X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס "עושה שרירים" ודוחה הצעה אמריקנית בנושא תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם המועצה המרכזית של אש"ף שתתכנס בקרוב צפויה לאשר את המשך התשלומים למחבלים ולמשפחות "השהידים" למרות הלחצים של ארה"ב וישראל
▪  ▪  ▪
אסירים ביטחוניים [צילום: דורון הורוביץ/פלאש 90]
לטשטש את האמת
נושא תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם הוא משבר מתמשך בין הרש"פ לישראל וממשל האמריקני. מבחינתו של יו"ר הרש"פ מדובר ב"קו אדום", אולם הוא מוכן לגלות גמישות ולהשתתף בניסיונות האמריקנים לטשטש את האמת ולנסות לצבוע את התמיכה במחבלים בצבע של "צעדים הומניטריים" כדי להימנע ממשבר. בפועל, התשלומים למחבלים ובני משפחותיהם לא ייפסקו.

חסן עבד רבו, בכיר במשרד לענייני אסירים של הרש"פ אומר כי הרש"פ דוחה את ההצעה האמריקנית להעביר את תשלום השכר החודשי לאסירים הביטחוניים הפלשתינים למשרד הרווחה של הרש"פ. גורם בכיר ברש"פ אומר כי ההצעה הזו הינה "משפילה".
ההצעה האמריקנית הועברה לרש"פ בניסיון לפתור את המחלוקת בין ממשל ביידן לרש"פ על תשלום משכורות לאסירים הביטחוניים ולבני משפחותיהם. הממשל מקבל את העמדה הישראלית כי התשלומים החודשיים האלה מעודדים פעולות טרור ומנסה למצוא לה פתרון. הנושא הזה נמצא במרכז הדיאלוג של ממשל ביידן עם הרש"פ, ועל-פי גורמים אמריקנים הוא מעכב את הפתיחה מחדש של משרדי אש"ף בוושינגטון והקונסוליה האמריקנית בירושלים שנסגרו בתקופת ממשלו של דונלד טראמפ.
חסן עבד רבו אמר לעיתון "א-שרק אלאווסט" ב-27 בינואר כי הנושא הזה איננו נמצא על הפרק וכי הדבר אינו עלה בקנה אחד עם הלך הרוח הלאומי הפלשתיני. "האסירים הם לוחמים וההצעה להעביר אותם למשרד לעניינים סוציאלים הם ניסיון להפוך את המאבק של עמנו ל"פשע" ואנו דוחים זאת".
חסן עבד רבו הגיב על דיווח באתר N12 הישראלי כי ממשל ביידן הציע לרש"פ לחדול מתשלום משכורות לאסירים ביטחוניים כלואים ואלה ששוחררו בתוך שלוש שנים ולעבור לתוכנית של תשלומי רווחה. במסגרת ההצעה, האמריקנים הציעו לרש"פ לאשר לה למנות יועץ משפטי שייצג את הרש"פ בוושינגטון במקום לפתוח מחדש את נציגות אש"ף בוושינגטון שנסגרה על-ידי הנשיא טראמפ.
גורמים ברש"פ אמרו כי הכוונה היא שכל האסירים הביטחוניים מעל גיל 60 ומעלה יוכרזו ככאלה שיצאו לפנסיה ויקבלו קצבאות מהרש"פ, האסירים הביטחוניים מתחת לגיל 60 יקבלו משכורות כאילו הם פקידים ברש"פ. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מחפש דרכים "להלבין" את פעילות התמיכה של הרש"פ באסירים הביטחוניים מבלי לעורר את זעמן של ארה"ב וישראל.
חוק האסירים ברש"פ קובע כי על הרש"פ לשלם משכורות או קצבאות לאסירים ביטחוניים הכלואים בישראל ולבני משפחותיהם בגין פעולות טרור שביצעו נגד ישראל. העיקרון המנחה של החוק הזה הוא שככל שהעונש שקיבלו האסירים ממערכת המשפט הישראלית גדול יותר, או הפגיעה שגרמו לישראלים היא חמורה יותר, כך גדלה המשכורת שלה זוכים המחבלים. פירוש הדבר הוא שמחבלים שהורשעו ברצח ישראלים א בניסיון לרצח מקבלים משכורות גבוהות מהרש"פ וזה תמריץ הדוחף צעירים פלשתינים לבצע פיגועי טרור כדי לקבל תמיכה כספית מהרש"פ עבורם ועבור בני משפחותיהם.
התשלומים החודשים למחבלים הפלשתינים נעים מסכום של 2,000 ש"ח בחודש ועד ל-12 אלף ש"ח בחודש, רוצחי ישראלים שנדונו למאסרי עולם מקבלים כל חודש סכום של 12 אלף ש"ח. על-פי גורמים פלשתינים, הנושא הזה עלה בפגישה האחרונה של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בביתו בראש העין אך הם לא הגיעו להבנות. על-פי הערכות, הנושא גם עלה בפגישה בין שר החוץ יאיר לפיד לבכיר הרש"פ חוסיין א-שיח' אך גם שם לא היו שום הסכמות. גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי מדובר ב"הצעה מעליבה" שמטרתה להציג את "לוחמי החופש" הפלשתינים כ"מקרים סוציאלים".
גורמים בכירים בישראל אומרים כי ההצעות האמריקניות נועדות להתגבר על חוק "טיילור פורס" האמריקני למלחמה בטרור ועל "חוק הקיזוז" הישראלי שעבר בכנסת בתקופת ממשלת נתניהו. על-פי החוק הזה, ישראל אמורה לנכות מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרש"פ מדי חודש את הסכומים שהרש"פ מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם.
דוברת מחלקה המדינה גלינה פורטר אמרה בסוף השבוע שעבר כי מדיניות הממשל היא ארוכת טווח וכי הוא מעודד רפורמה במערכת תשלומי האסירים. היא הסבירה כי הקונגרס האמריקני חוקק חוקים שעוצרים את הסיוע האמריקני לרש"פ בגלל תשלום המשכורות לאסירים. באחרונה החלה הרש"פ לשלם משכורות לאסירים ולבני משפחותיהם באמצעות הדואר הפלשתיני במקום דרך הבנקים כפי שהיה נהוג מחשש שישראל תטיל סנקציות על הבנקים הפועלים בתחומי הגדה.
נושא תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם הוא משבר מתמשך בין הרש"פ לישראל וממשל האמריקני. מבחינתו של יו"ר הרש"פ מדובר ב"קו אדום", אולם הוא מוכן לגלות גמישות ולהשתתף בניסיונות האמריקנים לטשטש את האמת ולנסות לצבוע את התמיכה במחבלים בצבע של "צעדים הומניטריים" כדי להימנע ממשבר. בפועל, התשלומים למחבלים ובני משפחותיהם לא ייפסקו. גורמים בכירים בפתח אומרים כי הנושא יידון בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף ב-6 בפברואר וכי צפוייה להתקבל החלטה כי אש"ף ימשיך לשלם את המשכורות לאסירים הביטחוניים ולמשפחות "השהידים" למרות הלחצים השונים.

