X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כבר ב-2012 הייתי בדעה שאופציה בלבדית של ישראל לתקוף באירן בלי קואליציה צבאית של מדינות המערב אינה ממשית
▪  ▪  ▪
בנט. הולך בדרך קודמו [צילום: מרק ישראל סלם]

מאמר מנומק שפרסמו ד"ר רונן ברגמן ופטריק קינגסליי ב"ניו-יורק טיימס" סותר, או לפחות מציב סימן שאלה גדול, סביב ההצהרות היהירות של ממשלות ישראל מאז בנימין נתניהו ועד נפתלי בנט כאילו בכוחה לחסום ולמגר ולנתץ ולהאט את מיזם הגרעין האירני. לא דובים ולא יער.
כבר ב-2012 הייתי בדעה שאופציה בלבדית של ישראל לתקוף באירן בלי קואליציה צבאית של מדינות המערב אינה ממשית. אך נתניהו ואהוד ברק השמיעו קולות נבונים של רעשי תקיפה ולמרבה המזל העולם האמין. סברתי כי הגיעו להישגים מדיניים ניכרים בהעמידם פני תוקפים, שכן גם מדינות המערב לא רצו לראות מטוסים ישראלים בשמי אירן והגבירו את הסנקציות היעילות על האיאתולות עד לחתימת ההסכם הבעייתי בינה לבין המדינות האחראיות1. אך נושא זה הוא עתה כבר בבחינת חלב שנשפך. לא סתם אלא חלב חמוץ שנשפך. "עבר זמנו - בטל קורבנו".
הבעיה התעוררה כאשר דונלד טראמפ, בהשפעת ביבי, ביטל ב-2018 הסכם זה לטובת ריק (חיריק תחת האות ר'), כלום. כי ההסכם היה כמו סכר אסואן שבנתה רוסיה הסובייטית למצרים של גמאל עבד אל נאצר. היו סדקים. מים חלחלו, אבל היה סכר כלשהו. טראמפ וביבי הרסו את ההסכם של ברק אובמה עם אירן, שהיה גם הוא סכר כלשהו אם כי פגום, בלי לייצר כל חלופה.
עתה בא מאמרם של ברגמן וקינגסליי ב"ניו-יורק טיימס" ומצטט בכירים בתחום הביטחון הלאומי בארץ ובארצות הברית, שמשוכנעים כי ישראל איבדה את האופציה לתקוף. מטעמים של אינטרס אישי מנע ביבי אישור תקציב חיוני למדינה, וממילא המסר העולה מכך הוא רפיון בכל הקשור ליצירת אפשרות של תקיפה על מתקני הגרעין באירן. הוא פשוט הרים ידיים קבל עם ועולם.
ביבי, ויורשו נפתלי בנט ההולך בדרך החתחתים שסלל קודמו, מאיימים בחרצובות לשונם, אך אין להם נכס צבאי ומדיני חזק דיו שיעניק אמינות להתרברבותם. הם התעלמו מכלל חשוב במורשת היהודית: אל תתמקח על המחיר אם אין לך דמים. תרתי משמע, דמים במובן של כסף. דמים במובן של שפך דם. ביבי לא אישר תקציב ואיומיו נותרו חלולים, ובנט ממשיך בדרך קודמו.
ישראל זקוקה להנהגה אמיצה שתעצור את המסע אל הבדידות הצבאית והבזיון שיתלווה לכל מהלך או מחדל שהוא מתוצרת ישראל בלבד. עליה לבצע סיבוב פרסה ולחפש אשנב דרכו תוכל להשתלב במהלכי העולם נגד אימת העולם מפני האיאתולות.

הערות

1. ביבי וברק מעולם לא הודו כי איומם נועד רק לדרבן את העולם להתייצב מול אירן. הם דבקו בגרסה שהכינו מתקפה של ממש. איני מוציא מכלל אפשרות כי בתהליך של אוטוסוגסטיה החלו להאמין בכך.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  21/12/2021   |   עודכן:  23/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
שר הביטחון לוועדת החוץ והביטחון: "אירן מגיעה למשא-ומתן בלי קלפי מיקוח אמיתיים. אפשר וצריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של אירן"    "לבנון - הזירה האופרטיבית הקשה ביותר"
ד"ר אודי לוי
כל עוד בייג'ינג מנהלת קשרים כלכליים ענפים עם טהרן, אין סיכוי של ממש להצלחת העיצומים המערביים    למרבה ההפתעה, ארה"ב וסין יכולות להגיע להסכמה על אירן דווקא בשל היחסים המתוחים ביניהן
מרדכי ליפמן
אירן מאיימת על כל שכנותיה במזרח התיכון    באירופה מסרבים עדיין להכיר באיום האירני הגובר, הגם שידוע כי מדינה זו מפתחת טילים בליסטיים לטווח של 2,000 ק"מ ויותר
איציק וולף
העיתון טהרן טיימס פרסם מפה של מדינת ישראל שעליה מסומנות מאות מטרות פוטנציאליות בישראל תחת הכותרת "רק צעד מוטעה אחד!"    מפקד צבא אירן: בשלב האסטרטגי הנוכחי אנחנו לא מתכוונים לתקוף אף אחד, אך ברמות האופרטיביות והטקטיות אנחנו מוכנים לתגובה נחושה ולמתקפה מהירה וקשוחה
דן מרגלית
במקום להשחית מלים כיצד ח"כ ביבי ניהל גרוע מכל את סוגיית הגרעין האירני; ובמקום לומר כי גם יורשו נפתלי בנט לא ביצע תפנית מלאה ממדיניות קודמו אלא חלקית בלבד - ראוי להציע סיעור מוחות מה לעשות נוכח חידוש המגעים של העולם הנאור עם אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il