X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כוחות הביטחון של חמאס מפגינים את כישוריהם [צילום: מוחמד עטיה/AP]
ארגון חמאס מתכנן לחטוף ישראלים
גורמים בחמאס טוענים כי שיגור שתי הרקטות מהרצועה לעבר גוש-דן נועד בין היתר לאותת לישראל כי עליה להזדרז במגעים להשלמת עסקת חילופי השבויים. מנהיג חמאס אסמעיל הניה מאיים כי ארגונו יחטוף ישראלים נוספים לצורך זירוז העסקה, בחמאס מתקיים גם ויכוח פנימי האם לחטוף ישראלים בחו"ל

על-פי גורמים ברצועת עזה, גובר הלחץ שמפעילים האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ובני משפחותיהם על הנהגת חמאס, לזרז את המגעים העקיפים עם ישראל, באמצעות המודיעין המצרי, לעסקת חילופי שבויים.
המגעים נקלעו למבוי סתום. ישראל דחתה, לפני כשבועיים, את ההצעה האחרונה של חמאס אשר דרשה, כי תמורת שחרור ארבעת השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה ישוחררו מאות מחבלים רוצחים וסמלי הטרור האסורים בכלא הישראלי כמו מרוואן ברגותי, אחמד סעאדאת ואחרים.
תנועת חמאס הציעה לקיים את העסקה בשני שלבים, בדיוק כמו "עסקת שליט" ב-2011. בשלב הראשון, מסירת מידע מצד חמאס על מצבם של ארבעת הישראלים בתמורה לשחרור אסירים חולים, אסירים קטינים ואסירות; ובשלב השני, החזרת השבויים הישראלים תמורת יותר מאלף מחבלים, כמה מאות מהם "עם דם על הידיים".
ב-2 בינואר אמר מנהיג חמאס איסמעיל הניה לערוץ "אלג'זירה": "בידינו ארבעה ישראלים לצורך עסקת חילופי שבויים. אם זה לא יספיק נחטוף ישראלים נוספים". גורמים בחמאס אומרים כי הניה שיגר מסר אזהרה לישראל, ובאותה העת גם מסר הרגעה לאסירים הביטחוניים ולבני משפחותיהם, כי ארגונו פועל ללא לאות להביא לשחרורם מהכלא הישראלי.
במערכת הביטחון הישראלית לוקחים ברצינות רבה את האיומים של מנהיג חמאס, והשב"כ פועל נמרצות במישור המודיעיני לסכל כל תוכנית לחטוף אזרחים וחיילים ישראלים, כדי שהללו ישמשו כקלפי-מיקוח חדשים לצורך עסקת חילופי שבויים חדשה. השב"כ לכד בחודש נובמבר האחרון תשתית גדולה של כ-50 מחבלי חמאס בשטחי הגדה אשר תכננו שורה של פיגועי תופת בירושלים ובשטחי הגדה. אחד הפיגועים שתוכננו היה פיגוע חטיפה.
חיג'אזי קוואסמה, פעיל חמאס מוכר מחברון, שנעצר במסגרת תשתית הטרור שנתפסה בידי השב"כ, סיפר בחקירתו כי נפגש עם בכירי מפקדת חמאס בחו"ל וכי צאלח אלעארורי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, הציע לו סכום של כמיליון דולר תמורת הוצאה לפועל של פיגוע חטיפה. לידיו הועבר בהמשך סכום של מאות אלפי שקלים כמקדמה, כדי שיניע את הפיגוע, אך הוא נלכד בטרם הספיק לבצע את זממו.

תרגיל "מגן ירושלים"
[צילום: מוחמד עטיה/AP]

ההכנות המעשיות של חמאס לחטיפת חיילים ואזרחים ישראלים באו גם לידי ביטוי בתרגיל הצבאי הגדול שעשתה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה הנקרא "מגן ירושלים". התרגיל התקיים בשבוע שעבר, לרגל יום השנה ה-34 להקמת הארגון. הזרוע הצבאית תרגלה חדירה לשטח ישראל באמצעות מנהרות ודרך הים, השתלטות על ישובים ובסיסי צה"ל וחטיפת אזרחים וחיילים.
העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח ב-16 בדצמבר כי התרגול היה בהוראת מפקדת הזרוע הצבאית של הארגון "נוכח העקשות של האויב הישראלי בנושאים הקשורים לרצועת עזה, ובראשם החיילים השבויים הישראלים והסחבת שישראל נוקטת בנושא". ארגון חמאס מייחס חשיבות גדולה לאירועי חטיפה מאז יום הקמתו. חטיפה מוצלחת של ישראלים מעלה את קרנו ברחוב הפלשתיני ועוזרת לו בגיוס תמיכה עממית. הוא מציג את עצמו כמי שלא מזניח את הטיפול המעשי בסוגיה המצויה בלב הקונצנזוס הלאומי הפלשתיני - שחרור הכלואים בבתי הכלא בישראל הנחשבים בעיני הפלשתינים כ"לוחמי חופש".
חטיפת ישראלים מסייעת לחמאס לחזק את תדמיתו כארגון הפלשתיני המוביל במאבק נגד ישראל וכמי שמשיג יעדים של שחרור אסירים ביטחוניים פלשתינים שהרש"פ לא הצליחה להשיג, ובכך הוא דוחק אותה לקרן זווית. חטיפת חיילים ואזרחים ישראלים נחשבת בחמאס ל"פיגוע אסטרטגי" ואיכותי המחליש את ישראל ופוגע קשות בתדמיתה.

