X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרויקטים חדשים יצרו במהלך העשור הקרוב, "סיטי" חדישה ומודרנית בלב ליבה של בת ים, "סיטי" שתהנה לא רק מהממשק התחבורתי, 10 דקות נסיעה ללב תל אביב, אלא גם מהיותה ממוקמת בסמוך לאחד החופים היפים ביותר בארץ
▪  ▪  ▪
חוף יפיפה [צילום: משה שי/פלאש 90]

כל מי שקרא את הפרסום לאחרונה אודות שדרוג קניון מלחה המיתולוגי בירושלים, יבין למה אנחנו, בקבוצת מזרחי ובניו, רואים את העיר בת ים כעיר המגורים והעסקים העתידית של מדינת ישראל (ות"א הקטנה).
בפרויקט מלחה בירושלים מדובר על תוספת נכבדה של 90 אלף מ"ר, כולל שני מגדלים בני 18 קומות כל אחד עם דירות שיוקצו בעיקר לדיור מוגן וכן תוספת משמעותית של שטחי מסחר, פנאי ובילוי, כולל טיילת אטרקטיבית.
מודל זה, המבוסס של עירוב שימושים, ועל שדרוג פרויקטים עירונים קיימים, ינחה אותנו במהלך העשור הקרוב, ובכלל, בפיתוח בת ים והפיכתה לעיר אטרקטיבית ותוססת, ובעלת שימושים מעורבים בבנייה מודרנית וחכמה. זה המקום להזכיר - אני הייתי זה שלפני 35 שנה נלחמתי להקים ולפתח בעיר בת-ים פרויקטים גדולים של עירוב שימושים באזור התעשיה המיותר שהיה ונשאר בלב העיר בת-ים!
בת ים, לפרוטוקול, החמיצה במשך עשרות בשנים את הפוטנציאל שלה, זאת למרות שהיא נהנית ממיקום ונגישות מעולים ומרצועת חוף ים ארוכה בת 3.5 קילומטרים, מהיפות ביותר בארץ. הסיבות לכך רבות ושונות, ובמיוחד חוסר מעש, ביורוקרטיה מיותרת וקבלת החלטות מוטעות של מקבלי ההחלטות בעירייה.
בדומה לקניון מלחה, הממוקם בממשק מיידי לציר בגין, ה"נתיבי איילון", של הבירה ולרכבת הקלה, כך גם בבת ים, כל הפרויקטים המתוכננים ימוקמו במרחק הליכה של עד דקות ספורות מתחנת הקו האדום של הרכבת קלה ויתאפיינו בשימושים מעורבים מובהקים.
כמו-כן מתוכננת להיות, במקביל לתחנת הרכבת הקלה, תחנה מרכזית של ה"מטרו" באותו מיקום, מה שיהפוך את בת ים בכלל, ומרכז העיר בפרט, לממומשק ומונגש לא רק לתל אביב, אלא לכל רחבי גוש-דן.
פרויקטים אלה יצרו במהלך העשור הקרוב, "סיטי" חדישה ומודרנית בלב ליבה של בת ים, "סיטי" שתהנה לא רק מהממשק התחבורתי, 10 דקות נסיעה ללב תל אביב, אלא גם מהיותה ממוקמת בסמוך לאחד החופים היפים ביותר בארץ.
כמו-כן חשוב לזכור כי נכון לעכשיו רמות המחירים בבת ים הינם כמחצית בלבד לעומת העיר העברית הראשונה, עובדה שללא ספק תשתנה משמעותית במהלך השנים הקרובות, בין אם מדובר בנדל"ן לגמורים או נדל"ן עסקי.
המקביל לשדרוג מלחה בבת ים, יהיה קניון הבתימון, שהינו ותיק ומיתולוגי לכל תושבי העיר, והתוספת של "מגדל אברהם", מגדל מודרני בן 50 קומות, שהיה מבנה משולב עם הבתימון וכולל מגורים, מלון, משרדים, מסחר, מגורים ודיור מוגן.
המקבילים למגדלי עזריאלי בתל אביב, יהיו 4 מגדלי "מזרחי סיטי סנטר" שיכללו כ-225,000 מ"ר, 50 אחוזים יותר ממגדלי עזריאלי(!) ויהוו את מרכז העסקים הגדול ביותר במדינת ישראל ושיכלול אף הוא שימושים מעורבים, עסקים, משרדים, מסחר, מגורים ודיר מוגן ומלונאות.
כמו-כן יוקמו גם הפרויקטים "אטלנטיס", "סי וויו", "מגדלי פארק הים", "הצדף", "הפנינה", "סי ליין" ועוד, הממוקמים במרחק הליכה הן לתחנת הרכבת הקלה והמטרו העתידי והן בממשק קרוב לחוף הים.
כל אלה, להערכתנו, יציבו כבר במהלך העשור הקרוב את העיר בת ים במקום אחר לגמרי, הן מבחינת מיתוגה כעיר עסקים מובילה, שלא לדבר על מחירי הנדל"ן למגורים ועסקים, משרדים ומסחר שיביאו לשגשוג ושדרוג העיר, זאת כמובן בתנאי שקברניטי העיר וכן הוועדה המחוזית יתעוררו ויפעלו ביחד איתנו היזמים ולא יתקעו את תהליכי התכנון הייזום והביצוע כפי שלצערנו קורה כיום.
בנוסף על מקבלי ההחלטות לסלק את התוכנית האווילית בי/600 השגויה מעל סדר היום, שלא נמשיך את הכשלון של תוכנית בי/400 הקודמת שבמשך 25 שנה לא בנו על פיה אפילו לא בניין אחד לרפואה.

הכותב הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  18/01/2022   |   עודכן:  18/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ההחפצה של ההון האנושי, בני עמים זרים, העומסים על כתפיהם את כל העבודה הקשה עם פגועי גוף ועם זקנה תשושה, זו פגיעה קשה בכל ערכי פרשת "משפטים" אותם אנחנו נקרא עוד שבועיים בבתי הכנסת ברטט של יראה וכבוד לערכים אלו
ציפורה בראבי
דווקא ברגעים קשים אנחנו מגלים בעצמנו כוחות מיוחדים שלא הכרנו    חשבנו מכשול - והנה מדרגה    כדאי לקחת פסק זמן לבדיקה מחודשת
דן מרגלית
הוא, בנימין נתניהו, הצירוף של גוליבר ורובין הוד ורובינזון קרוזו בעיני הנוהים אחריו כהולכים אחרי החלילן מהמלין, מסתלק מהמערכה? ומשאיר את האומה טרף לפרקליטות?
אלי אלון
אסון מחריד התרחש השבוע לפני 20 שנה ב-11 בינואר 2002 בתל אביב    משפחה שלמה: אב המשפחה האדריכל נמרוד אייל (57), אשתו הרופאה ד"ר דליה אייל (53) ובנם יחידם אסף (24), סטודנט למשפטים נמצאו מתים בדירתם בשכונת היוקרה רמת אביב ג' בעיר
אביעד ויסולי
קמפיין ההתרמה אינו יוזמה של נתניהו והוא בכלל אינו מעורב בו. כספי התרומות לא יינתנו לנתניהו ואין לו כל שליטה עליהם. ועל כן נתניהו אינו זקוק לכל "אישור" מוועדת האתיקה של הכנסת או מכל פוליטרוק אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il