X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ישראל מעולם לא הודתה שיש בידה נשק גרעיני וניהלה מדיניות נבונה של עמימות הן מפני שיצאה נשכרת, הן מפני שארצות הברית התנתה את עצימת העין שלה מהמתרחש בכור הגרעיני בדימונה בכך שישראל תתמיד בעמימות
▪  ▪  ▪
לא מודים [צילום: משה שי/פלאש 90]

עמיתי משכבר הימים עקיבא אלדר (הו, הגעגוע לימי ירושלים) פרסם מאמר בהארץ תחת הכותרת "האופציה שמוחבאת מתחת לשולחן". לאחר שהוא מספר על הוועידה הקרובה של המדינות החתומות על הסכם אי-ההפצה של נשק גרעיני (NPT) ומציג כ"ישראלבלוף" את הנוסחה המנצחת מימיו של דוד בן-גוריון - Israel will not be the first country to introduce nuclear arms (במזרח התיכון) - הגיע אלדר לתאזה העיקרית: ומה תעשה ישראל אם אירן תיאות להתפרק מכל נזמיה הגרעיניים תמורת פירוז ישראל (והודו ופקיסטן) ממחסני פצצות האטום והמימן ושהן מחזיקות מתחת לפני האדמה?
תביעה כזאת עלולה להיקלט ברצון במדינות רבות ברחבי העולם, ולסכן את ישראל הסרבנית בבידוד כלכלי ואפילו מדיני.
ישראל מעולם לא הודתה שיש בידה נשק גרעיני וניהלה מדיניות נבונה של עמימות. הן מפני שיצאה נשכרת, הן מפני שארצות הברית התנתה את עצימת העין שלה מהמתרחש בכור הגרעיני בדימונה בכך שישראל תתמיד בעמימות (opacity), ואין גם סיבה להיחשף בזירה הבינלאומית ללא כל צורך.
ובכן, איך תגיב ישראל אם דילמת הפירוז תוצג בפניה על-ידי גורמים בינלאומיים בעלי משקל?
אין צורך להשיב על השאלה ולרקוד לפי החליל של ארגונים עויינים ברחבי העולם (מה גם שאין מי שמאמין כי אם אירן תתחייב לא לפתח נשק גרעיני היא תעמוד בדיבורה). אך אפילו הייתה אירן מסכימה לנצור את הצנטריפוגות (סרכזות) שלה ראוי שישראל תיתן דעתה לתסריט שהציג אלדר, ולוא רק באורח תיאורטי ולא מעשי.
באורח מעשי התשובה חייבת להיות מובנת לכל מדינות המזרח התיכון והעולם בכללו: ישראל אינה מתייחסת לשאלה אם יש במחסנה נשק גרעיני אם לאו. היא רק מודיעה כי תעשה כל אשר לאל ידה בכל האמצעים הלוחמניים המצויים בידה כדי להבטיח את ריבונותה של המדינה היהודית והדמוקרטית. בכל האמצעים, באורח חד-משמעי.
חיזוק לדבקותה של ישראל להיצמד לכל יכולותיה הצבאיות מצוי בהתכווצותה של מדיניות החוץ האמריקנית. מה שהיה מובן מאליו מאז מלחמת העולם השנייה בהקמת נאט"ו ובהגנה על קוריאה אינו מנווט עוד את הבית הלבן ככלל אכסיומטי. במאמר ב"אקונומיסט" הנושא את הכותרת A weary superpower שעוסק בהרחבה במעמדה של ארצות הברית בעולם, ניכרת המגמה לחזור לתפישות שהתאמו לאמריקה של המאה ה-18, שניסתה לאמץ לעצמה מדיניות של "בדלנות מזהירה", ולאחר מלחמת העולם הראשונה באה לביטויה בארבעה חוקי "ניטרליות".
מכון המחקר קווינסי1 שקיבל תקציב מן המיליארדרים צ'רלס קוץ' וג'ורג' סורוס לא רק שיבח את נסיגת ג'ו ביידן מאפגניסטין אלא "urges Mr Biden to leave the Middle East next, לא פחות ולא יותר. אין ברירה. לעם ישראל יש הנחייה ברורה: "אם אין אני לי - מי לי"?

הערות

1. על שם הנשיא הששי ג'ון קווינסי אדמס, שהתבטא בחריפות נגד מעורבות אמריקנית בעולם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/12/2021   |   עודכן:  27/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שר החוץ, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תוקף את ראש האופוזיציה וטוען כי הוא מנהל בימים אלה קמפיין באנגלית נגד הדמוקרטיה הישראלית    "לא זוכר פגיעה בתזמון כזה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל"
יוני בן-מנחם
בכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה ממשיכים בחשיפת חומר רגיש הקשור למאבק בסכנה האירנית ובדברי רהב כדי לפאר את עצמם וייתכן אף כהכנה לכניסה עתידית למערכת הפוליטית    יש לשים קץ לתופעה המסוכנת, לגבי הבכירים בצה"ל האחריות מוטלת על הרמטכ"ל כוכבי והגיע העת שיטפל בהם משמעתית
יוני בן-מנחם
ממשל ביידן מנצל את פסק הזמן בשיחות הגרעין בווינה להתייעצויות עם ישראל, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבאן הגיע לארץ וייפגש עם בכירי הדרג המדיני והביטחוני. ההערכה בישראל היא כי ייתכן שהמעצמות ואירן יגבשו הסכם ביניים חדש, הסכם כזה הוא רע לישראל ויחזק את כוחה הצבאי של אירן
דן מרגלית
כבר ב-2012 הייתי בדעה שאופציה בלבדית של ישראל לתקוף באירן בלי קואליציה צבאית של מדינות המערב אינה ממשית
עידן יוסף
שר הביטחון לוועדת החוץ והביטחון: "אירן מגיעה למשא-ומתן בלי קלפי מיקוח אמיתיים. אפשר וצריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של אירן"    "לבנון - הזירה האופרטיבית הקשה ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il