X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
גולדרייך מעוניין למנוע מאריאל את קשריה המדעיים, כספיים כאקדמיים, עם כל העולם, ואילו ממשלתו של ביבי אולצה להסכים לכך בעל כורחה כדי להציל את התקציבים האירופיים לשאר המוסדות האקדמיים בארץ
▪  ▪  ▪
גולדרייך. להעניק את הפרס [צילום: יוטיוב]

היה כשל לוגי בשאלה החוזרת ונשנית שהציגה בתוכניתה הלילה דנה וייס לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון, בדבר סירובה להעניק את פרס ישראל לפרופסור עודד גולדרייך, שקרא להחרים את אוניברסיטת אריאל.
וייס אמרה לשאשא-ביטון לערך כך: מדוע שתענישי את גולדרייך במניעת הפרס כאשר ממשלתו של בנימין נתניהו הסכימה שהסיוע התקציבי מאירופה למדע הישראלי יפסח על אוניברסיטת אריאל? לכאורה זה סביר, דין ההסכמה של ביבי כדין העמדה של הפרופסור, אך לא היא:
גולדרייך מעוניין למנוע מאריאל את קשריה המדעיים, כספיים כאקדמיים, עם כל העולם, ואילו ממשלתו של ביבי אולצה להסכים לכך בעל כורחה כדי להציל את התקציבים האירופיים לשאר המוסדות האקדמיים בארץ. מכאן השאיפה של גולדרייך ומכאן האין ברירה של נתניהו, וזה רחוק מלהיות דבר זהה.
מי שקורא את טוריי יודע כי עמדתי מתנגדת בחריפות לכל חרם על ישראל. כך נהגתי כאשר הוצע כי תיאטרון ישראלי לא יפקוד את המתנס בעופרה או באפרת ואולי באריאל. המתיישבים ביהודה ובשומרון, ובשעתו גם בגוש-קטיף ובפתחת רפיח, הם אזרחיות ואזרחים הנמנים על מלח הארץ. הם אוהביה ונלחמים להגנתה, משלמים מיסים ומכבדים את חוקיה בשיעורים הנהוגים גם בישראל שבתוך הקו הירוק.
הוויכוח עימם הוא על מהות המדינה היהודית. על חלוקת הארץ בין שני עמיה. אני משוכנע כי אין פתרון אחר אלא אם בכוונתנו להיות מדינת אפרטהייד או מדינה דו-לאומית. זו מחלוקת לשם שמיים ואולי אין גורלית ממנה בכל ההיסטוריה היהודית, אבל אין הצדקה להחרים מוסד אקדמי. מה גם שהמחרים הוא אקדמאי מובהק. בוודאי לא להחרים מוסד שבמהותו מקנה דעת (גילוי נאות: רעייתי פרופסור לפסיכולוגיה באריאל).
אגב, האם גולדרייך מציע גם למכון ויצמן המעסיק אותו למנוע תקצוב ממדען אחר במוסדו מפני שהעתיק את כתובתו לבית אל או לעופרה, ואולי דווקא לקצרין? אני מקווה שלא. אך אם תשובת גולדרייך חיובית כי אז במה רוח עמדתו התקיפה כל כך שונה מהסגנון הפרוע של ח"כ דוד אמסלם?
חרף כל האמור לעיל המלצתי לשרת החינוך להעניק לגולדרייך את הפרס עליו הוחלט בוועדה מקצועית-מדעית גרידא. לומר במפורש בדברי ההסבר מדוע היא סולדת מעמדותיו המנוגדות למורשת הלימוד הנפלאה של העם היהודי בכל מקום ובכל זמן, אבל להעלות על נס גם את הערך של דיון פתוח וחופשי, כאשר אליבא דכל העולם ישראל מופיעה כדמוקרטיה סבלנית.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  22/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפעת שאשא-ביטון, גולדרייך ודנה וייס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
ההוגה והמחנך נתנאל אלישיב מפריך בספרו שיצא ביום השנה ה-26 לרצח רבין, את כל תיאוריות הקונספירציה ומוכיח שכולן הבל הבלים
צילה שיר-אל
הכוכב סטורן המוכר בשמו המורה הגדול נמצא כבר כשנה במקום המקושר עם הסביבה הטבעית שלכם ולכן נראה שאתם בשלב של חשבונות נפש מאוד משמעותיים כלפי הסובבים אתכם
איתן קלינסקי
מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "את אחי אני מבקש"
יורם אטינגר
ההנחה הרווחת (במיוחד בארה"ב) כאילו איום האייתולות מוגבל למפרץ הפרסי והמזה"ת הרחב, מתעלמת ממעגלי המים האירנים המתפשטים ברחבי העולם
אלי אלון
בעיצומה של מלחמת העצמאות ב-30 ביוני 1948, כחודש לאחר הקמת צהל, על בסיס חשדות ושמועות - ללא כל הוכחות מעשיות ובמהירות בזק ללא משפט מסודר - הוצא סרן מאיר טוביאנסקי להורג    על מצבת קברו בחלקה הצבאית בהר הרצל נחקק: "נהרג בשגגה בשירות צבאי בבית-ג'יז..."
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il