X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המדינות התורמות לאונרא מסוגלות לקדם שינוי במדיניות ההסתה כלפי ישראל, האם הן יעשו זאת? האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תציג תקנים של UNHCR על-מנת לקדם את יישובם מחדש של "פליטים" ערבים, לאחר יותר מ-70 שנה?
▪  ▪  ▪
שינוי מדיניות [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]

משרד החדשות והמחקר שאני מנהל מאז שנת 1987 מתמקד באונרא, עם תקווה ש-5.3 מיליון צאצאי הפליטים הערבים מ-1948, שנהנים משירותי אונרא ב-59 מחנות פליטים, יגיעו יום אחד לפתרון הומניטרי הולם למצוקתם (רק כ-20,000 מהפליטים של 1948 עדיין בחיים, אך צאצאיהם עדיין מתייחסים אל עצמם כ"פליטים" שלושה וארבעה דורות מאוחר יותר).
אני מבקש להודיע על התפתחות חיובית: 67 מדינות תורמות של אונרא יתכנסו בבריסל בשבוע הבא. המדינות התורמות לאונרא, הפועלות בתיאום, יכולות למלא תפקיד בונה במתן השירותים הטובים ביותר לאוכלוסיית הפליטים הפלשתינית. כיוון שוועידת התורמים הבינלאומית מתכננת לטפל בכל קווי המדיניות של אונרא, ברצוני לדעת האם לאומות אלו יש מתווה לשינוי מדיניות על-מנת לשקם את הפליטים הפלשתינים?
- האם המדינות התורמות יתעקשו שתוכנית הלימודים של אונרא, המשלבת עקרונות של ג'יהאד, מות קדושים ו"זכות השיבה" בכוח הנשק, יבוטלו בבתי הספר של האו"ם, שאמורים לקדם את סיסמת אונרא "השלום מתחיל כאן"?
- האם המדינות התורמות יתעקשו שהכשרה הצבאית תיפסק בכל בתי הספר של אונרא, מה שאמור להפגין מחויבות לעקרונות האו"ם ל"חינוך לשלום"?
- האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תפטר עובדים המזוהים עם ארגון חמאס, בהתאם לחוקים במדינות המערב, האוסרים על סיוע לכל סוכנות המעסיקה חברים בארגון טרור?
- האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תבטל את החוזה שלה עם "שגריר הנוער" מוחמד אסאף, שמטייל בעולם ומעודד אלימות? האם זה לא הזמן המתאים עבור מדינות תורמות לבקש מאונרא לבטל חוזה זה עם מבשר מלחמה?
- האם המדינות התורמות יתעקשו על ביקורת של כספי התרומות שזורמים לאונרא? דרישה זו תתייחס לדיווחים מתועדים נרחבים על בזבוז משאבים, כפילות שירותים וזרימה לא רצויה של מזומנים לקבוצות טרור מבוססות עזה, שהשיגו שליטה על פעולות אונרא בעזה במהלך 18 השנים האחרונות.
- האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תציג תקנים של UNHCR על-מנת לקדם את יישובם מחדש של "פליטים" ערבים, לאחר יותר מ-70 שנה? המדיניות הנוכחית של אונרא היא שיישוב מחדש של "פליטים" יפריע למה שמכונה "זכות השיבה" לכפרים ערביים שהייתה קיימת לפני 1948, ובלשון אחר השתלטות על כל שטחי ישראל?

הכותב הוא מנהל סוכנות הידיעות הישראלית ועומד בראש מרכז בדין לחקר מדיניות המזרח התיכון, חיבר ספרים ותחקירים והפיק סרטים במשך 34 שנים על אונרא והרשות הפלשתינית. צוות של חוקרים מנוסים עובדים עימו.
תאריך:  15/11/2021   |   עודכן:  15/11/2021
+תעתועים מאמריקה
14:02 15/11/21  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

תומס פרידמן, הפרשן המדיני של ה"ניו-יורק טיימס" סבור שנסיגת ארה"ב מאפגניסטן שינתה את סדר הכלים על לוח השחמט המזרח-תיכוני הקפוא, ושכתוצאה מכך הולכת ומתפתחת מציאות של יחסי קירבה בין סעודיה והמפרציות האחרות לטהרן

תומס פרידמן [צילום: צ'ארלס דראפאק/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כינוס בבריסל של מדינות התורמות לאונרא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
גובר החשש במערכת הביטחון מההתעצמות של ארגון חמאס בכל הקשור לשיפור הרקטות שברשותו והשימוש במל"טים. גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חמאס מנצל את הרגיעה ליישום הלקחים ממבצע "שומר החומות" ומכין "הפתעות" לישראל לקראת סבב הלחימה הבא
איתן קלינסקי
המתנחלים ללא כל מערכת משפטית, אלא תוך כדי יצירת עובדות בשטח באלימות קשה השתלטו על שטחים המסתכמים בכ-30,000 דונם
רבקה שפק-ליסק
ארגון הפליטים של האו"ם מעסיק בין 8,000-5,000 עובדים המטפלים ב-17 מיליון פליטים ואילו אונרא מעסיקה בין 30,000-25,000 עובדים המטפלים לטענתם בכ-5.2 מיליון בני אדם. אבל במציאות, אונרא מעסיקה פי 5 עובדים לטיפול באוכלוסייה קטנה בהרבה
יוני בן-מנחם
הרש"פ וארגוני זכויות אדם בינלאומיים משתמשים בשערוריית החברה הביטחונית NSO כדי לנגח את ישראל על שהכריזה על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור. הרשעתה של פעילה של החזית העממית בבית משפט צבאי בישראל, על-פי הודאתה, חושפת את צדקת הטענות של מערכת הביטחון נגד ששת הארגונים הפלשתינים
יוני בן-מנחם
כך התגלה בחקירה שנערכה ברש"פ    רופא השיניים הפרטי של ערפאת ד"ר סעיד דרס א-טריפי מת בנסיבות מסתוריות    יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה להפסיק את החקירה ומסקנותיה לא פורסמו מעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il