X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קלסיקה [צילום: יוסי צבקר]
המתמחים
הקלסיקה של ברוקנר בנוסח מודרני - משחק משובח ומרגש - בית צבי העלילה עוסקת בקבוצת סטודנטים לרפואה המסיימת את לימודיה והם מתגוררים במעון סטודנטים

מחלת נעורים, יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר, מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.
פרדיננד ברוקנר נולד בבולגריה בשם תיאודור טאגר, אך החליף את שמו והפך להיות אחד המחזאים הנודעים באוסטריה ובגרמניה. המחזה מחלת נעורים נכתב בשנת 1926 ועסק בבעיות הבוערות של התקופה עם דגש על יחסים של בגידה, מערכת יחסים לסבית, ניכור בין מעמדות, אלימות והתאבדות. הבמאית העבירה את האירועים לתקופתנו והשחקנים יוצאים לרחוב עטויים במסכות ועוסקים בונגיף הקורונה.
העלילה עוסקת בקבוצת סטודנטים לרפואה המסיימת את לימודיה והם מתגוררים במעון סטודנטים. במקור היה המחזה בן 3 מערכות, אך הוא עובד ותומצת להצגה בת שעה וחצי המכילה בפרק זמן זה את האירועים והטלטלות שעוברים הצעירים, טרם צאתם לחיים שבחוץ.

מוצלח ומרגש [צילום: יוסי צבקר]

אלמוג כהן מגלם את פראדר באורח נפלא ומפגין יכולות תיאטרליות מעולות. פראדר מטיל מרות על החדרנית לוסי, שמאוהבת בו, משכנע אותה לגנוב חפצים ומתגאה בכך שזהו ניסוי שהוא עורך עליה. ענבר כפיר היא לוסי מצוינת והיא נשלטת על-ידי פראדר ואפילו מסכימה לאיפור מקושקש על פניה כדי לצאת איתו כביכול למסיבה. ענבר היא שחקנית מעולה.
תמיר עזורה מגלם בהצלחה את פטראל חברה לשעבר של מארי שתמכה בו כספית בלימודים אך הוא זנח אותה לטובת אירנה. רוני טל הנפלאה מגלמת את מארי והיא חיית במה, משחקה מצוין וקולח. היא מתפלשת על הבמה ואפילו מצליחה לקשור את אירנה למיטה בשיערה כדי לנקום בה ובחברה החדש.
ניצן בצלאל הנהדרת מגלמת את אירנה במשחק מעולה ואין ספק שהיא בעלת יכולות תיאטרליות משובחות. הקטע בו היא ורוני מתפלשות על הבמה והיא נכפתת למיטה הוא מוצלח ומרגש במיוחד. נטע בן אהרון הנפלאה מגלמת את דזירה הנהנתנית ובעלת הממון. דזירה מאוהבת במארי ולא בוחלת גם בגברים. משחקה הוא יוצא דופן ביכולת המשחק המעולה.

תאורה נאותה [צילום: יוסי צבקר]

אביחי סזגר הוא אלט, מורה לחינוך גופני בתיכון לשעבר, שערך ניסוי על תלמידיו. הוא משמש מעין סטודנט בכיר וגורו לסטודנטים ומגלה כי בעבר המית חולה סופני כדי לגאול אותו והיה בכלא. אביחי הוא שחקן אופי מרגש והוא מגלם את הדמות באורח משובח ובהזדהות מוחלטת. זוהר אלמליח עיצבה תפאורה פרקטית סביב מיטה גדולה. נופר דרזנר עיצבה תלבושות נהדרות. אורי מורג עצב תאורה נאותה.
מעציב לגלות שאותן בעיות שהעסיקו את בני הנוער לפני כמעט מאה שנים עדיין אקטואליות גם בימינו. מדובר בהצגה שלא נס לחה ובזכות הבמאית ליאת פישמן לני ולהקת השחקנים המעולה אנו זוכים להצגה נוקבת ומרשימה, מרגשת ואפלולית ועם זאת עם מטען תיאטרלי שלא פג זמן רב אחרי הורדת המסך.

[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
ועדת החקירה הממלכתית הרוסית חוקרת אירוע לכאורה גילוי של חמישה קברי אחים עם שרידים של לפחות 295 אזרחים שנהרגו ב"הפגזות חסרות הבחנה של הכוחות האוקראינים ב-2014". חיצוניים". דהיינו האקדח מונח על השולחן, ופוטין רק צריך להחליט על עיתוי הכנסת המחסנית. יש פה בהחלט פוטנציאל ל"קאזוס בלי" מצד הרוסים אם כך יבחרו
יאיר נבות
מזכ"ל נאט"ו סטולטנברג ממשיך לשלוח אזהרות חריפות. רוסיה מכחישה מתקפת סייבר נגד אוקראינה. הנציבות האירופית במגעים עם יצואניות כדי להגדיל את נפחי הגז הנוזלי, אך התהליך מורכב
עמנואל בן-סבו
ליברמן אוהב לשנוא    האיש מכוון כעת את מכונת ההסתה על הארסנל החביב עליו נגד החרדים    התבטאויותיו מתחרות בהתבטאויות בעלי ניחוח של גדולי שונאי ישראל
אלון קוחלני
הממשלה הבריטית פרסמה תקן לניהול סיכוני מניעת הונאות שוחד ושחיתות במגזר הציבורי    הונאה הנה איום תמידי, הפוגע בשירות לאזרח ומביא לשימוש לא חוקי בכספי ציבור    מקרים אלה נמצאים בעליה ונראה כי איום זה אף עלה בתקופת COVID-19, שהפך לפשיעה מורכבת ודינמית יותר ויותר, הדורשת מיומנות, יכולת ומחויבות כדי לצמצמה ביעילות
צבי גיל
תוכנת ריגול מוצלחת מדי, תקשורת רודפת פרסומת ופוליטיקאים צבועים, יוצרים מהומה, בשעה שקהל היעד מייחל שאותה "תוכנה שטנית" תחסל את הפשיעה בישראל ובמאחזים ותשאיר את הגרעין האירני בחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il