X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המועצה המרכזית של אש"ף בחרה לתפקידי מפתח את מקורביו של מחמוד עבאס אשר חיזק א שליטתו בארגון. יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן המדיני
▪  ▪  ▪
עבאס. מינה מקורבים [צילום: ספוטניק, הקרמלין/AP]

כצפוי, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס השיג אמש ניצחון במועצה המרכזית של אש"ף שבה הוא נהנה מרוב והצליח להעביר את מינוי מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף שמקדמים אותם לפוזיציה טובה יותר בקרב הירושה. חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחיים ברש"פ נבחר לתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"ף וכאחראי לניהול המשא-ומתן עם ישראל במקום ד"ר סאיב עריקאת שמת ממחלת הקורונה.
רוחי פתוח, חבר הוועדה המרכזית של פתח ומקורבו של מחמוד עבאס נבחר לתפקיד יו"ר המל"פ במקום סלים זענון שהתפטר מתפקידו. פתוח שימש ב-2005 כיו"ר הרש"פ הזמני לתקופה של 60 ימים לאחר מותו של יאסר ערפאת עד לעריכת הבחירות הכלליות לנשיאות שבהן נבחר מחמוד עבאס לתפקיד. ב-2008 הסתבך רוחי פתוח בפרשת הברחת מכשירי טלפון ניידים מירדן לשטחים דרך גשר אלנבי.
מקורבים נוספים של יו"ר הרש"פ נבחרו גם הם לתפקידים חשובים באש"ף: רמזי חורי נבחר לראש הוועד המנהל של קרן הלאומית של אש"ף וגם לחבר הוועד הפועל של הארגון. המועצה גם אישרה מחדש את מינויו של עזאם אלאחמד, מקורבו של מחמוד עבאס לתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"פ.
מוחמד מוסטפא נבחר להחליף את חנאן עשראווי כחבר הוועד הפועל של אש"ף, עשראווי התפטרה מהתפקיד לאחר שמחמוד עבאס סירב למנותה כמחליפתו של סאיב עריקאת בניהול המשא-ומתן עם ישראל והעדיף על פניה את נאמנו חוסיין א-שיח'. ארגון החזית הדמוקרטית קיבל פיצוי ממחמוד עבאס על כך שנמנע מלהחרים את כינוס המועצה המרכזית ומועמדו עלי פייצל נבחר לתפקיד סגן יו"ר המל"פ.
תשעה פלגים פלשתינים התנגדו לכינוס המועצה המרכזית של אש"ף בעיתוי הנוכחי, "מפלגת העם" שהינה המפלגה הקומוניסטית לשעבר חזרה בה מהשתתפותה אחרי היום הראשון של הדיונים אך מחמוד עבאס מרוצה מהישגיו, הוא חיזק את שליטתו בארגון והצליח בתוכניתו למנות את כל מקורביו למרות ההתנגדות של ארגוני האופוזציה הפלשתינית.
הנאום של מחמוד עבאס
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נשא נאום טלוויזיוני מוקלט מראש ביום הפתיחה של הכינוס, נראה כי הלחצים שהפעילו ישראל וארה"ב על מחמוד עבאס נשאו פרי והוא נמנע מלאיים בניתוק הקשר עם ישראל כדי להשאיר פתח לחידוש המשא-ומתן בעתיד ויצירת "אופק מדיני".
