X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני מעדיף להפסיד את כל כספי מאשר לקבל 10% בהסדר נושים אני עומד על כך שבעל החברה יפשוט את הרגל ויוטבע על מצחו אות קין של פושט רגל, ולא יישאר בקהיליית העסקים כאזרח מכובד שנקלע לקשיים
▪  ▪  ▪
פשיטת רגל ביפן [צילום: AP]

אני לא קיצוני, מצדד בדרך הביניים, אני לא טהרן באתיקה, ביחסי חוץ ובכלכלה, אבל בכמה נושאים אני לא מסכים בשום פנים לפשרות. אני מתנגד נחרצות לתספורות באגרות חוב של חברות של אילי הון, שממשיכים להיות מילירדרים ורק כלפי בעלי אגרות החוב הם רוצים לעשות תספורות. אותו דין לגבי הסדרי נושים עם אילי הון שבהם הבנק מוותר אפילו על 90% מהחוב, בעוד שהבנק לא מוכן לוותר דבר על החוב של עוסקים קטנים, כפי שנוכחתי פעמים רבות, כשעסקתי בהבראה פיננסית של חברות.
אני מעדיף להפסיד את כל כספי מאשר לקבל 10% בהסדר נושים. אני עומד על כך שבעל החברה יפשוט את הרגל ויוטבע על מצחו אות קין של פושט רגל, ולא יישאר בקהיליית העסקים כאזרח מכובד שנקלע לקשיים. אני מדבר כמובן רק על אילי הון שממשיכים בחיי הפאר שלהם ולא על בעל דירה שלא מסוגל לשלם את המשכנתא או בעל עסק קטן שנקלע לקשיים ומצבו הכספי גרוע בכל המובנים, הוא חסר כל, ונכסיו אינם מועברים לסבתא, לאישה ולילדים כמו אצל אילי ההון הנוכלים, שהם לא אלה שפושטים את הרגל אלא הנושים המסכנים שלהם. בכלל, צריך לעשות רוויזיה של חוקי החברות בערבון מוגבל.
לא להגיע לקיצוניות של ימי דיקנס כשבעל חוב היה נשלח לבית הסוהר עד שיפרע את חובו, אבל לפחות שפושט רגל או עושה תספורת ינודה מעולם העסקים לצמיתות, לא לשבע שנים. שיוטבע עליו קלון ניצחי, כמו על פושע. הבעיה היא שלא בטוח שכל האזרחים יסכימו לנדות את הספרים והפושטים, כי הם כיום רואים בהם מודל לחיקוי ולהערצה, ממשיכים להזמין אותם למסיבות, כי הרי צריך למקסם את הרווח, על חשבון הנושים, המדינה והחברה.
כך חברה או איל הון שלא משלמים מיסים כמו כולנו, ינודו מקהל ישראל ולא יעשו איתם עסקים או יקנו את המוצרים שלהם, יעבדו אצלם, גם אם הם מתכננים מס כחוק, כי זה לא מוסרי ולא אתי ליהנות מכל שירותי המדינה בלי לשלם מיסים. אותם אילי הון הם גדולי המבקרים נגד החרדים שלא נושאים בעול, לא עובדים ולא משלמים מיסים. אך הגמל אינו רואה את הדבשת שעל גבו, ולהם מותר לא לשלם מיסים, אך ליהנות מהביטחון שנותנים להם צה"ל, המשטרה, מהתחבורה, מהתשתיות, מהחינוך והבריאות. מי ישלם את המיסים, רק מעמד הביניים?
צריך גם לשנות את חוקי המס. להטיל מיסים הרבה יותר גדולים על חברות, על העשירים, מיסי ירושה, כמו בסקנדינביה, שבה העסקים פורחים, והאזרחים מקבלים את השירותים הטובים ביותר. אלו הארצות הכי משגשגות כמותית וערכית וגם הכי אתיות. בדיוק ההפך מאשר בישראל. כי דבר אינו זולג מהעשירים למעמד הביניים ולעניים כפי שהוכיחו כל המחקרים של חתני פרס נובל כשטיגליץ. זה הכל שטיפת מוח שהניאו ליברלים מפמפמים לנו, פייק ניוז. מי שלא משלם את המיסים שהוא אמור לשלם כמו כולנו הוא פושע אתי, כמו עושה תספורות, כמו פושט רגל.
ובענייני דיומא - בדיוק על-פי אותו ההגיון, אני מתנגד לעסקת הטיעון המתרקמת עם בנימין נתניהו, כמו שאני נגד רוב עסקות הטיעון הנרקמות מהנימוק העקום שהעומס גדול על בתי המשפט. שיכפילו וישלשו את מספר השופטים, שיקצו תקציבים גדולים לשם כך, כי העומס הקיים הוא שערורייה, יש בכך עיוות דין ועינוי דין. אבל זה לא נימוק להגיע לעסקות טיעון. במקרה של נתניהו זה בזבוז זמן כי הוא לא ישנה את הרגלו לשסות ולפלג, ימשיך לשחק את תפקיד הקוזק הנגזל, יגיד שתפרו לו תיק ובגלל שלא היה צפוי לו משפט הוגן נאלץ להודות על עבירות שהוא לא עשה. הוא יהיה קדוש מעונה ועדת מעריציו ימשיכו לסגוד לו.
אין שום אינטרס ציבורי, וזה שאהרן ברק תומך בזה רק מחזק את דעתי, כי אני מתנגד לאקטיביזם השיפוטי שלו ולקביעה הגזענית שלו על דין בוזגלו, כפי שכתבתי על כך במאמריי ובספריי. העשירים, החשובים, החזקים, תמיד מסתדרים. נותנים להם עונשים מופחתים, מגיעים איתם להסדרי טיעון, בעוד שעם האזרח הקטן ממצים את הדין עד תומו. זה ממש לעג לרש שדווקא ברק של דין בוזגלו נוקט במדיניות הפוכה כלפי נתניהו ומערער את צדקת טיעוניו. אני גם לא חסיד של מנדלבליט, עוד מפרשת הצוללות, שהייתה הפרשה הכי חשובה לבדיקה, יחד עם פרשת המניות, ודווקא אותן לא בודקים לגבי נתניהו ועוסקים בשמפניות, סיגרים ומאמרים בוואלה. מי שהחליט על כך הוא מנדלבליט, ומי שמגיע לעסקת טיעון הוא מנדלבליט. אבל זה לא יעזור לו - נתניהו ימשיך לערער את האמון במשטרה, בפרקליטות, ביועץ המשפטי ובבתי המשפט. כי הוא לא יכול לשנות את הרגליו, לא בגיל 72. ולכן צריך למצות איתו את הדין... כמו עם בוזגלו!

