X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני תוהה למה עלינו להתבייש כל כך בממצאי מגזין כלכלי בינלאומי כה מכובד. שכן יש גם צד חיובי בפרסום של "אקונומיסט", צד שכולנו נוכל לנצל על-מנת לחזק את המומנטום של הפיכת תל אביב לעיר עולם מבוקשת
▪  ▪  ▪
עיר עשירה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

הפרסום מהחודש שעבר של השבועון היוקרתי "אקונומיסט", לפיו תל אביב הפכה להיות העיר היקרה בעולם, לפני לונדון, ניו-יורק, פריז, טוקיו ומוסקב-ה, זכה לקיתונות של רותחין בתקשורת ובציבור הרחב. במיוחד נגעה הביקורת ביוקר המחיה המשתולל בישראל בכלל, ובעיר תל אביב בפרט, וכמובן גם ברמות מחירי הדיור, המאפשרות רק לבעלי ממון לרכוש דירה בעיר העברית הראשונה.
אולם, וזה אולם גדול, אני תוהה למה עלינו להתבייש כל כך בממצאי מגזין כלכלי בינלאומי כה מכובד. שכן יש גם צד חיובי בפרסום של "אקונומיסט", צד שכולנו נוכל לנצל על-מנת לחזק את המומנטום של הפיכת תל אביב לעיר עולם מבוקשת.
לפרוטוקול, עד כה, ולמרות שחלפו כמעט 20 שנה מאז הכרזת אונסקו עליה כ"עיר לבנה" ולמרות כינויה "מדינת תל אביב" על-ידי כולנו, לא זכתה תל אביב להתחרות עם הערים המובילות בעולם מבחינת כמות התיירים והמשקיעים.
עובדה: ערי עולם, שהיו ממוקמות הרחק מתחת לתל אביב ברשימת הערים היקרות, דוגמת פריז ורומא, זוכות מדי שנה לעשרות מיליוני ביקורים של תיירים מכל רחבי העולם, מה שמביא אליהן באופן טבעי השקעות של מיליארדים רבים, בנדל"ן ובכלל. תצעדו בשאנז אליזה הפריזאי או אוקספורד סטריט בלונדון או ויה דל קורסו ברומא, ותשמעו בליל שלם של שפות ותחושו באווירה בינלאומית.
נכון, גם בתל אביב שלנו קרו במהלך עשורים אלה לא מעט דברים טובים, גם כתוצאה מהכרזת אונסקו וגם הרבה בנייה חדשה של מגורי יוקרה שהתאמו ככפפה למשקיעים זרים, רוב רובם יהודים מהתפוצות, כולל מספר רב של בניינים עם לובי, שומר וחברת ניהול, כמקובל בכרכים המובילים בעולם.
פרסום ומינוף
אולם עדיין מדובר בטיפה בים לעומת מה שקורה ברחבי העולם, בעיקר משום שתל אביב איכשהו התחברה תודעתית למזרח התיכון ולאו-דווקא למערב אירופה וצפון אמריקה, זאת למרות שמי שישוטט כיום ברחבי העיר העברית הראשונה, יראה מספר גדול ללא תקדים של מנופים הבונים מגדלים בעלי שימושים מעורבים ובכמות שלא תבייש שום עיר מובילה אחרת ברחבי תבל.
לכן אני רואה את הפרסום ב"אקנומיסט" דווקא כחיובי מאוד(!) ברמה התודעתית והמיתוגית ובד בבד אני רואה כטעות את הביקורת הקשה שהוטחה בממצאי השבועון ושהייתה, לטעמי, אינסטינקטיבית היישר מהמותן, זאת במקום לחשוב אסטרטגית קדימה. לטעמי זוהי הזדמנות פז להשקיע במיתוג, פרסום ומינוף העיר העברית הראשונה כ"נומרו אונו" בתבל. את זאת יוכלו לעשות לא רק הפוליטיקאים מקבלי ההחלטות, בממשלה ובעירייה, אלא גם אנחנו, אנשי קהילת הנדל"ן.
נכון. אין כלל ויכוח על כך שתל אביב הינה כיום עיר עשירה שמתגוררת בה בעיקר אוכלוסייה אמידה. נכון, היא מפוקקת לעילא ולעילא ובלתי אפשרי למצוא בה מקום חנייה לרפואה. אולם תופעה זו, לפרוטוקול, מאפיינת את כל הערים המובילות בעולם. נוכל כעת בנקל להפוך אותה לחוד החנית התודעתי של מדינת ישראל כשבסופו של דבר, כך אני מאמין, זה ישפיע גם על מיתוג מדינת ישראל כולה.
ולמי שתוהה ושואל - את בעיית המחסור בהיצע דיור לזוגות צעירים, כמובן, צריך יהיה לפתור, אבל אין לכך כל קשר לעובדה שהבירה הכלכלית שלנו הגיעה למקום הראשון בעולם. הבה נפריד בין שני הנושאים שאינם קשורים בעליל זה לזה!

הכותב הוא יועץ ניהול ואחזקת מבנים וניהול נכסי יוקרה ובעלי עידן ש.נ.י.
תאריך:  25/01/2022   |   עודכן:  25/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה סמוכה מושיוב
גודלה של משפחתי היה בעוכריי, והוא מצביע על נחשלות! בעיקר לאור העובדה שהמשאבים היו מוגבלים, ולא ניתן היה לספק את כל צורכי הבית והילדים, כי הגענו לארץ חסרי כל ממדינת עולם שלישי והיא השפיעה על הילודה, על השפה, על המבטא, על צבע העור, ועל הרבה דברים שאותם מי יספור
יוסף קנדלקר
עם מותו התחילו להקדיש לו תוכניות לזכרו ומשוררים רבים שעברו איתו כברת דרך סיפרו על האיש המוכשר והמיוחד הזה, זה שהשאיר לנו כאן, מקיבוץ ועד תלמידי ישיבה, מורשת מפוארת של שירים שכולנו מכירים
יוסף אליעז
מוזר מאוד שראש הממשלה נפתלי בנט נמנע מהצבעה ושרת הפנים איילת שקד הצביעה נגד הקמתה    כיצד זה החליטה הממשלה הנוכחית להזמין שלוש צוללות נוספות אחרי שבני גנץ, גבי אשכנזי ולמעשה גם כל החברים בקואליציה טענו כי אין כל צורך בשלוש הצוללות שהזמין נתניהו?
יורם אטינגר
ערב הפלת שלטון השאה, דיווח שגריר ארה"ב בטהרן, וויליאם סאליבן, שחומייני והצבא הם אנטי-קומוניסטים, "חומייני יהיה גנדי-אירני, והבחירות הצפויות באירן יביאו להקמת ממשל איסלאמי פרו-מערבי..."
משה ניסנבוים
החרם נגד בנק לאומי ששינה את הציבוריות הישראלית    הקריאה חסרת התקדים הזו קוימה על-ידי הציבור החרדי, שמשך בהמוניו את פיקדונותיו מבנק לאומי והעביר את חשבונותיו לבנקים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il