X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עלינו לזכור כי מרגע שאנחנו הופכים לאנשים בוגרים, האחריות לדאוג לעצמנו ולחזק את נפשנו מוטלת עלינו
▪  ▪  ▪
מילה טובה [צילום: גארט מילס/פלאש 90]

כולנו זקוקים לפירגון, למילה טובה ולשבח על המאמצים וההישגים שלנו. פירגון משמעו הכרה והוקרה של הסביבה על האיכויות והביצועים שלנו. פירגון מעניק לנו תחושת ערך עצמי ומעודד אותנו להמשיך בדרך בה אנו פועלים. פתגם יפני חכם אומר: "מילה טובה אחת מסוגלת לחמם שלושה חודשי קרה".
קל לומר "הימצאו היכן שמפרגנים לכם". לכאורה, הרי זה משפט טריוויאלי. אך יבחן כל אחד ויבדוק עד כמה הוא מוצא את עצמו, במקרה או שלא, במקומות גוזלי אנרגיה, מקומות שדווקא בהם אינו זוכה לפירגון ולהערכה המגיעה לו.
- זוגיות עם פירגון: לא מעט אנשים נשארים בקשר זוגי שאינו מפרגן להם ולעתים הוא אף פוגעני. הם יחושו אומללות כל חייהם, והדבר ישפיע על בריאותם (לא כאן המקום לפרט את הסיבות המורכבות מדוע אנשים נשארים בקשר זוגי שאינו מתגמל אותם מבחינה רגשית ולעתים הוא אף פוגעני. לרוב, הדבר נובע מפחד: פחד הקיום הכלכלי, היעדר ביטחון ביכולת לתפקד לבד וחשש לפגוע בילדים). חשוב שכל אחד ואחת ידעו, ויהיו משוכנעים בכך, שמגיע להם לזכות באהבה ובהערכה בקשר הזוגי שלהם. אין סיבה בעולם המצדיקה יחס אחר מצד בן הזוג, וחבל להישאר במערכת זוגית שלילית וזוללת אנרגיה במקום בקשר חיובי המזין באהבה ובאנרגיה חיובית.
- עבודה עם פירגון: כדאי, כמובן, לעבוד בארגון המשדר לנו שביצועינו המקצועיים טובים ומוצלחים, ובכך, ממילא, תגבר המוטיבציה שלנו. עבודה במקום שאינו מפרגן למאמצים ולהישגים המקצועיים שלנו גורמת לנו לתסכול, לעוגמת נפש ולתחושת ניצול לאורך זמן תחושה כזו עלולה לפגוע בחוסן הנפשי והפיסי שלנו. מנהל חכם ישקיע בטיפוח עובדיו, ידגיש את הישגיהם ויטפח (מטאפורית) על שכמם. הוא יחזק את ביטחונם העצמי וישבח אותם על הישגיהם המקצועיים ועל תרומתם לארגון. כך יבטיח את המשך ההשקעה שלהם. לכל מנהל כדאי לזכור: השקעה המבוססת על רצון אמתי וכן של העובד תהיה תמיד טובה יותר מהשקעה המבוססת על חובה, פחד או תמריץ כספי.
- חיים שלמים של פרגון: חשוב להימצא במחיצת אנשים המפרגנים ליכולתנו ומשדרים לנו מסרים חיוביים ביחס ליכולות שלנו בכל תחום: בקריירה, בלימודים אקדמיים, בעסקים, באהבה, בגידול ילדים. נבחר את האנשים שיאמרו לנו "יש בכם הכישורים והיכולות להצליח". המילים הללו ייצרו מציאות. ובהמשך לכל מה שאמרנו, גם נוציא מחיינו אנשים. נוציא את אלו אשר גורמים לנו לחוש חוסר ביטחון בעצמנו ולפקפק ביכולתנו. מדובר בבריאותנו הפיזית והנפשית, ולכן זוהי חובתנו הגדולה כלפי עצמנו.
יש אנשים שנולדו למשפחות שבהן חוו חסך רגשי. משפחות בהן ההורים לא התפעלו מילדיהן, לא חיזקו את ה"אני" שלהם ולא העניקו להם אהבה וחום כדי שיגדלו להיות אנשים בריאים בנפשם ומאושרים. ילד כזה, בהתבגרו, יחוש כל חייו כאילו הוא חסר את "מגן הביטחון" או את "שמיכת הביטחון" החיונית לחיים. החיים רצופים מאבקים, הצלחות וכישלונות. אדם שלא זכה לביטחון רגשי בילדותו, חשוב שיטפל בעצמו, ישקיע ברוחניות שלו ויקיף את עצמו באנשים אוהבים ומפרגנים אשר ישדרו לו אנרגיה חיובית. רצוי שיימצא במקומות שם יזכה לתמיכה, אהבה, חום ופירגון.
ועם זאת, עלינו לזכור כי מרגע שאנחנו הופכים לאנשים בוגרים, האחריות לדאוג לעצמנו ולחזק את נפשנו מוטלת עלינו. כך נוכל להישען על המוט הרגשי שלנו ולא על חיזוקים חיצוניים. את העבר לא נוכל לתקן, אך ההווה הוא לחלוטין בידינו והוא החשוב והרלוונטי לחיינו כיום. ניתן לסכם את הדברים במילותיו של הפילוסוף היווני אפקטיטוס, שאמר: "המפתח הוא להיות רק בחברת אנשים שמרימים אותך. שהנוכחות שלהם מקדמת את הטוב ביותר שלך".

הכותבת כותבת ומרצה בנושא מנהיגות אישית והגשמה עצמית. לאחרונה הוציאה את הספר 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר', ואת הספר באנגלית THE PERSONAL LEADER. בקרוב עומד לצאת ספרה בעברית: 'מנהיגות מבפנים - לחיות בשמחה ובהגשמה עצמית'.
תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - זנוח, מוחקים, תקווה וייאוש, הדחה, טירוף פרוגרסיווי וחלק על הוד קדושתו    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    שבת שלום
חיים נוי
הקלסיקה של ברוקנר בנוסח מודרני - משחק משובח ומרגש - בית צבי    העלילה עוסקת בקבוצת סטודנטים לרפואה המסיימת את לימודיה והם מתגוררים במעון סטודנטים
יאיר נבות
ועדת החקירה הממלכתית הרוסית חוקרת אירוע לכאורה גילוי של חמישה קברי אחים עם שרידים של לפחות 295 אזרחים שנהרגו ב"הפגזות חסרות הבחנה של הכוחות האוקראינים ב-2014". חיצוניים". דהיינו האקדח מונח על השולחן, ופוטין רק צריך להחליט על עיתוי הכנסת המחסנית. יש פה בהחלט פוטנציאל ל"קאזוס בלי" מצד הרוסים אם כך יבחרו
יאיר נבות
מזכ"ל נאט"ו סטולטנברג ממשיך לשלוח אזהרות חריפות. רוסיה מכחישה מתקפת סייבר נגד אוקראינה. הנציבות האירופית במגעים עם יצואניות כדי להגדיל את נפחי הגז הנוזלי, אך התהליך מורכב
עמנואל בן-סבו
ליברמן אוהב לשנוא    האיש מכוון כעת את מכונת ההסתה על הארסנל החביב עליו נגד החרדים    התבטאויותיו מתחרות בהתבטאויות בעלי ניחוח של גדולי שונאי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il