X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עדיין נכון לרדת לנגב "לא אלמן ישראל", כלשונו של הנביא ירמיהו במאה ה-6 לפני הספירה כפי שהתבטא וינסטון ספנסר צ'רצי'ל ש"בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף"
▪  ▪  ▪
אל הנגב [צילום: משה מילנר/לע"מ]

גילוי נאות כפול ומכופל ומשולש: יש קשר משפחתי בין ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה לביני; ושמעתי את נאומו המעולה על ירידת אמ"ן לנגב, ואהבתי מאוד שהזכיר את המקורות ואת המרגלים שתרו את הארץ מטעם יהושע בן נון ואת החשיבות שייחס דוד בן-גוריון לאזור זה לקיומה של מדינת ישראל; וחליוה לא החליף עמי מילה וחצי מילה בעניין המעבר לנגב, ולא סיפר לי מראש על הטקס ועל נאומו.
קראתי את דיווחו החשוב של יוסי יהושע בידיעות אחרונות על החשש כי רבים מבכירי המודיעין לא ייאותו לשרת בנגב. הם יעדיפו את הכסף התל אביבי על פני החזון הדרמטי של בן-גוריון1 שדווקא בימים אלה מעיד על גדולתו נוכח ערעור אחיזת השלטון והממשלה בדרום הארץ.
לא ימשיכו במלאכת הקודש שלהם? יעדיפו את סיר הבשר? כאבות-אבותינו, שנוכח הגאולה הקרבה ובאה אמרו לעצמם "ניתנה ראש ונשובה מצרים" אל הבשר והבצלים והשומים? חבל. חבל מאוד אם אכן יהושע צודק ואם הם כאלה (אני אופטימי שהוא טועה, ומקווה שגם הוא רוצה מאוד שאזהרתו לא תתגשם).
אך נניח שאכן תתגשם. עדיין נכון לרדת לנגב. "לא אלמן ישראל", כלשונו של הנביא ירמיהו במאה ה-6 לפני הספירה. כפי שהתבטא וינסטון ספנסר צ'רצי'ל ש"בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף". יעלו ויבואו האחרים. יעלו ויבואו אנשי הספר משדרות ונתיבות וחלץ ויד מרדכי ונחל עוז ובאר שבע, שבהיותו שר החינוך פתח להם נפתלי בנט נתיב רחב ללמוד מתמטיקה ברמה של חמש יחידות (האם המבצע הברוך הזה נמשך? מורחב?).
אני מייחל ליום הזה ש-8200 לא תהיה יחידה שיוצאיה ממרכז המדינה ומערבה אלא תפרוץ גם צפונה וקדמה, ימה ומזרחה, ועוד אני מציע לממשלה המבקשת להשקיע (וזה טוב) בהחזרת ישראלים למולדת לשוק ההיי-טק שתפעל גם לחזק ביורדים השבים הביתה את מערך המודיעין הצה"לי בנגב.
אבוי לנו שצעירים מוכנים (לפי הערכת יהושע) לנטוש הכל במקום להבין כי עצם הגעתם למדבר הפראי והיפה מאין כמותו, אחוזת בן-גוריון, מועילה לא רק לביטחון הישראלי אלא גם לשליטת המדינה בו ולהעלאת רמת החיים ביישובים אלה ולמיזוג הגלויות.
נכון, זו שפה נמלצת של פעם, אבל היא תנצח. בשם הכור בדימונה ובאר שבע וירוחם ועומר ואוניברסיטת בן-גוריון ובית החולים סורוקה ומפעלי ההיי-טק של בירת הנגב ומצפה רמון והנופים ועין-עבדת ושדה בוקר ויטבתה והדרך לסלע האדום. לכל הפחות אני מקווה, שהיא תנצח.

הערות

1. בן-גוריון הבין את חשיבות הנגב למדינה היהודית שנים רבות לפני שקמה, והטיף החל ב-1935 להתיישב בו לאורכו ולרוחבו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  01/12/2021   |   עודכן:  01/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק-ליסק
יונתן החשמונאי גייס 40,000 חיילים למערכה נגד טריפון    על בסיס נתונים אלה כשר העריך שמספר היהודים, על בסיס חישוב הגודל הממוצע של המשפחה (6-5 נפשות) הגיע לכמה מאות אלפים, ערב המרד
אלי אלון
לא פחות משלושה שיכוני "מעונות עובדים" נבנו בשנות השלושים בירושלים    הידוע והמוכר שבהם הוא "מעונות עובדים א'" שנבנה בשנת 1933 ברחוב אבן שפרוט 16-14 בשכונת רחביה    בהמשך נבנו בבירה עוד כמה שיכוני "מעונות עובדים"
יהודה קונפורטס
הממשלה מדברת גבוהה גבוהה על הצורך בפיתוח ההיי-טק בצפון ובדרום, אבל לא עושה הרבה כדי ליצור את האקו-סיסטם שיאפשר לכך לקרות    הגיע הזמן לקריאת השכמה
עליס בליטנטל
התמונה העולה מהצגת "אלף שמשות זוהרות" בתיאטרון גשר, חושפת את מוראות השלטון של הטליבאן באמירות האיסלאמית של אפגניסטן    הזוועות הכלולות בחוקת הטליבאן ממחישות את סבלו של העם שם, ומזהירות כל מדינה בה האיסלאם נועץ את טפריו ומתכנן להופכה לאיסלאמית    תמונה ריאליסטית בביצוע מבריק של קאסט אייקוני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הודיע כי ייכנס בחודש הבא את המועצה המרכזית של אש"ף כדי לקבל החלטות מכריעות לגבי היחסים ע ישראל. מחמוד עבאס מתוסכל מכשלונותיו המדיניים ומחפש דרכים לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולהאיץ בממשל ביידן לפתוח את הקונסוליה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il