ויכוח פנימי בחמאס

המדיניות של חטיפת ישראלים לצורכי מיקוח מקובלת גם על ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שמתואם עם חמאס, וגם הוא נערך לביצוע חטיפות של ישראלים.
נוכח הפעילות המוצלחת של השב"כ אשר הצליח עד כה לסכל את כל תוכניות החטיפה של חמאס, הגביר הארגון את מאמציו בנושא. על-פי גורמים ביטחוניים בישראל, ההוראה ירדה בימים האחרונים מצמרת הארגון לפעילים בשטח. על-פי גורמים בחמאס, בארגון התעורר ויכוח פנימי בין שתי אסכולות. האחת הדורשת לפעול גם בחו"ל ולנסות לחטוף שם ישראלים לבין זו הגורסת כי יש להתמקד בניסיונות חטיפה בישראל ובשטחים.
המדיניות המסורתית של חמאס מאז הקמתו היא לעשות פיגועים רק בתוך שטחי "פלשתין ההיסטורית". לחמאס יש נציגויות ושלוחות במדינות זרות כמו בטורקיה, לבנון וקטאר והוא גם יכול להיעזר בארגונים כמו חיזבאללה או "האחים המוסלמים" למבצעי חטיפה של ישראלים בחו"ל. עלתה גם הצעה בחמאס להקים ארגון-קש בחו"ל, שיתמחה בחטיפות ישראלים ובפיגועים, כמו ארגון "ספטמבר השחור", שהוקם על-ידי יאסר ערפאת בשנות ה-70 כזרוע חשאית של תנועת פתח לביצוע פיגועים בחו"ל, אך הנהגת חמאס דחתה אותה על הסף. צמרת חמאס חששה שמהלך כזה יסבך אותה עוד יותר עם הקהיליה הבינלאומית, במיוחד לאחר ההצהרה האחרונה של ממשלת בריטניה, כי תנועת חמאס היא "ארגון טרור", הצהרה אשר אומצה גם כחוק על-ידי הפרלמנט הבריטי, וגרמה נזק כבד לתנועה ולמערך גיוס הכספים שלה.

תאריך:  07/01/2022   |   עודכן:  07/01/2022
+הנכבה בשירה העברית
08:09 07/01/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מצפה שמערכת החינוך בישראל תגלה פתיחות  ▪  כאשר בשיעורי ההיסטוריה ומורשת הקרב לומדים על מבצע "דני", תאזור המערכת אומץ ותפתח דיון בשיעור, המקשיב גם לקולו של משורר כדוגמת יעקב אורלנד

מבצע דני
+תגובה למאמר של אמל עוראבי
08:08 07/01/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

והנה קם מנהיג ערבי אמיץ בישראל, מנסור עבאס, שאת שמו לא הזכרת לאורך כל המאמר, והגיע להסכם עם הממשלה החדשה, שהיא קואליציה של מפלגות ימין-מרכז-שמאל, שגם אותה אינך מזכיר כלל, ואת פירות ההסכם הערבים ודאי כבר חשים

עבאס. אמיץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ארבעה ישראלים נפצעו קל בפיגועי אבנים בגוש-עציון
07:49 07/01/22  |  עידן יוסף

נהגת ישראלית נפצעה קל בפיגוע בצומת הטי בגוש-עציון, סמוך לאפרת. אבנים הושלכו בידי מחבלים פלשתינים אל הרכב שבו נסעה. היא פונתה לבית החולים שערי צדק. בנוסף, נזרקו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים באזור תקוע. שלושה ישראלים נפצעו במצב קל וטופלו במקום בידי הצבא.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון חמאס מתכנן לחטוף ישראלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר להמשיך כך עם החמאס
קורא  |  7/01/22 17:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
עבאס ירה את יריית הפתיחה של האחים המוסלמים - השתלטות טריטוריאלית (נגב נגב) וכלכלית על ישראל, שמגישה לו את המדינה על מגש הכסף    ולקינוח, לתפארת הממששת המנון עבאס
איתן קלינסקי
הקידה של אברהם בפני בן עם זר, יליד הארץ הזו, היא אקט של הערכה ורכישת כבוד לכל החיים כאן לפניו    קבלת נימוסיהם ואורח חייהם ומעל הכל רכישת כבוד לאחר
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע למשלחת של בכירי פתח מרצועה עזה כי הוא מבטל את האטלטימטום שנתן לישראל ומגבש תוכנית מדינית חדשה. התוכנית תובא לאישור בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף בעוד חודשיים, יו"ר הרש"פ מנסה לקנות זמן באמצעות מחזור רעיונות ישנים
איתן קלינסקי
קשה לקבל את עוצמת הפער בין המדברים בשמה של התורה במצוות היחס לגר ובין יחס פוגעני במציאות היומיומית כלפי הגר
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס נוקט במדיניות של "הליכה על הסף" ויוצר משוואות חדשות בשטח מתוך הנחה שישראל איננה רוצה במלחמה חדשה בגבול הרצועה. ישראל חייבת לעמוד על עמדותיה, ההתקפלות האחרונה של ישראל בכל הקשור לאסירים הביטחוניים והפרת הרגיעה בגבול הרצועה היא טעות שמתפרשת כחולשה ותעודד את חמאס להגביר את הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il