הנאום של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס היה "מתון" יחסית, הוא שב וסימן מחדש את "הקווים האדומים" של הפלשתינים. יו"ר הרש"פ הדגיש את חשיבותו של הסכם אוסלו מבחינת אש"ף שחתם עליו, "הסכם אוסלו היה הסכם זמני שהחזיר אותנו לאדמת המולדת" הוא הסביר, "ירושלים ופלשתין" הן מעל הכל" הוא הדגיש כשהוא מבהיר לישראל ולארה"ב כי ללא הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67 לא יכון שלום באזור. נוכח הביקורת העזה של כמה פלגים פלשתינים על המגעים עם ישראל, יו"ר הרש"פ התייחס לפגישותיו עם שר הביטחון בני גנץ ואמר: "המגעים שלנו עם הצד הישראלי אינם תחליף לפתרון מדיני המבוסס על לגיטימציה בינלאומית, לא ניתן להמשיך ביישום ההסכמים באופן חד-צדדי".
מחמוד עבאס הבהיר חד-משמעית כי הפלשתינים לא יסכימו לנוכחות הצבאית של צה"ל בשטחי הגדה ולמדיניות ההתנחלויות, הוא רואה בישראל "מדינת אפרטהייד" המדכאת את הפלשתינים והבהיר: "לא נקבל את המשך הכיבוש ואת המנהגים הקולוניאליים שלו שמנציחים את האפרטהייד ואת טרור המתנחלים".
יו"ר הרש"פ אמר כי ישקול מחדש את כל האפשרויות הפלשתיניות, "כולל היחסים עם הכוח הכובש", כשהוא מנופף ב"אופציה של מדינה אחת אם פתרון שתי המדינות ימשיך להתערער", והוסיף: "כבר לא ניתן לשתוק על הסטטוס-קוו, ועלינו לקבל החלטות מכריעות כדי לשמור על נוכחותנו במולדתנו, למען ירושלים ופלשתין". עבאס קרא לחפש דרכים לשים קץ לכיבוש של "מדינת פלשתין" שבירתה מזרח ירושלים, ולהגביר את ההתנגדות העממית השלווה שהפכה לאופציה העיקרית, ולהרחיב אותה למלחמה נגד מעשי המתנחלים.
אך במקביל, הדגיש עבאס, כי ימשיך לעבוד עם הקהילה הבינלאומית, להושיט יד לשלום צודק ומקיף, "ולפעול לקיום ועידת שלום בינלאומית, ולספק מנגנון הגנה בינלאומי לעמנו ולארצנו, בחסות הרביעייה הבינלאומית, בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית". "אנו מאשרים את עמדתנו נגד אלימות וטרור, יהיו אשר יהיו מקורם".
מחמוד עבאס גם חזר על מחויבותו לעשות רפורמות באש"ף ולקיים בחירות בשטחים. הדברים שאמר יו"ר הרש"פ אינם חדשים, ונראה שהם גם משקפים את ההחלטות הצפויות בתום הכינוס, מחמוד עבאס לא "ישבור את הכלים" ביחסים עם ארה"ב וישראל.
ארגוני האופוזיציה הפלשתינים מתחו ביקורת על הנאום, דובריהם אמרו כי הוא חזר על דברים שאמר כבר בעבר וכי הוא הקליט מראש את הדברים כדי להימנע מטעויות כדי שלא להרגיז את ישראל וממשל ביידן. בארגון חמאס אמרו כי נאומו של מחמוד עבאס שוב חזר על מחויבתו להסכמי אוסלו ולפתרון שתי המדינות והכרה בישראל כמדינה ריבונית.
דובר חמאס עבד א-לטיף אלקאנוע אמר כי תוצאות כינוס המועצה המרכזית של אש"ף אינן מייצגות את המכלול הלאומי הפלשתיני ואינן עולות בקנה אחד עם השאיפות של העם הפלשתיני והאתגרים הפוליטיים שלו.
בשורה התחתונה, יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, בנאומו ובמינויים שהעביר במועצה המרכזית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל וכי למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן הוא אינו מתכוון להפסיק את המגעים עם בכירים בישראל עד שיצליח להגיע להבקעה בנושא המדיני.