תאריך:  31/01/2022   |   עודכן:  31/01/2022
+נחתם צו הריסה לקומה בביתו של המחבל שרצח את יהודה דימנטמן
18:42 31/01/22  |  עידן יוסף

מפקד פיקוד המרכז חתם (ב') על צו החרמה והריסה לקומה בה התגורר המחבל ג׳ית ג'ראדאת. הצו נמסר למשפחתו. המחבל אשר התגורר בכפר סילת אלחארת'יה, ביצע עם חברי חוליה נוספים פיגוע ירי ב-16 בדצמבר 2021 שבו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל הי"ד ונפצעו שני אזרחים ישראלים נוספים.
הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה לבג"ץ כנגד הצו.

+גנץ: לא נקדם בממשלה הזו הסכמים מדיניים
17:19 31/01/22  |  עידן יוסף

שר הביטחון בני גנץ השיב בכנסת על הצעת אי-אמון בנוגע לשיח שאותו הוא מקיים עם הרשות הפלשתינית: "החלשת הרשות הפלשתינית חיזקה את החמאס ופגעה בביטחון ישראל. לא נקדם בממשלה הזו הסכמים מדיניים - אך נשמור על אופק מדיני ועל האינטרס הביטחוני והבינלאומי שלנו".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ מסרבת לרפורמה בתשלומים למחבלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - איש עם שלד בארונו, סיכול מאמצים, לא דיווחו והזוי    "א̤ל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    שבת שלום וחודש טוב
מנואל טרכטנברג, דרור שלום
המכון למחקרי ביטחון לאומי הציג השבוע את הצעותיו לתפיסת הביטחון של ישראל לשנת 2022    ההקדמה למחקר מצביעה על האתגרים המרכזיים - בישראל, בסביבתה המיידית ובזירה העולמית - ומציעה קווי פעולה להתמודדות איתם
ארי בוסל
עד כמה טוב שיש עדיין שומרים על חומותייך ירושלים    בספרו החדש "עימות עזה 2021" ד"ר ג׳ונתן שנזר לא חוסך שבטו מהתקשורת בארה"ב, שאפילו לא טורחת לבדוק מה באמת קורה בשטח ומדווחת לא רק בצורה שטחית כי אם גם מגמתית לחלוטין
דן מרגלית
מי שלא התרגש כאשר ביבי התערב כמו ברוסיה הסובייטית להחליף חברי ועדה למתן פרס ישראל יכול להבין עתה כמה האיש הזה שכיהן בראשות ממשלת ישראל מסוכן לדמוקרטיה
יעקב קורי
למה לנו להתפלא על קוצר הראות של סטלין, צ'מברליין או דלדיה? כאשר ישראל, כשערפאת היה במצב הכי קשה שלו, אחרי שסילקו אותו מירדן בספטמבר השחור ומלבנון במלחמת לבנון, והיגלו אותו לטוניסיה הרחוקה, כשלא היו לו משאבים והיה בפשיטת רגל, כשהיה הרחק מהזירה הפלשתינית, כשכל העולם הפנה לו עורף, באו האבירים על הסוס הלבן, סוס השלום ואוסלו המושלגת, וגאלו אותו מגלותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il