X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ומה בינתיים? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
הפלונטר התל אביב
הפעם הטענה שלי היא כנגד העדר כיסוי לתחנות האוטובוסים, לאלה שהוזזו בשל הקמת קו הרכבת הקלה והנוסעים צריכים לעמוד גם בגשם עז חשופים

"השינוי בדרך" מודיעה עיריית תל אביב, אלא שהדרך פקוקה והשינוי תקוע
מדי חודשיים בצרוף לחשבון הארנונה מקבלים תושבי תל אביב איגרת מראש עירם. באיגרת של ינואר ופברואר פותח רון חולדאי ככה: "שתי שאלות שהתושבות והתושבים שואלים אותי הכי הרבה לגבי השינויים התחבורתיים - 1. למה השינוי הנחוץ לעיר שלנו. 2. ולמה זה קורה בבת אחת. ראש העיר עונה קצת באריכות שהסיבה הראשונה נעוצה בצפיפות שהולכת וגוברת. אשר לשינוי הוא היה צריך לקרות מזמן.
בהזדמנות זאת ראש העיר מזמין אותי לבקר בשדרות ירושלים ביפו כדי לראות את נסיעות המבחן של "הקו האדום" של הרכבת הקלה ואני תקוע ברחוב אבן-גבירול, שבו אמור להיות "הקו הירוק". מסיבה זאת מדי פעם קטע של הרחוב באורך כמה מאות מטרים הופך מארבעה נתיבים, שניים בכול צד, לשני נתיבים. בין השאר, כפי שכבר הערתי, מוקדי ציבור חשובים כמו מגדל המאה שבו מרוכזים בין היתר עשרות מרפאות מקצועיות, חסרים תחנות לאוטובוסים והחולים צריכים להשתמש בדרך עקלקלה כדי להגיע למקום, או לקחת מונית פרטית, שגם היא לא יכולה לעצור במעבר חציה במקום.
גשרון זמני שיאפשר את הנגישות היה פותר את הבעיה. שלא לדבר שגאוני העיצוב של העירייה עדיין לא מצאו את המראה לגידור בצדי הכביש שמקשט את רחובותיה של הכרך וחסרים רק מגדלי שמירה שיזכירו מראות לא מלבבים. אבל העירייה עוסקת בדברים גדולים. נא לא לבלבל לה את הראש בזוטות כאלה.

שוטר תנועה בלונדון [צילום: יוטיוב]

