X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מדוע אתה דוחק את ישראל לראש הבמה ומסבך אותה במחויבות שספק אם יש בכוחה לממש? הרי גם אם ישתבש המהלך השגוי - האנטישמים הפרו-פלשתינים בארצות הברית תמיד יוכלו לטעון כי ישראל טרפדה את הסיכוי להסדר עם האיאתולות
▪  ▪  ▪
בנט. עידון [צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ]

ראש הממשלה נפתלי בנט,
אהוד ברק פרסם בידיעות אחרונות מאמר חשוב ביותר על הכשל במדיניות הישראלית בסוגיית הגרעין האירני. עיקר הכשל נעשה על-ידי ח"כ ביבי בכהנו כראש הממשלה, ובמיוחד בשני מוקדים-מועדים מרכזיים ב-2015 וב-2018. אך ברק לא חסך ביקורת מהמדיניות המתנהלת על ידך, שחותרת לעימות פומבי מיותר עם ארצות הברית כפי שהדבר בא לביטויו בהערות שונות, שהצורמת שבהן היא זו של ראש המוסד דוד ברנע.
הגבת על מאמרו המנומק של ברק בטענה, שלא בכל נושא ונושא צריך להתאים את עמדת ישראל לזו של ארצות הברית. בחייך, נפתלי, מישהו הציע לך מדיניות כזאת של "כזה ראה וקדש" כלפי כל צעד אמריקני? אתה מתאר את העמדה הביקורתית כלפי מדיניותך בצורה לא נכונה ושולל אותה. כל מה שהוצע לך מתכנס למילה שאתה מכיר היטב בשפה האנגלית - Subtlety שפירושה, לערך, עידון.
אם וכאשר ג'ו ביידן עצמו קרוב להבין שאירן מתעתעת בו - מדוע אתה דוחק את ישראל לראש הבמה ומסבך אותה במחויבות שספק אם יש בכוחה לממש? הרי גם אם ישתבש המהלך השגוי - האנטישמים הפרו-פלשתינים בארצות הברית תמיד יוכלו לטעון כי ישראל טרפדה את הסיכוי להסדר עם האיאתולות, והא לך שוב מהדורה חדשה משקרי "הפרוטוקולים של זקני ציון"1.
מדוע אתה נדחק ונדחף למקום רע? אם האמריקנים יאמינו כי יעלה בידם לחדש את ההסכם הרע הקודם הם יעשו כן ולא יועיל שום נאום מאיים של דמוסטנס הישראלי החדש מן "המוסד"; ואם לאו - הנח להם להגיע למסקנה הנכונה בלי יד יהודית הדוחקת בביידן לאמץ עמדה זו. מה לא מובן בזה? אז אנא אל תשים בפינו עמדה שאינה שלנו. תשובתך לברק אינה תואמת את מאמרו.
- כבר הבעתי את דעתי כי לוחמת ולוחם מג"ב שהרגו אתמול את המחבל הפלשתיני נהגו כראוי. אך משניסו רעי לב להציג זאת כהריגה בלתי חוקית נכון היה לחקור זאת במח"ש. אני משוכנע כי הלוחמים יצאו ממנה עטורי תהילה.
עתה קמו כמה ח"כים בתביעה לאסור על מח"ש לחקור לוחמי מג"ב. באמת? ומה יהיה אם בעתיד אכן יחזור על עצמו המקרה של אליאור אזריה? מי שמציע לבטל את חקירת מח"ש בענייני משמר הגבול מציג את ישראל כמדינה פורעת חוק, ממש מתכון להגיע אל ספסל הנאשמים בהאג. פופוליסטים או כסילים?
- שר המשפטים גדעון סער נשא נאום פולמוסי רהוט בוועידת היסוד של תקווה חדשה. עיקרו: ישראל עוברת שינוי עמוק ורצוי, והביביזם לא יחזור. באורח אישי אני מקנא בו: מניין צץ הניסוח כי תקווה חדשה הצילה את הימין מללכת אחרי החלילן מהמלין וכל אחד הבין למי הוא התכוון2. אז במה קינאתי? שהדימוי הזה לא חלף קודם במקלדת שלי. ניסוח פז, סער.

הערות

1. ספר שהכינה האוכראנה - הבולשת הרוסית בתקופת הצאר ב-1903 - והוא אנטישמי ומתאר כאילו בכוונת היהודים להשתלט על העולם. הזיוף הזה שימש את גרמניה הנאצית, ובשנות ה-70' גםו את ארצות ערב.
2. אגדה מזוויעה מהמאה ה-13 על חלילן שהגיע להמלין וכישף את העכברושים ששרצו בה ללכת אחריו ולטבוע בנהר. כשהתושבים סירבו לשלם את שכרו ניגן שוב בחלילו וכל ילדי העיר הלכו אחריו לנהר וטבעו ואבדו עקבותיהם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  06/12/2021   |   עודכן:  06/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט, Subtlety ועוד הערות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המאה ה-21= שני חלילינים
החושף  |  9/12/21 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל, תומס ריצ'ארד ניידס, הגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה בירושלים    הנשיא הרצוג הביע הערכה לנשיא האמריקני ביידן והדגיש כי אם ישראל תבחין שהקהילה הבינלאומית לא פועלת באופן מספק נגד הגרעין האירני - היא תדע להגן על עצמה
ירון פרידמן
פגישה שנערכה בשבוע שעבר בריאד בירת סעודיה הינה בעלת חשיבות רבה לחזית המתגבשת נגד אירן. מה משמעות הפגישה וכיצד היא קשורה לביטחון ישראל?
איציק וולף
ראש הממשלה שב וגיבה את לוחמי מג"ב שהרגו אמש את המחבל בשער שכם    "מנעו רצח ופעלו בתושייה מבצעית תוך שברירי שנייה בודדים"    קרא להבהיר לאירן כי אי-אפשר להעשיר אורניום ולשאת ולתת בו-זמנית
עידן יוסף
סוכנות הידיעות פארס שמזוהה עם משמרות המהפכה דיווחה כי כלי טיס בלתי מאויש יורט מעל המתקן בנתנז    הפיצוץ היה עוצמתי ונזק נגרם לדלתות בתים באיזור
מירב ארד
גורמים אירופים הביעו מורת רוח מהדרישות הגורפות של הממשלה החדשה באירן    בלינקן: "אירן לא רצינית ולכן סיימנו את סבב השיחות הזה בוינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il