, הכוללת אמצעי שליטה בכמה כלי תקשורת ובראשם ערוץ 12    למרות זאת, הוא אחד האישים המוגנים: אין חשיפות ואין תחקירים על-אודותיו    מידע שהובא ל-News1 מעורר שאלות
רחלי בן-צור
אין ספק שממשלת השינוי והאחדות מאמינה שהעם הטיפש וקצר הרואי מעדיף נוחות על פני ההתחשבות בסביבה, ולכן יש לכוון אותו לדרך הנכונה, בשיטת המקל והגזר    בישראל אין האמצעים הנקוטים לענישה כמו סיביר ברוסיה, אך לאזרחים יש כיסים, ולממשלת השינוי והאחדות יש מספריים כדי לחורר בהם חור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il