X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה מצאו אלה הסוגדים לדרכון הפורטוגלי, למה הם מוכנים לעשות מאמצים ואף לשלם סכומי כסף לא מבוטלים כדי לזכות בדרכון הזה? למה מיום ליום צצים עוד עו"ד המתמסרים ל"עבודת הקודש" הזו כדי למלא את משאלתם?
▪  ▪  ▪
[צילום: עאיד טאיה/פלאש 90]

קשה שלא להשתאות ממבול ובליל ההצעות בכל כלי התקשורת הפונות לישראלי הממוצע (שאינו "צבר"), מציעות ומדריכות אותו כיצד יכול לזכות בדרכון זר, דרכון אירופי-פורטוגלי. מאחורי הפרסומים עומדים חברות ועורכי-דין זריזים העוטים על שכמם אצטלה וטיעונים להיותם "מושיעים" המבקשים לסייע לישראלי העורג לקבל דרכון זר. דרכון שלדבריהם מקנה "זכויות יתר" הנהוגות במדינות האיחוד האירופי בתחומי הרווחה והחינוך ובעיקר חופש תנועה ממדינה למדינה ללא מגבלה.
חדי העיין המטריחים עצמם לחשיבה מעמיקה יותר, יודעים לשאול עצמם מדוע מבין מדינות אירופה ניצבת דווקא פורטוגל בראש (אם לא היחידה) המדינות המציעות ודוחפות אזרחים זרים להצטייד בדרכון שלה?. למה הקריטריון היחידי לקבלת דרכון פורטוגלי הינו מציאת עורך הדין מנוסה ובעל הידע והקשרים לפעול במשרדי ההגירה בפורטוגל? ולמה מהגרי העבודה האפריקנים מדלגים ופוסחים על פורטוגל בדרכם למרכז וצפון אירופה?
גם אם נבחן את הטיעון הפרקטי או האידיאולוגי (השיקרי) המופץ על-ידי אותם גורמים בעלי עניין, השוקדים לקדם ולסייע לישראלים הרבים החולמים ורודפים אחר דרכון זר. אי-אפשר שלא לחשוב על ההיסטוריה הפורטוגלית. על תולדות האירועים שחוו יהודי ספרד ופורטוגל במאה ה-15. יהדות עשירה ומפוארת שהצמיחה מתוכה אנשי רוח, פילוסופים והוגה דעות, בה פרחה ופרצה תורת הסוד והקבלה, כמו ספר "הבהיר" והיסודות לזוהר. שללא כל סיבה או הצדקה נקלעה תחת מלתעותיהם של שלוחי חצר המלוכה והכנסייה - האינקוויזיציה כזרוע הביצוע שלהם, הייתה שטופת שנאה ליהדות וטעונת אכזריות ורוע לכל מי שהינו יהודי או יהודי למחצה.
עם המכבד עצמו לא יכול לא להתעלם, לא לשכוח ובוודאי לא לסלוח לגורם אשר פשע כנגדו, במיוחד לא לגורם שמעשיו ופשעיו שהרקיעו שחקים בוצעו כנגד בני עמו בשעה שהיו חסרי אונים. מערכות המשפט המודרני אמצו נורמה ערכית המטילה עונשים כבדים כנגד אלו הפוגעים בחסרי ישע. חלק משארית הפליטה היהודית ששרדו את פשעי האינקוויזיציה היו מוכים במעמד של "חסרי ישע", הם נמלטו לממלכת פורטוגל בתקווה למצוא מפלט וחיים חדשים. אך לרוע מזלם חצר המלוכה והכנסייה קמו עליהם כדי להשלים את המלאכה שאינקוויזיציה הספרדית לא הספיקה.
אין מפלט מהשאלה מה מצאו אלה הסוגדים לדרכון הפורטוגלי, למה הם מוכנים לעשות מאמצים ואף לשלם סכומי כסף לא מבוטלים כדי לזכות בדרכון הזה? למה מיום ליום צצים עוד עו"ד המתמסרים ל"עבודת הקודש" הזו כדי למלא את משאלתם? מה יש במדינה ההיא שאין כאן? האם המתח הביטחוני, המילואים ורצף המלחמות הם הכוח הדוחף החוצה, להכין לעת צרה "עיר מקלט"? ומנגד האם למיגור הקורונה והתחזקות השקל אין כוח משיכה מספיק כדי לצנן את המרדף הבלתי מתפשר שלהם?
