X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: עאדל קרים האנה/AP]
עבאס חושש "לשבור את הכלים" עם ישראל
ברש"פ זועמים על דבריו של שר הביטחון בני גנץ על הקמת "ישות" פלשתינית אך יו"ר הרש"פ איננו ממהר לבצע את החלטת המועצה המרכזית של אש"ף להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. הרש"פ והעומד בראשה הם המרוויחים העיקריים מהמשך התיאום הביטחוני עם ישראל

בצמרת הרש"פ יש אכזבה גדולה מהדברים שאמר שר הביטחון בני גנץ בוועדת הביטחון של מינכן. שר הביטחון אמר כי לפלשתינים תהייה בעתיד "ישות" אבל "לא מדינה מלאה". "בסופו של דבר נמצא את עצמנו מול פתרון שתלוי בשתי ישויות, שבו אנו מכבדים את הריבונות והממשל הפלשתינים אך בו מכבדים את הצרכים הביטחוניים שלנו", הסביר גנץ.
גורם בכיר ברש"פ אומר כי דבריו של שר הביטחון גנץ מאכזבים והם בבחינת "סטירת לחי" לרש"פ, במיוחד לאור העובדה שהתחיל דיאלוג בין יו"ר הרש"פ מחמוד עבטס לבין בני גנץ. בצמרת הרש"פ ראו בבני גנץ את המנהיג הישראלי היחיד בממשלת בנט שעמו ניתן להידבר מבחינה מדינית, לאור סירובם של ראש הממשלה בנט ושר החוץ יאיר לפיד להיפגש עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, וגם לאור התבטאויתיו בעבר בעד הקמת מדינה פלשתינית עצמאית וחלוקת ירושלים.
שר הביטחון בני גנץ השמיע את הדברים כמה ימים אחרי כינוס המועצה המרכזית של אש"ף שקיבלה החלטות להשעות את ההכרה של אש"ף במדינת ישראל ולהפסיק את התיאום הביטחוני עמה. העובדה שהשר גנץ אמר את הדברים מעידה, לדעת גורמים בכירים ברש"פ, כי הוא מתעלם מההחלטות האלה באופן מופגן ומעריך כי הרש"פ לא תבצע את החלטות המועצה המרכזית של אש"ף.
ואכן, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איננו מתכוון ליישם את החלטות המועצה המרכזית של אש"ף ו"לשבור את הכלים" עם ישראל. כאמור, המועצה המרכזית של אש"ף קיבלה ב-6 בפברואר החלטה להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל שנקבע בהסכמי אוסלו אך נראה שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתייחס להחלטה הזו כהמלצה ואינו מעוניין ליישם אותה.
זו אינה הפעם הראשונה שהיא מקבלת את ההחלטה הזו אבל מחמוד עבאס אינו מעוניין להרגיז כעת את ישראל ואת ממשל ביידן, הוא רוצה להשלים את התהליך שבו החל של העברת השלטון למקורביו לקראת ירידתו מהבמה הפוליטית, יש לו עוד שתי משימות דחופות להשלים מול הנשיא האמריקני: פתיחה מחדש של משרדי אש"ף בוושינגטון ופתיחת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים.
מחמוד עבאס עדיין לא ויתור על חידוש התהליך המדיני עם ישראל, למרות הממשלה הנוכחית בישראל שאינה רוצה לנהל עמו משא-ומתן, והוא אינו רוצה להצטייר בעולם כמי שמטרפד את הסיכוי לשלום. לכן, גורמים בכירים בפתח מעריכים כי שוב ההחלטה של המועצה המרכזית של פתח תישאר בגדר "דיו על הנייר". ההחלטה של המועצה המרכזית של אש"ף להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל היא איום סרק שנועד בעיקר לספוג את הזעם ברחוב הפלשתיני והביקורת על הרשות הפלשתינית, אולם כדאי לבחון את הדברים יותר לעומקם.
במה בעצם מדובר?
התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ כולל שני היבטים עיקריים: ההיבט הביטחוני - על-פי הסכם אוסלו שני הצדדים אמורים להחליף ביניהם מידע מודיעיני ולשמור על הביטחון בתחומי הרשות הפלשתינית. מכיוון ששירותי הביטחון של ישראל טובים ויעילים יותר ממנגנוני הביטחון הפלשתינים, הרשות הפלשתינית היא המרוויחה העיקרית בתחום הזה. השב"כ הישראלי מתריע ומסכל פעילות חבלנית של גופים איסלאמיים קיצונים החותרים לפגוע בשלטון הרשות. ההיבט הביטחוני כולל את תיאום כניסת כוחות צה"ל אל תחומי הרש"פ (שטחי איי) לצורך פעילות ביטחונית כדי שכוחות הביטחון הפלשתינים לא ייפגעו.
כמו-כן על-פי ההסכם, הרשות הפלשתינית אמורה לטפל באזרחים ישראלים שנכנסו בטעות לתחומי הרש"פ ולנהל מרדף אחרי מבצעי פיגועים בישראל שנמלטו לתחומה. ההיבט ההומניטרי-על-פי ההסכם, כל התנועות של האח"מים של הרש"פ, כולל העומד בראשה מחמוד עבאס, לתוך ישראל או אל מחוץ לגבולותיה חייבים את אישורה של ישראל. הדבר כולל גם תנועה מהרצועה לגדה ולהפך.
הרש"פ מפעילה בשטח משרדי קישור אל מול המנהל האזרחי ביהודה ושומרון ורצועת עזה שבאמצעותם מתאמים שורה של פעילויות: הכנסת תרופות לגדה ולרצועה, טיפול רפואי של תושבי הגדה והרצועה בישראל ואישורי עבודה של עשרות אלפי פועלים פלשתינים בישראל. כפי שפורט לעיל, הפסקת התיאום הביטחוני מהווה הפרה בוטה של הסכם אוסלו. מעבר לכך, הפסקתו תביא לפגיעה קשה ברשות הפלשתינית ובתושבי השטחים.
גם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מרוויח אישית מהתיאום הביטחוני עם ישראל. בתחילת חודש אוגוסט 2014, נפגש ראש השב"כ דאז יורם כהן ברמאללה עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. ראש השב"כ עדכן אותו על מעצרה של תשתית רחבה של תנועת החמאס בגדה, על-ידי ישראל. מעצר של 93 פעילים שתכננו שורה של פיגועים כדי לזעזע את יציבותה של הרשות הפלשתינית ולהפיל את שלטונו של מחמוד עבאס. כהן, הציג בפני מחמוד עבאס הוכחות מודיעיניות חותכות, עבאס קיבל את דבריו והודה לו. הפגישה הזו התקיימה במסגרת מה שנקרא התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ שהוא חלק בלתי נפרד מהסכם אוסלו.
גורם ביטחוני בכיר אמר לי כי ישראל הצילה מאז 2005 ועד היום לפחות 3 פעמים את חייו של מחמוד עבאס מניסיונות התנקשות בחייו במסגרת התיאום הביטחוני עם הרש"פ ועל כך עוד יסופר בבוא הזמן.

