X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ללא ארה"ב כשותפה לכל מהלך צבאי באירן, אין לישראל לבדה סיכוי לחסל את האיום הגרעיני האירני את זאת אומר ברק, אומרים אנשי ביטחון אחרים, מכוני מחקר בתחום הביטחון וכד'
▪  ▪  ▪
ברק. תמרור אזהרה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

טורו של אהוד ברק בידיעות אחרונות ו-ynet הוא תמרור אזהרה חשוב ביותר עבור אלה שעדיין נוהרים אחר בנימין נתניהו. נכון, הטור של ברק לא ישנה את דעת הביביסטים, כי אותם לא מעניין באמת מה נתניהו עשה או לא עשה, אלא שנאתם כלפי כל המפלגות האחרות ותומכיהן. זו לא הפעם הראשונה שאהוד ברק מתריע על המהלכים הביטחוניים ההזויים של נתניהו, ודאי בנושא אירן. לעניות דעתי, הפעם ברק הדגיש יותר את חלקו של נתניהו במחדל הביטחוני מול אירן, והאמת היא שזה מזוויע.
ללא ארה"ב כשותפה לכל מהלך צבאי באירן, אין לישראל לבדה סיכוי לחסל את האיום הגרעיני האירני. את זאת אומר ברק, אומרים אנשי ביטחון אחרים, מכוני מחקר בתחום הביטחון וכד'. מי שהביא את ישראל למצב מדיני קשה ביותר אל מול ארה"ב הוא נתניהו. ברק צודק בכל מאת האחוזים בהטלת האשמה על נתניהו. ברק מסביר בצורה מדויקת את הטעויות האיומות של נתניהו במדיניותו של נתניהו כלפי ברק אובמה וחבירתו לנשיא דונלד טראמפ.
אהוד ברק לא מרחיב לגבי חלקו של אובמה בפרשה האירנית, אך אומר בצורה חד-משמעית שאובמה ניהל מדיניות רפה, מוזרה, ואפילו מזיקה, בזירה זו. ההסכם שהושג עם אירן היה הרע במיעוטו. מכאן היה צריך נתניהו לגייס את ארה"ב להוביל מדיניות של פיקוח אדוק ביותר כלפי אירן. נתניהו החליט להתגייס לסיכול מדיניות אובמה, בכך פגע קשות ביחסים אם המפלגה הדמוקרטית. מאידך התגייסותו של נתניהו לטובת טראמפ הייתה טעות פטאלית נוספת כי האחרון בחר להזניח את כל הזירות, כולל הזירה האירנית. את התוצאות אנו חווים כעת.
הבובה של פוטין
לדאבון הלב, ברק אובמה, דונלד טראמפ וג'ו ביידן הפקירו את הזירה הבינלאומית ומי שתפסו את הבכורה הן סין ורוסיה. נאמר בצורה עדינה מאוד שרוסיה וסין הן לא ממש החברות האולטימטיביות של ישראל. רוסיה השתלטה על הזירה המזרח תיכונית, כולל בסוריה, וכך התאפשר לאירנים לבנות תשתית צבאית שאסור לזלזל בה. אסד הוא הבובה של ולדימיר פוטין. גם אירן יודעת מה כוחה של רוסיה ומה נטיותיה כשמסרבים לה או ממרים את פיה. לעומת רוסיה, סין הצליחה להגדיל את השפעתה באירן בצורה משמעותית מאוד. קשה לשער את פעולה רבת היקף באירן תותיר את סין או רוסיה אדישות. מי שסבור כך, נדמה לי שהוא הוזה.
עד כאן לגבי טורו של ברק. מכאן לפרשת הצוללות. למרות שמרבית אנשי הביטחון הבכירים ביותר, בעבר ובהווה, טוענים שפרשת הצוללות שנתניהו הוביל, היא מסכנת את ישראל בצורה משמעותית מאוד. הפרשה הזו לא נחקרה עד תום, ולפי עניות דעתי, מסיבות שאינן ענייניות אלא אחרות. אשמים בכך כל שומרי הסף. אני מקווה שמישהו יתעשת בקרוב.
הפרשה הנוספת היא פרשת המגנומטרים שגילה אותה ניר חפץ בעדותו במשפט נתניהו. אם באמת נתניהו נענה לדרישת בנו, כפי שהתקשורת מדווחת מפיו של חפץ, הרי יש כאן הפקרה מוחלטת של הביטחון ושל חיי אדם בידי מניפולטורים בזויים. איך ייתכן שכל הפרשה הנוראה הזו לא נחקרה? גם כאן חשדותיי כלפי שומרי הסף ותפקודם, או נכון יותר, אי-תפקודם. שומה על ההנהגה החדשה להורות מיד על חקירת הנושא מכל ההיבטים על-ידי גוף מוסמך ואמין. אני חוזר, אמין, והמבין יבין. גם פרשת הצוללות חייבת להיחקר ומיד.
אם נסכם, כל מה שנכתב לעיל זו "תרומתו" האמיתית של נתניהו לביטחון ישראל, איש הנחשב בעיני חסידיו הפנאטיים כגדול הביטחוניסטים שקמו לעם היהודי. יש לקוות שעתה, עם הסתלקותו הסופית מהגה השלטון, ישכילו המנהיגים החדשים לפעול בצורה רציונלית, עניינית, הן מול אירן והן בזירות האחרות, תוך כדי שיתוף פעולה אדוק ופורה עם ארה"ב, שלמרות כל הנאמר בכמה כלי תקשורת ישראלים, לא הודיע על הורדת האופציה הצבאית מעל השולחן, גם לא בעתיד!

