X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד טרם פרידתו מהחיים מבקש מבנו שלמה, העתיד להיות מלך בישראל, לראות במוות חלק טבעי מהמערך הקיומי של חיינו, המחייב ללכת "בדרך כל הארץ"
▪  ▪  ▪
דוד המלך. מכיר במוות [צילום: ציור: קמילו בוקצ'יני]

פרשת "ויחי" מפגישה אותנו עם הכאב שהחיים בבית יעקב אבינו היו רוויי מתח. מצער לקרוא, שבנים שיקרו לאב יעקב, שהוא עצמו שיקר לאביו יצחק שראייתו הייתה לקויה. בפתח פרשת השבוע, פרשת "וַיְחִי", בפרק מ"ז פסוק כ"ט אנחנו קוראים: "וַיִּקְרְבוּ יְמֵי יִשְׁרָאֵל לָמוּת" ובבקשת יעקב מבניו שלא יקברו אותו בארץ מצרים, אלא שיכרו לו קבר בארץ ישראל - "... וְעָשִׁיתָ עִמָּדִי חֶסֶד וֶאֱמֶת וְאַל תִקְבְּרֵנִי בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם". יעקב מבקש את המנוחה והשלווה בקבר אבות רק בארץ ישראל לאחר מאה ארבעים ושבע שנות חיים, מתוכן "וַיְהֵי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׁבַע עֶשְׁרֵה שָׁנָה" (בראשית, פרק מ"ז, פסוק כ"ח).
בסיום פרשת השבוע, פרשת "וַיְחִי" בפרק נ' פסוק כ"ד אנחנו קוראים: "וַיּאמֶר יוֹסֵף אֶל אֶחָיו: אֲנִי מֵת" ומכאן באה בקשה של יוסף מאחיו, שלא יקברו אותו בארץ מצרים, אך לבקשתו מוסיף נדבך של הוראה אלוקית מחייבת, כפי שבאה לידי ביטוי בפסוק כ"ה: "וַיִּשְׁבַּע יוֹסֵף אֶת-בְּנֵי יִשְׁרָאֵל לֵאמֹר: פָּקוֹד יִפְקוֹד אֱלוֹהִים אֶתְכֶם וְהֶעֱלִיתֶם אֶת-עַצְמוֹתַי מִזֶּה". יוסף מבקש את המנוחה והשלווה רק בקבר אבות בארץ ישראל אחרי מאה ועשר שנות חיים, בהן פגש יותר מפעם אחת את ידה הגרומה של אימת המוות, אך המנוחה תהיה רק אחרי "וְהַעֲלִיתֶם אֶת עַצְמוֹתַי מִזֶּה..." (שם, פרק נ', פסוק כ"ה).
בדומה לפרשת השבוע, בה ניתן ביטוי לתהליך הפרידה מאחד משלושת האבות, יעקב אבינו, והפרידה מיוסף, בנו האהוב של יעקב, גם ההפטרה של השבוע מתארת לנו תהליך פרידה מהחיים אל חיק המוות, אל חיק הרוגע והשלווה, פרידת המלך דוד מהחיים. אנחנו קוראים בספר מלכים א' פרק ב' פסוקים א'-ב': "וַיִּקְרְבוּ יְמֵי דָּוִד לָמוּת". דוד טרם פרידתו מהחיים מבקש מבנו שלמה, העתיד להיות מלך בישראל, לראות במוות חלק טבעי מהמערך הקיומי של חיינו, המחייב ללכת "בְּדֶרֶךְ כָּל-הָאָרֶץ" ולכן האב מברך את בנו - "וְחָזַקְתָּ וְהָיִיתָ לְאִישׁ".
כואב לי לקרוא את אשר אירע במשפחת יעקב אבינו. החיים במשפחת אחד מאבות האומה הם בסימן מתחים קשים מנשוא. השקר והקנאה הרסו שנות חיים רבות ומוטטו את חיי בני המשפחה. יעקב המשקר לאבא עיוור נאלץ לברוח מארצו. בניו מוכרים את אחיהם, בן אהוב על יעקב האב, לשיירת סוחרים בבני אדם. ייסורי מוות של בית כלא וקודם לכן בור במדבר היו מנת חלקו של אחד הבנים. מפגש מצמרר בין אחים, שביקשו להמית את אחיהם, ובין האח הניצול שעלה לגדולה. וזה רק חלק משלל אירועים, שהרוע משתלט על חיי בני המשפחה.
כואב לקרוא, שדווקא המוות הוא זה שנפרס בפרשת השבוע כמרבד של הרוגע והשלווה. מצער, שהחיים במשפחת יעקב היו רווי מפגשים סוערים עם מצבורים רבים של רוע בהתגלמותם הקשה והאכזרית ביותר, ואילו הרוגע והשלווה המיוחלים נפרסים למשפחה החבוטה והמיוסרת רק בתחנה האחרונה של החיים אי-שם במעמקי קבר.

תאריך:  13/12/2021   |   עודכן:  13/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת "ויחי" (ב')
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ויחי חיים מאושרים לעם ישראל
ויחי  |  13/12/21 12:28
2
מסכם את חייו"רעים היו שני חיי"
כואב לקרוא שיעקב  |  13/12/21 15:03
3
שחיי משפחת יעקב היו הרוסים
מצטערת מאד מאד  |  13/12/21 15:41
4
כואב לי ההרס במשפחת יעקב אבינו
נאמנים פצעי אוהב  |  14/12/21 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
כואב שדברי שירה מבחילה כזו חולקה בהפגנות הימין בערים המעורבות, כדי להעמיק את "ההבנה והאחווה בין שני העמים" החיים על אותה כברת ארץ    כואב ומצער, שחיילים בצבא הגנה לישראל צוידו בתחמושת תורנית, המצדיקה המתה "מאיש ועד אישה מעולל ועד יונק"
אפרים הלפרין
האם כל מתן הוא גם מתת? האם חיבוק הוא מתת? לחיצת יד? כתבה מלטפת? בואו נחשוב    מרגלית ביקורתי מאוד נגד נתניהו, מנדלבליט רצה תפקיד, אז הם נפגשו בחשאיות, כאשר רק השושבין, ניר חפץ, הוא המשותף לשניהם
יעקב קורי
בגלל העיסוק שלי באתיקה זכיתי להכיר בעשרים השנים מאז שהתחלתי לעסוק בפומבי באתיקה אנשים נפלאים שאחרת מעולם לא הייתי נחשף אליהם    ההכנסות שלי ירדו אולי ב-90% בגלל עיסוקיי באתיקה, אך התרומה שלי לאחרים והסיפוק שנתנו לי עלה עשרות מונים
יורם אטינגר
חלק 2- מאז 2011 משתתף משטר האייתולות האנטי-אמריקני במלחמת האזרחים בתימן, ומסייע לחות'ים השיעים ("חיילי אללה") האנטי-אמריקנים באמצעות כוח אדם אירני וחיזבאללה, אמצעי לחימה, הדרכה ומודיעין, כמקפצה להפלת המשטרים הסונים הפרו-אמריקנים בסעודיה ובשאר מדינות חצי האי ערב
מאיר אינדור
עם כל הכבוד לטראמפ ידיד ישראל בארצות הברית: ביבי פשוט נאמן לחזון ארץ ישראל יותר מלחזון שתי המדינות    זו הסיבה שהשמאל והתקשורת שונאים אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il