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
+צה"ל חיסל מחבל שיידה בקבוק תבערה
21:03 22/02/22  |  עידן יוסף

במהלך פעילות יזומה של לוחמי צה"ל סמוך לכפר אל חאדר שבמרחב החטיבה המרחבית עציון, זיהו כוחותינו שלושה מחבלים שהגיעו למרחב בו הושלכו בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראלים מספר פעמים בתקופה האחרונה, וסיכנו את הנוסעים בכביש.
הלוחמים ירו לעבר אחד המחבלים בזמן שהשליך בקבוק תבערה ופגעו בו. לוחמי צה"ל העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בנקודה ובהמשך נקבע מותו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס חושש "לשבור את הכלים" עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב המחשיב את עצמו כיורשו של מחמוד עבאס מאוכזב וכועס על המינויים החדשים בצמרת אש"פ, במיוחד זה של יריבו המר חוסיין א-שיח'    רגו'ב שומר על שתיקה רועמת מחשש לעימות עם יו"ר הרש"פ כדי להבטיח את עתידו בצמרת פתח
שיר אהרון-ברם
העולים ארצה בעשורים הראשונים של המאה ה-20 העתיקו את הכאפייה כחלק מן השיבה למסורת העתיקה והמנותקת מן הגלות    כאשר יאסר ערפאת הפך אותה לאחד מסמליו המסחריים, היחס הישראלי אליה השתנה לחלוטין
איציק וולף
אחמד אבו אלנור בן ה-27 נכנס לישראל בהיתר לצורך קבלת טיפול רפואי וניצל את ההיתר להמשכת שהייתו בישראל באופן לא חוקי לצורך העברת מידע לארגון חמאס
עמנואל בן-סבו
הצעירים שהחליטו כבר לפני שש עשרה שנים להיאחז בציפורניהם בחומש הקימו ישיבה, בנו סביבה קהילה, קהילה ששילמה בדמם של יהודים שביקשו לא לנטוש חבלי מולדת
יוני בן מנחם
ארגון חמאס מנצל את המצב בשטח כדי לנסות ולהקים תשתית חבלה של תאים חמושים די שיבצעו פיגועים נגד ישראל    בחודש נובמבר שעבר חשף השב"כ תשתית מסוכנת של חמאס בשטחי הגדה שמנתה כ-60 פעילים ותפס כלי נשק וחגורות נפץ שהוכנו לצורך פיגועים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il