תאריך:  07/12/2021   |   עודכן:  07/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראו, הוזהרתם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צ׳לו / כלי שמושי אידיוטי…
ד״ר מרדכי צבי  |  8/12/21 13:40
 
- תגובתו של אדם
כבודו!  |  9/12/21 14:31
 
- במקום להתיחס לנושא אתה מעליב ל"ת
תתבייש  |  9/12/21 19:44
2
צ'לו רוזנברג הזוי ברמת-על
החושף  |  9/12/21 14:31
 
- בורותך
מומחיותך.  |  12/12/21 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
דן מרגלית
מדוע אתה דוחק את ישראל לראש הבמה ומסבך אותה במחויבות שספק אם יש בכוחה לממש? הרי גם אם ישתבש המהלך השגוי - האנטישמים הפרו-פלשתינים בארצות הברית תמיד יוכלו לטעון כי ישראל טרפדה את הסיכוי להסדר עם האיאתולות
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל, תומס ריצ'ארד ניידס, הגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה בירושלים    הנשיא הרצוג הביע הערכה לנשיא האמריקני ביידן והדגיש כי אם ישראל תבחין שהקהילה הבינלאומית לא פועלת באופן מספק נגד הגרעין האירני - היא תדע להגן על עצמה
ירון פרידמן
פגישה שנערכה בשבוע שעבר בריאד בירת סעודיה הינה בעלת חשיבות רבה לחזית המתגבשת נגד אירן. מה משמעות הפגישה וכיצד היא קשורה לביטחון ישראל?
איציק וולף
ראש הממשלה שב וגיבה את לוחמי מג"ב שהרגו אמש את המחבל בשער שכם    "מנעו רצח ופעלו בתושייה מבצעית תוך שברירי שנייה בודדים"    קרא להבהיר לאירן כי אי-אפשר להעשיר אורניום ולשאת ולתת בו-זמנית
עידן יוסף
סוכנות הידיעות פארס שמזוהה עם משמרות המהפכה דיווחה כי כלי טיס בלתי מאויש יורט מעל המתקן בנתנז    הפיצוץ היה עוצמתי ונזק נגרם לדלתות בתים באיזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il