X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
את הקשר בין המלחמה במגיפה ובין המלחמה באויב האירני כפי שמתבטא באיום הטילי על ישראל, יצר ראש הממשלה, בשני המקרים המלחמה נגד האיומים האלה היא מאוד יקרה. את קורבנות המגפה נדרשנו להכיל, האם גם את קורבנות הקסאמים נידרש להכיל? הכלה של קורבנות הקורונה מציבה אותנו על מדרון חלקלק גם באיום הטילי, הכלה מודעת של מתים היא סוויץ' שזז בראש, וברגע שזז, בד"כ אינו חוזר
▪  ▪  ▪
להכיל טילים [צילום: וחיד סאלמי, AP]

אנו מתמודדים נגד טילים משני סוגים. טילי החמאס, וטילים ויראליים מסוג קורונה. הטילים האלה לא עולים כמעט כלום אך הם מאוד מזיקים. ההגנה מפניהם עולה לנו הון עד כדי השבתת המשק או חלקו, עד כדי השבתת לימודים או חלקם.
בניגוד לממשלה הקודמת, ממשלה זו החליטה "להכיל" את קורבנות המגיפה, עשרות ביום, למעלה ממאתיים בשבוע האחרון, מאות בחודש האחרון, לכאורה על-מנת לשמור על החוסן הכלכלי של המדינה.
יש שיאמרו שקשה לחלוק על המדיניות הזו, הכלכלה היא של כולנו, המוות הוא פרטי, ולכן את המתים יש להכיל. איך בדיוק אמרה איילת שקד שותפתו לדרך של ראש הממשלה? "קיבלנו החלטה - לחיות לצד הקורונה, להכיל מתים". בהמשך העירה השרה כי חיי אדם הם עולם ומלואו, וכי היה עליה להתנסח אחרת, כלומר: היא התכחשה לנראות של דבריה אך לא התכחשה למשמעותם.
ומכאן אני מדלג לנאומו הביטחוני/כלכלי של ראש הממשלה בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך באוניברסיטת תל אביב, שם הוא תיאר את האיזון הבריאותי/כלכלי במגיפה, ועל הכלל שנקבע שלא משביתים את המשק (והתוצאה הברורה היא הכלת המתים). במקביל תיאר ראש הממשלה ביצה אשר לטענת גורמי ביטחון לא ממש נולדה, אשר תוזיל משמעותית את מלחמתנו בטילים קצרי טווח ורקטות, ותמנע את הצורך לשגר כיפת ברזל שעולה עשרות אלפי דולרים על-מנת ליירט טיל חמאסי שעלותו לאויבינו היא פעוטה.
חשבתי לייעץ לראש ממשלתנו להכיל, פשוט להכיל, גם בתחום הטילים. מדוע לגשר על השנה, שנתיים שלוש עד שיגיע דור הלייזר, בהוצאות ענק הנגרעות מתקציב הביטחון ומאוצר המדינה? אפשר פשוט לשמור על כיפת ברזל במחסנים, ולהכיל את המתים.
ומה יהיה על דעת הקהל? ובכן, כפי שאת עשרות קורבנות הקורונה היומיים העלמנו מהעמודים הראשונים ומתחילת המהדורות, אפשר גם את קורבנות הקסאמים ושאר הטילים להעביר לעמודים האחוריים, לא כן? להכיל ולדרדר, לדרדר ולהכיל. ואם אנחנו שותקים מול "הכלת" קורבנות הקורונה, מה ימנע מהשלטון להביא אותנו להכלת קורבנות הקסאמים? אנחנו פטריוטים, מה לא נעשה בשביל מדינה!
את הקשר בין המלחמה במגיפה ובין המלחמה באויב החמאסי כפי שמתבטא באיום הטילי על ישראל, יצר ראש הממשלה. בשני המקרים המלחמה נגד האיומים האלה היא מאוד יקרה. את קורבנות המגיפה נדרשנו להכיל. האם גם את קורבנות הקסאמים נידרש להכיל? מה שברור הוא שהכלת של קורבנות הקורונה מציבה אותנו על מדרון חלקלק גם באיום הטילי. הכלה מודעת של מתים היא סוויץ' שזז בראש, וברגע שזז, בד"כ אינו חוזר.

תאריך:  04/02/2022   |   עודכן:  04/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להכיל את המתים בשיטת בנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בימים האחרונים, אנחנו בקצב של
בני בנקר  |  5/02/22 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, טוען כי הסכנה האמיתית הנשקפת לישראל מתוכנית הגרעין האירנית היא ממרוץ החימוש הגרעיני ומהאפשרות לזליגת נשק גרעיני לקבוצות טרור, ולא מפגיעת פצצה אירנית בישראל    "הם לא רוצים לחזור לתקופת האבן"    חושף: לפני עשור הייתה לישראל תוכנית קונקרטית לדחייה של כל תוכנית הגרעין האירנית בשנתיים-שלוש    "גם אם ארה"ב לא הייתה תומכת - היא לא הייתה עוצרת אותנו"
עידן יוסף
ראש הממשלה מעריך שצה"ל יסיים לפתח מערכת שתאפשר יירוט של רקטות בעלות של כמה דולרים במקום בעשרות אלפי דולרים    במערכת הביטחון אומרים כי מדובר בזריית חול בעיניים וייקח שנים עד שהמערכת תהיה מבצעית
מנואל טרכטנברג, דרור שלום
המכון למחקרי ביטחון לאומי הציג השבוע את הצעותיו לתפיסת הביטחון של ישראל לשנת 2022    ההקדמה למחקר מצביעה על האתגרים המרכזיים - בישראל, בסביבתה המיידית ובזירה העולמית - ומציעה קווי פעולה להתמודדות איתם
עידן יוסף
צעיר מאירן שיטה בישראליות ממוצא פרסי והוביל לחקירת 15 אנשים ולכתבי אישום    כינה את עצמו "ראמבוד נאמדר" וחדר לקבוצות פייסבוק של יוצאי אירן, שם שוחח עם נשים
יוני בן-מנחם
חיסולו של קאסם סולימאני היה חשוב מאוד בכל הקשור לסיכול הפעילות המבצעית של כוח "קודס" במזה"ת וביצירת ההרתעה מול אירן אך חילופי הממשל בארה"ב משנים את תמונת המצב בשטח. אירן מתכוונת להגביר בשנה הקרובה את מלחמת ההתשה נגד הנוכחות הצבאית של ארה"ב בעירק ובסוריה כדי להביא לסילוקה משם כחלק ממסע הנקמה על חיסול סולימאני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il