X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איך לא עלו על זהותו של המחבל שרצח את אליהו קיי? על השווה והשונה בין מסורתיים לקונסרבטיבים בין שבת לצום תשעה באב ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
מי אוהב את השבת?

הירשת וגם רצחת?
עוד לא התאוששנו מרציחתו של עלם החמודות, אליהו קיי הי"ד וכבר נחשפנו ל-7 פיגועים נוספים, בפרק זמן קצר, שהאחרון שבהם הוא רציחתו של בחור הישיבה הדגול, יהודה מידטנמן הי"ד בפיגוע בחומש.
כזכור, את קיי רצח איש חמאס ותיק, שהסית נגד המדינה, שלמרבה הפלא חינך ולימד שנים רבות בבית ספר בעיר העתיקה בירושלים כמורה מאושר מטעם (תחזיקו חזק) עיריית ירושלים ומשרד החינוך. אתם קוראים נכון. והשאלה המתבקשת היא כיצד כוחות הביטחון לא עלו על זהותו הלאומנית, ולא פחות, כיצד העירייה ומשרד החינוך לא ערכו למחבל הנתעב בירור ביטחוני מקיף ויסודי בטרם מינויו למורה בישראל.
מי יודע כמה תלמידים חמאסניקים וטרוריסטים העמיד המורה המחבל במהלך שנות עבודתו כמורה, כשהוא צוחק כל הדרך אל חשבון הבנק שמממן הממסד של האויב הציוני (כפי שציינתי לגבי האח המוסלמי, מנסור עבאס, הדרך הכלכלית היא אחת הדרכים לכבוש את האויב היהודי). מדוע היה צריך לחכות לפיגוע הרצחני כדי לעמוד על שורשיו הלאומניים ולגלות שמדובר במחבל? גילוי בעיתו היה מונע את רציחתו המיותרת של אלי קיי. מדובר במחדל ביטחוני וחינוכי חמור. האומנם הירשת וגם רצחת?!
מסורת?
המסורתיים, כידוע, מגדירים את עצמם כאנשים חילונים, עם זיקה חמה למסורת. הם מדליקים נרות שבת וחג, מקדשים על חלה ויין, ומהם אפילו מתפללים בבית הכנסת בשבתות ובחגים. אז איפה הבעיה? שלתפילה, בדומה לרפורמים ולקונסרבטיבים, הם מגיעים ברכב ומחללים את השבת.
ובכל זאת הם מתעקשים בגאווה נחושה להצביע על ההבדל המהותי בינם לבין הרפורמים המתבטא בגישה ליהדות. בעוד הרפורמים חותרים תחת יסודות היהדות, אינם מאמינים בתורה משמיים וכופרים בעיקרי אמונה אחרים ומבקשים לשנות את התורה מיסודה, המסורתיים הם בעלי גישה חמה לתורה שניתנה במעמד הר סיני ומכבדים את היהדות.
בהחלט נכון. אין עוררין על הכבוד שהם רוחשים למסורת היהודית. אולם, עם על הכבוד, במבחן המעשים שהוא הקובע ביהדות, שהרי לא המדרש עיקר אלא המעשה, בעצם הנסיעה לתפילה בשבת קודש ובחילולה, הם עושים מעשה רפורמי. לא פחות. חשבו על זה.
השבת והצום
הקשבתי בקשב רב לשיח שניהל פרשן פוליטי בכיר, המגדיר את עצמו כחילוני-מסורְתי, עם עמיתו הרדיופוני בתשעה באב. במשך דקות ארוכות ניסה הפרשן לשכנע את עמיתו לצום בתשעה באב -יום האבל היהודי על חורבן הבית.
אולם עם כל הכבוד לפרשן, שבית גידולו בישיבות הציונות הדתית, ודאי האיש יודע, גם אם לא די מודע לכך, שמבחינה הלכתית צום תשעה באב עם כל חשיבותו הוא מדרבנן. לעומת זאת, שמירת שבת היא מצווה החשובה ביותר מן התורה, שניצבת בראש סולם המצוות, ורק פיקוח נפש קודם לה.
מצוות שבת, השקולה כנגד כל המצוות, הברית בין היהודי לאלוקיו, שעליה אמרו חכמינו, כי יותר מששמרו ישראל את השבת, השבת שמרה עליהם! האיש שצם כדבריו בט' באב, לא מסתיר את העובדה בכלי התקשורת שהוא נוסע ברכבו לבית הכנסת בעיר הולדתו בליל שבת. והפרשן כמשל לשיבוש סולם המצוות של המסורתיים. נקודה למחשבה.
פסוקו
בעומר ובצליל: טרור ערבי? הבה נרגילה
צרת החינוך מציגה: קורונה לא במחוזותינו: שא-שא...
ומה חדש במזג האוויר? הכרמל האי נראה
הצוואה של יהודה דימנטמן הי"ד: תוכנית חוֹמש

תאריך:  21/12/2021   |   עודכן:  21/12/2021
+פיגוע דריסה כושל סמוך לעינב
20:11 21/12/21  |  עידן יוסף

נסיון דריסה סמוך לעינב בשומרון. אין נפגעים. המחבל הדורס נוטרל בידי חיילים.

+לאחר הרצח חומש יפונה - האם השתגעתם
10:00 21/12/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

לעולם לא נוכל להתרגל להתנכלות הזו וכמוכח, כוח האמונה של עם ישראל גובר על הרבה מכשולים, בכללם פשעים אותם מבצעים "מנהיגים" שאינם רואים בנחלת אבות משהו מקודש אלא נדל"ן לסחור בו

בזכות הרוח [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
לעולם לא נוכל להתרגל להתנכלות הזו וכמוכח, כוח האמונה של עם ישראל גובר על הרבה מכשולים, בכללם פשעים אותם מבצעים "מנהיגים" שאינם רואים בנחלת אבות משהו מקודש אלא נדל"ן לסחור בו
איתן קלינסקי
כל עולמו הרוחני והמעשי של דורנו עוצב בכל מערכות חיינו על-ידי הסכסוך ועימותי הדמים בין העמים החיים כאן
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס הורתה לפעיליה לחטוף אזרחים וחיילים ישראלים כדי להביא לזירוז עסקת חילופי השבויים, חמאס גם מתאמן בחדירות לשטח ישראל לצורך פיגועי חטיפה. ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ביקש מישראל לגלות גמישות בנושא עסקת חילופי השבויים והוא יבקר בישראל בסוף החודש בניסיון לשבור את המבוי הסתום
איציק וולף
מיפוי בתיהם של המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן סמוך לחומש נעשה לקראת הריסתם    למשפחותיהם של המחבלים נמסרו צווי הריסה    במהלך הפעילות בעיירה סילת א-חארתיה נתקלו כוחות צה"ל בהפרות סדר שכללו גם ירי מנשק חם לעברם
עידן יוסף
חברי הכנסת מכל סיעות האופוזיציה הגיעו לישוב המפונה שבדרך אליו בוצע הפיגוע הרצחני ביום חמישי על-מנת למחות ולדרוש שינוי מדיניות מיידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il