להעמיד את שוטרי התנועה על הרגליים.
יתרה מזאת. גם תנועת האוטובוסים שמוגבלים לנתיב אחד בכול כיוון חנוקה. היא נעצרת ליד רחובות רוחב, גם אם התנועה בהם מועטה, כי יש לנו רמזור אוטונומי. בכל מטרופולין בעולם, גם באירופה וגם באמריקה, שנמצאים בה מרב האמצעים החדישים לזרימת התנועה, בנסיבות מסוימות ובזמנים מסוימים מוצבים שוטרים לכוון את התנועה. והם עושים זאת במיומנות גדולה וגם לעתים בחן. ככה למשל כאשר השוטר שמכוון את התנועה שם לב ל"חתיכה" ליד הרמזור, והוא אפילו קורץ לה לפני שהוא מניף את ידו. לקרוץ הרי מותר. ובכלל, לראות את השוטרות והשוטרים האלה בפעולה זה מרתק. הם לא מנתבים, הם מנצחים בלי שרביט, בידיים, על התנועה. זה קורה גם אם לפתע מסיבה כלשהי, רכב תקוע, וכיו"ב תקלות זמניות שגורמות לתנועה לזחול או להעצר. תוך זמן קצר מופיע שוטר התנועה ומכוון. אם משטרת התנועה לא מוכנה לרדת מן הסיירות הממונעות, שמחנות את הרכבים גם על מדרכות, ידאג נא ראש העיר שפקחי העירייה יעשו זאת. כל הדרוש הוא לשלוח אותם לקורסים לפריז ולונדון להלביש אותם במדים זוהרים ולהציב אותם בנקודות תורפה. אז, אדוני ראש העיר, אם אשתחרר מן הפקק באבן-גבירול של הקו הירוק, אוכל לבוא ליפו ולהתבשם מן הקו האדום.
חיל הרגלים התל אביבי
באותה איגרת של ראש עריית תל אביב ישנו קטע ששמו "הליכה ברגל". צוין בו שיותר מ-20 רחובות ברחבי העיר ושכונה שלמה - כרם התימנים - הוסבו בשנה החולפת מתנועת כלי רכב לרחובות מוטי הליכה.
בפוסט אחר "אין אור ללא צל", טענתי כי בתל אביב, שהיא עיר ים תיכונית וברוב ימות השנה זורחת בה שמש חמה, הבתים לא נבנו כמו ב"מוֹדֶנָה" במערב איטליה לשמש כצל להולכים במדרכות. כשיש כאלה הם תפוסים בבתי קפה שמשלמים לעירייה. טענתי שלמצער ראוי להתקין חיפוי לספסלים של העירייה. השמש חמה גם למי שיושב על ספסל.
הפעם הטענה שלי היא כנגד העדר כיסוי לתחנות האוטובוסים, לאלה שהוזזו בשל הקמת קו הרכבת הקלה והנוסעים צריכים לעמוד גם בגשם עז חשופים. גם אם מדובר בתחנות זמניות של כמה חודשים ניתן להתקינם עם חיפוי. עיריית תל אביב דואגת לתושביה, ואני לא אומר זאת תוך לעג אלא כרושם של תושב. אלא שמרוב הלהיטות לקראת המחר ה"וורוד" לא הוקדשה מחשבה להווה האפור. אנו הולכים ברגל בלי סיסמה ודגל ובלי "הופה היי" כמו בשיר היפה של נעמי שמר.

תאריך:  03/02/2022   |   עודכן:  03/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלונטר התל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
במקום דאגה לאזרח -  ל"ת
חולדה פופוליסטית  |  4/02/22 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
בדידות היא הכר הפורה ביותר ליצירה פואטית    לא מצאתי רבים, אך מה שמצאתי נפלא ומהדהד אותי    משיריהם של חיים נחמן ביאליק, יחיאל מר, ט.ס.אליוט ושל משוררות בנות זמננו: לאה צבי דובז'ינסקי ושולמית ספיר נבו והמשורר בן זמננו גיא רגב
אלי אלון
"גשר אוסישקין" שמעל נחל הירקון, והרחוב שהגשר נמצא עליו (דרך 1248) יקרא על שמה של שחקנית התאטרון והקולנוע זהרירה חריפאי - כלת פרס ישראל לתיאטרון וילידת תל אביב
מאיר חוטקובסקי
שדולת הגמלאים בכנסת ה-24, שבראשה עומד חבר הכנסת הרב גלעד קריב ממפלגת העבודה, נחנכה לא מכבר (בחודש נובמבר 2021) ברוב פאר והדר    מגזין "כיוון חדש-רעננה", העוקב זה עשרים שנים אחרי פעילויותיהן של שדולות הגמלאים לדורותיהן, מצא, כי זה גוף חסר שיניים, שבא ליחצן את חבר הכנסת, העומד בראש השדולה
עמנואל בן-סבו
ארגוני השנאה והכזב האנטישמיים ממשיכים בתעמולה שמובילים ארגונים פנים ישראלים, ובהם שרים המצדדים בהעמדת חיילי וקציני צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה
איתן קלינסקי
החמלה היפה בתפילת הבוקר נרמסה על-ידי מוצא פיהם של החיילים בשלל מלים, שעלו מהר מאוד על שרטון ההתבהמות ובוטות הלשון הגסה, שאין לה מקום בחברת בני אנוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il