X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איך נקלעתם לעוצמת פער מכאיבה בין שגב מילים צחות טהורות ונקיות הסדורות בספר התפילה שלנו, מתוכו הרעדתם בטוהר המלים את שמי מרחבי ההרים ובין ביבי מעשים ברוטאליים, שביצעתם?
▪  ▪  ▪
שם אלוהים לשווא. תמונת אילוסטרציה [צילום: פלאש 90]

אני מבקש לנהל שיחה שלווה ושקטה עם חיילי גדוד "נצח ישראל". בבוקר, טרם חבשתם את החגור, אמרתם בלהט את הקדיש. חלל האוויר ספג מלים טהורות המייחלות ש"יתגדל ויתקדש שמה רבא". בלהט רב ובהדגשה רבה הדגשתם את משאלתכם לחיים - לחיי שבע ולישועה, שיקבלו ביטוי מעשי בחיי היום-יום ובהמשך יום הפעולה המצפה לכם. הדגשתם את המשאלות, שבמהלך היום תזכו לממש ולהנחיל לסובבים אתכם, כל ברואי בצלם באשר הם. רפואה, גאולה, סליחה, רווח, כפרה והצלה.
חיילים יקרים, אתם בתפילת שמונה עשרה, שוחחתם בתפילה שנחצבה מעומק לבו של כל חייל ומתוך ההכרה, שהיושב במרומים הוא "החונן לאדם דעת, מלמד לאנוש בינה". לכן ביקשתם בקול גדול שהרקיעו לשמי שומרון "וחננו מאתך חוכמה ודעת..." והוסיפתם בקשה שיחלצכם משימוש "מכל כלי משחית, ומכל מיני פורענויות...".
חשוב לי ללבן אתכם, איך נקלעתם לעוצמת פער מכאיבה בין שגב מילים צחות טהורות ונקיות הסדורות בספר התפילה שלנו, מתוכו הרעדתם בטוהר המלים את שמי מרחבי ההרים ובין ביבי מעשים ברוטאליים, שביצעתם
כואבות לי הידיעות, שבגדוד "נצח ישראל" רווחות הרוחות, שכל מה שהם ביצעו בוצע כדין. כואב לשמוע, שהרוח הנושבת בגדוד אינה מקבלת ממצא תחקירי המצביע על "כשל ערכי של הכוח".
האירוע המצער קרה בימים, שאנחנו קוראים את פרשת השבוע - פרשת "משפטים". מצער אותי שנשמתה של הפרשה לא נשמה ברוח הפעילות המבצעית של גדוד "נצח יהודה" באותו יום. מצער אותי, שחיילים שאזקו אדם בן 80, קשרו עיניו ופיו בבדים, מה שהקשה על נשימתו וראייתו, פשוט שכחו מה שקראו בפרשת השבוע - "וגר לא תלחץ, ואתם ידעתם את נפש הגר". ובהמשך ניתן הסבר: "כי גרים הייתם בארץ מצרים" (שמות, פרק כ"ב, פסוק ט').
לקשיש הפלשתיני מותר למחות, ולהביע דעה, שלא הייתה סיבה לעצורו. החיילים יכולים לבטא את סיבת העיכוב בהסבר ולא בפעולה אלימה של אזיקת ידיים ורגליים, כיסוי בבד של העיניים והפה והטלת הקשיש על רצפת מבנה נטוש כל הלילה בכפור אימים של כמעט 0 מעלות.
סביר, שכוח של לוחמים מגדוד "נצח יהודה" בפיקודו של קצין יציב מחסום פתע לבדיקת מכוניות. סביר, שיעבירו אותם למבנה סמוך לתשאול. אך זה לא סביר, כשכל העצורים משוחררים ועל רצפת המבנה הנטוש נמצא אדם, שלא יכול לממש את זכותו להשתחרר, כי הוא ישן. "הקצין קבע שהוא ישן" ולכן, לדעתו, עדיף שימשיך לישון אזוק בידיו וברגליו, בכיסוי בד לעיניו ולפיו בכפור של 0 מעלות. הוא דוחה על הסף בצעקות ובקללות את בקשת הנהגים ששוחררו, שתוגש לו עזרה על-ידי אנשי העזרה הראשונה שבכוח. בקשתם ותחינתם לעזרה, כי הם משוכנעים שהוא גוסס, קיבלה תשובה ספרותית - "אוסקוט".
הנהגים ששוחררו הזעיקו רופא פלשתיני, שלמרות כל הקשיים שהערימו בדרכו, הוא ניגש לטפל בחולה הקשיש ורק נותר לו לקבוע שהוא מת.
חיילי "נצח יהודה", חיילים יקרים, אני מסב בכאב גדול את תשומת לבכם, כי רמסתם ברגל גסה את הדיבר השלישי - "לא לשאת את שם האלוהים לשווא" (שמות פרק כ' פסוק ז'). כי השארתם אדם שרוע על הרצפה, גם אם הוא שבוי, אחרי ששוחררו כולם ואותו לא שחררתם. כי הוא היה שרוע על הרצפה אזוק ורדום. לשבוי שהוא רדום, מן הנכון להגיש עזרה רפואית, ולא להשאירו רדום אזוק במבנה נטוש פרוץ בקור של כמעט 0 מעלות. אני מציע לכם להתכנס ליום עיון והדיון יהיה סביב שירו של נתן אלתרמן - "על-זאת".