תאריך:  19/01/2022   |   עודכן:  19/01/2022
+משפט נתניהו - האם ההר הוליד עכבר
12:06 19/01/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

הזלזול המופגן בזכויותיו של ראש הממשלה, ויותר מכך, הצורך להפגין זלזול זה קבל עולם ומלואו ובכלל זה במותב שלמולם ובדיעבד, גם באזרחי מדינת ישראל, אומר דרשני

מגל. בדרך ל-7 מיליון [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נושאים שאסור להגיע עליהם לעסקות טיעון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבות שאסור לפרסם
שאול א.  |  19/01/22 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
ח"כ ביבי יתעתע בפרקליטות שנה תמימה    הוא סיכם עם בני גנץ ולא קיים; הוא הגיע לסיכום עם יצחק (בוז'י) הרצוג ולא סגר
איתמר לוין
השתקן מבין שלושת השופטים קבע שחוקרו של ניר חפץ הציב לו משוואה: תדבר ואז נטפל בבעיותיך הרפואיות    מה שעולה מן העדויות חייב להביא לבדיקה מעמיקה של המתרחש בלהב 433
איתמר לוין
יניב פלג אמר לחפץ, בהתייחסו לשמירה על זכות השתיקה: "תשובה אחד שווה לך את כל הגירודים האלה והבלגן הזה והחוסר שינה הזה"    השופט שחם לפלג: יצרת משוואה - זו הבנה סבירה של הדברים
דן מרגלית
הוא, בנימין נתניהו, הצירוף של גוליבר ורובין הוד ורובינזון קרוזו בעיני הנוהים אחריו כהולכים אחרי החלילן מהמלין, מסתלק מהמערכה? ומשאיר את האומה טרף לפרקליטות?
אפרים הלפרין
תפירת תיק לא מתחילה מכלום, לתפירת תיק במדינה דמוקרטית בד"כ יש בסיס    אינני זוכר איזה תיק נחקר קודם, אך בעניינו של נתניהו כל זיק של תיק, העלה לדעתי מדורה גדולה בפרקליטות ובמשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il