היה מצופה שכל אלו שהצליחו וקיבלו את הדרכון המיוחל הם ובני משפחתם, שיטמינו את הדרכונים בכספת או במגירה סודית, יצניעו את "ההישג" ולא יניפו אותו לעיני כל, ולו רק מפאת כבודה של ההיסטוריה. לא זאת אלא אף זאת, אנו עדים מצדם לתרועות שמחה ותחושות סיפוק על שזכו בדרכון, ואצל אחרים תחושות צער ואכזבה על משכי ההמתנה בתור, הם סופרים את השעות, את הימים, את החודשים והשנים עד להגעת היום המיוחל.
למרבה הצער התופעה של החלשות מעמד המדינה בעיני תושביה, מצטרפת לתופעות מדאיגות אחרות בתוכם: הנהירה ההמונית לחופי סיני תוך סיכון חיים, העלייה המדאיגה בכמות הסטודנטים ומעדיפים לימודים במוסדות אקדמאיים בחו"ל, העריקה של נציגים היוצאים מטעם המדינה ושלוחותיה לשליחות ובסופה מעדיפים "לאמץ" את מולדתם החדשה (מקרה גיל תמרי מצביע על אבסורד המשך התמיכה של המדינה בעריקים אלו). כל אלו מחייבות חשבון נפש לאומי, כיצד לאחר תקופה כה קצרה של 70 שנה בחייה של אומה, מתרופף הדבק ודועכת והולכת אהבת המולדת. מה רואים האלפים וההמונים הזרים המתדפקים בשעריה של ישראל כדי לחיות בה ואולי לזכות באשרת תושב שאנו לא רואים?
ייתכן שההסבר לתופעות הללו הינו: גזירת הגורל שנכפתה עלינו, להיות עם נע ונד מפוזר בגלויות. והיות והיו תקופות שהגלות האירה לנו פנים, מרבית היצירה והפריחה התרבותית התרחשה שם בגלויות, בדהר גורם אצל מעטים נטייה לנסות שוב מזלם בניכר. מנגד בכל הגלויות ובכל הזמנים פיעמה בלב כל יהודי הערגה להיות עם חופשי בארץ ישראל. המאבק בין הכוחות המנוגדים הללו של הנהירה החוצה למשיכה פנימה ימשך כי לא פג המתח ולא תם המאבק בדרך להאיר את קיסמה של הארץ - ארץ ישראל.

תאריך:  14/11/2021   |   עודכן:  14/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק-ליסק
ארגון הפליטים של האו"ם מעסיק בין 8,000-5,000 עובדים המטפלים ב-17 מיליון פליטים ואילו אונרא מעסיקה בין 30,000-25,000 עובדים המטפלים לטענתם בכ-5.2 מיליון בני אדם. אבל במציאות, אונרא מעסיקה פי 5 עובדים לטיפול באוכלוסייה קטנה בהרבה
איתן קלינסקי
בלהה היא אחת מאימהות העם היהודי, היא האם של דן ונפתלי    זו הפקרות בלתי נסלחת לפגוע באחת מאימהות העם היהודי, כשבן בכור של יעקב כופה עליה מערכת של חיי מין
צילה שיר-אל
השפעתו הפחות טובה של נפטון היא בכך שהוא אינו מאפשר יכולת ראייה אובייקטיבית, ולכן תעדיפו לראות את הדברים בדרך אופטימית גם כשהעובדות בשטח מצביעות שעדיין רב הנסתר על הנגלה
יהודה קונפורטס
המשפט האלמותי של ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן-גוריון "בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו" ממשיך להדהד - האם ההיי-טק הוא זה שימצא איך להפוך את האמונה של בן-גוריון לעובדה קיימת?
יוני בן-מנחם
הרש"פ וארגוני זכויות אדם בינלאומיים משתמשים בשערוריית החברה הביטחונית NSO כדי לנגח את ישראל על שהכריזה על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור. הרשעתה של פעילה של החזית העממית בבית משפט צבאי בישראל, על-פי הודאתה, חושפת את צדקת הטענות של מערכת הביטחון נגד ששת הארגונים הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il