תאריך:  04/02/2022   |   עודכן:  03/02/2022
+תגובות מימין ומשמאל לבקשת המדינה מבג"ץ לקבל הארכה בעניין חומש
10:40 04/02/22  |  עידן יוסף

תגובות מימין ומשמאל לבקשת המדינה מבג"ץ לקבל הארכה בעניין חומש, לפיה "שוקדים על אכיפת החוק והסדר במקום. אין מקום להתערבות בית המשפט בעת הזו. אנו מציעים לשוב ולעדכן בתוך 45 ימים".
ח"כ מוסי רז (מרצ): "עוד כניעה לאלימות מתנחלים. לפי חוק ההינתקות אסור לישראלים לשהות במקום, אבל שוב מתברר שהמתנחלים מעל החוק ומפקדי הצבא נאלצים לעבוד בפיקודו של נוער הגבעות. כך נראית פשיטת רגל מוסרית".
ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית): "ימין הממשלה ימין שקר. יצא המרצע מהשק, רה"מ בנט הוא רק בובה, אינו יכול לקבל החלטות ולא לקיים הבטחות. הממשלה והעומד בראשה נשלטים על-ידי השמאל והאחים המוסלמים".

+מכה ליוקרה של חמאס ברצועה
10:35 04/02/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

פעיל בזרוע הצבאית של חמאס שריגל עבור ישראל הצליח לברוח ממתקן המעצר של חמאס בעיר עזה. חמאס התפאר שהוא שולט באופן מלא במצב ביטחון הפנים ברצועה, אך עתה מתברר כי אסירים נוספים נמלטו ממתקני המעצר שלו

חיפושים אחר עבד אלכרים שעבאן אבו עודה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+הזורע רוח קוצר סופה
09:24 04/02/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

הזורע רוח קוצר סופה! מי שצועק כל הזמן זאב זאב (שום קשר), פשיסטים, נאצים, אפרטהייד, גזענות, רצח עם, פשעים נגד האנושות, רוצחי ילדים במכוון - בל יתפלא אם חוקרים אותנו בהאג, אם מגנים אותנו באו"ם, באונסקו, באמנסטי, באקדמיה, במדיה, בממשלות הכי ידידותיות

לא נותנים את הדין [צילום: AP/Jacques Brinon]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוסר ירוד ב"גדוד נצח יהודה" (ב')
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אז תמנה...
מגיב ותיק  |  4/02/22 08:32
2
שבת של פרשת "תרומה" מבורכת
פרשת "תרומה"   |  4/02/22 09:22
3
מאחלת לכולנו שבת נעימה
מאחלת שבת נעימה  |  4/02/22 16:31
4
מברכת את כולם בשבת של שלוה ל"ת
שבת של שלוה  |  4/02/22 17:00
5
מברכת את כולם בשבת מבורכת. ל"ת
שבת מבורכת לכולם  |  4/02/22 17:02
6
איתן, מה לך ול"לא תישא"
ה.א  |  4/02/22 23:55
7
Hate wars ל"ת
Love peace  |  5/02/22 22:03
8
וכתתו תותחיהם לאתים, ורוביהם..
מאחלת שבוע טוב  |  6/02/22 09:58
9
האנטישמי קלינסקי
BS  |  13/02/22 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
החמלה היפה בתפילת הבוקר נרמסה על-ידי מוצא פיהם של החיילים בשלל מלים, שעלו מהר מאוד על שרטון ההתבהמות ובוטות הלשון הגסה, שאין לה מקום בחברת בני אנוש
יוני בן-מנחם
דאגה בישראל ובממשל ביידן מפני האפשרות שמחמוד עבאס יוביל את המועצה המרכזית של אש"ף לקבלת החלטות שיחריפו את העימות עם ישראל. יו"ר הרש"פ אמר כי המועצה המרכזית של אש"ף תקבל "החלטות חשובות ונחרצות" בכל הקשור ליחסים עם ישראל וארה"ב
עידן יוסף
המתווה להקמת אביתר אושר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביומו האחרון בתפקיד    העבודה: גנץ ושקד מנסים להכשיר מאחזים בלתי חוקיים    מרצ: נתנגד לכל ניסיון להקמת התנחלויות חדשות    המשותפת: הממשלה הזאת עושה מעשים שממשלת נתניהו לא העזה לעשות
מירב ארד, עידן יוסף
ח"כ ניר אורבך: "התשובות של ראש המנהל האזרחי הן ביזיון לוועדה. ראש המנהל האזרחי מערבב אותנו"    עוזר שר הביטחון להתיישבות אמר: "לפני הדיון לתוקף של תוכנית תמ"א 52 שר הביטחון יעבור עליה ויאשר אותה"
איתן קלינסקי
אותם חיילים, שקראו בתחינה בתפילת השחר בפנייתם לאלוהי מרום: "אל תביאני לידי חטא", בהתנהגותם כלפי עבד אל-מג'יד אסעד בן ה-80 זרקו לאשפתות את כל הערכים המוסריים במשאלות של ברכת השחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il