תאריך:  08/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
+שכם: נהג מונית ישראלי נרגם באבנים
21:59 08/02/22  |  

תושב מרכז הארץ נכנס לשכם עם רכבו, בניגוד לחוק, ונרגם באבנים. הנהג הישראלי הצליח להגיע לחסימה צבאית ושם קיבל טיפול רפואי. מצבו מוגדר קל ולבקשתו אינו פונה לקבלת טיפול רפואי.
הנהג עוכב לחקירה בתחנת המשטרה שם מסר כי הוא נכנס לשכם על מנת לתקן את המונית שברשותו. בשלב מסוים זוהה כאזרח ישראלי על ידי פלשתינים, ואלו החלו ליידות לעברו אבנים וחפצים נוספים וגרמו נזק למונית והוא נפצע קל. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים.

+חוסלה חוליית המחבלים שביצעה שורת פיגועי ירי
13:46 08/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שלושת פעילי הטרור היו אחראים לשורת פיגועי ירי לאחרונה  ▪  לא היו נפגעים ישראלים  ▪   ▪  שר הביטחון: "בתקופה האחרונה הנחיתי להגביר את פעילות הסיכול מול פיגועי הירי"  ▪  השר בר-לב ברך: "כל הכבוד לכוחות הימ״מ המעולים על עוד ביצוע מוצלח"

לוחמי הימ"מ. ירו לכיוון הרכב [צילום: חט' דובר המשטרה]
+אין ריבונות ואין משילות
10:33 08/02/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

למי שאינו זוכר, פתח הוקם שלוש שנים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר ישראל עוד הייתה בגבולות החנק שאליהם רוצים שונאיה להחזירנו. כבר ב-1964 לטשו הפלשתינים את עיניהם ל"שטחים הכבושים" בגליל, בנגב, בשרון ובשפלה

גם ילדים... [צילום: נאסר אישתייה /פלאש 90]
+מחללים את ארון הספרים היהודי
09:02 08/02/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הקידה של אברהם בפני בן עם זר, יליד הארץ הזו, היא אקט של הערכה ורכישת כבוד לכל החיים כאן לפניו  ▪  קבלת נימוסיהם ואורח חייהם ומעל הכל רכישת כבוד לאחר

לקרוא ולהפנים [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס מינה את מקורביו לתפקידים בכירים באש"ף
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרחץ דמים שעין לא ראתה  ל"ת
ב.ל  |  8/02/22 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
המטרה: להגביל זליגת פלשתינים לישראל באמצעות נישואין    שקד מציעה חוק דומה לזה שאישרה הכנסת במשך שני עשורים; רוטמן מציע חוק מחמיר יותר; הקואליציה העניקה חופש הצבעה
יעקב קורי
בימים אלה של ההתחממות הגלובלית, וכדי להרוג שתי ציפורים במכה אחת, מומלץ לביידן להמשיך מירושלים לקייב, או למה שיישאר ממנה אחרי הפלישה הרוסית, להבטיח להם שלום לאלף שנים ולגבות את ההסכם שחתם קלינטון, שהיה גם דמוקרט, להבטחת שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. ומי זוכר את ערבות איזנהואר לחופש שייט באזורנו?
דוד בדין
ישנו קשר בעייתי במיוחד בין ממשלת ישראל לרשות הפלשתינית. קשר שיוצרת ממשלת ישראל עם אבו מאזן, שעל-אף היותו כבעל עמדות מתונות ביחס לערפאת הינו מכחיש שואה
דוד בדין
הדיבור עם רש"פ צריך להיות כרוכה בשאלות מתאימות: האם רש"פ יבטל את החוק שלה משנת 2015 שאין אח או רע לו בעולם, האומר שאם רצחת יהודי, תקבל משכורת לכל החיים- ומשפחת הרוצח מקבל משכורת לכל החיים?
יעקב קורי
שמור על ראש נקי מדיעות קדומות, מטראומות העבר, ממה שהחברים שלך חושבים    היה עם ראש פתוח, קרא רק דיווחים אובייקטיביים    אל תנסה לתרץ את מניעי האלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il